Berta Sándor
A Firefoxot reklámozza a Google
A világ legnépszerűbb online böngészőjének weboldala eddig egy dologban alapvetően különbözött más portáloktól: nem volt rajta reklám. Ez azonban hamarosan megváltozik.
A Google központi és regionális site-jai régóta puritán megjelenésükről híresek. A vállalat vezetői azonban szerettek volna változtatni ezen és úgy döntöttek, teret engednek a reklámoknak. Az elhatározást tett követte és az első reklámlehetőség a Firefox alternatív böngészőé lett. "Az új rekám egyelőre kísérleti jelleggel csak a Google amerikai oldalán látható és a cég marketingeseinek döntése értelmében csak akkor jelenik meg, ha az adott felhasználó Internet Explorert használ" - mondta Paul Kim, a Firefox fejlesztését végző Mozilla Alapítvány marketingvezetője.
A szakemberek a keresőrész alatt helyezték el a "Firefox with Google Toolbar - Desktop Surf faster and smarter with pop-up blocking and enhanced security" feliratot. Erre kattintva két, a Firefoxot és a Google Toolbart működés közben ábrázoló kép jelenik meg.
Nem meglepő, hogy a Google marketingeseinek a Firefoxra esett a választásuk, ugyanis a vállalat már egy ideje anyagilag, szakmailag és erkölcsileg is támogatja a legnépszerűbb alternatív böngészőt kiadó Mozilla Alapítványt. Az ugyanakkor egyelőre még kérdéses, hogy mennyi ideig fogja reklámozni a Firefoxot a Google.
A Google központi és regionális site-jai régóta puritán megjelenésükről híresek. A vállalat vezetői azonban szerettek volna változtatni ezen és úgy döntöttek, teret engednek a reklámoknak. Az elhatározást tett követte és az első reklámlehetőség a Firefox alternatív böngészőé lett. "Az új rekám egyelőre kísérleti jelleggel csak a Google amerikai oldalán látható és a cég marketingeseinek döntése értelmében csak akkor jelenik meg, ha az adott felhasználó Internet Explorert használ" - mondta Paul Kim, a Firefox fejlesztését végző Mozilla Alapítvány marketingvezetője.
A szakemberek a keresőrész alatt helyezték el a "Firefox with Google Toolbar - Desktop Surf faster and smarter with pop-up blocking and enhanced security" feliratot. Erre kattintva két, a Firefoxot és a Google Toolbart működés közben ábrázoló kép jelenik meg.
Nem meglepő, hogy a Google marketingeseinek a Firefoxra esett a választásuk, ugyanis a vállalat már egy ideje anyagilag, szakmailag és erkölcsileg is támogatja a legnépszerűbb alternatív böngészőt kiadó Mozilla Alapítványt. Az ugyanakkor egyelőre még kérdéses, hogy mennyi ideig fogja reklámozni a Firefoxot a Google.