Berta Sándor
A Google építhet WLAN-hálózatot San Fransiscóban
Az amerikai város vezetői a világ legnépszerűbb online keresőjét üzemeltető és fejlesztő céget bízták meg egy vezeték nélküli internethálózat kiépítésével.
A pályázaton a Google és az Earthlink alkotta konzorcium olyan cégeket utasított maga mögé, mint a Cisco, az IBM és a Cingular. A tervezett WLAN-rendszeren a két vállalat különböző sebességű internethozzáféréseket fog kínálni. Az alacsonyabb sávszélességű elérések mindenki számára ingyenesek lesznek, míg a teljes nagy sávszélességű hozzáférésekért havonta húsz dollárt kell majd fizetniük a felhasználóknak. "A vezeték nélküli hálózat megléte egy nagyon fontos emberi jog" - érvelt néhány hónappal ezelőtt a beruházás mellett Gavin Newsom san fransiscói polgármester.
A Google képviselői ugyanakkor a pályázat végeredményének kihirdetése után visszautasították azokat a pletykákat, miszerint még számos hasonló beruházást terveznének az amerikai városokban. "Ez a projekt egyedüli és a célunk az, hogy az internethozzáférések biztosításán kívül új internetes reklámmódszereket is kipróbálhassunk" - mondta ezzel kapcsolatban Chris Sacca, a cég illetékes menedzsere.
Az ügy érdekessége, hogy a két vállalat korábban még riválisként indult a pályázaton, ám idővel egyesítették az erőiket és minden bizonnyal ez a lépésük nagy szerepet játszott a pályázat megnyerésében.
A pályázaton a Google és az Earthlink alkotta konzorcium olyan cégeket utasított maga mögé, mint a Cisco, az IBM és a Cingular. A tervezett WLAN-rendszeren a két vállalat különböző sebességű internethozzáféréseket fog kínálni. Az alacsonyabb sávszélességű elérések mindenki számára ingyenesek lesznek, míg a teljes nagy sávszélességű hozzáférésekért havonta húsz dollárt kell majd fizetniük a felhasználóknak. "A vezeték nélküli hálózat megléte egy nagyon fontos emberi jog" - érvelt néhány hónappal ezelőtt a beruházás mellett Gavin Newsom san fransiscói polgármester.
A Google képviselői ugyanakkor a pályázat végeredményének kihirdetése után visszautasították azokat a pletykákat, miszerint még számos hasonló beruházást terveznének az amerikai városokban. "Ez a projekt egyedüli és a célunk az, hogy az internethozzáférések biztosításán kívül új internetes reklámmódszereket is kipróbálhassunk" - mondta ezzel kapcsolatban Chris Sacca, a cég illetékes menedzsere.
Az ügy érdekessége, hogy a két vállalat korábban még riválisként indult a pályázaton, ám idővel egyesítették az erőiket és minden bizonnyal ez a lépésük nagy szerepet játszott a pályázat megnyerésében.