SG.hu

Megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a 2005 júliusában és augusztusában egyes reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Ezekben a reklámokban a szolgáltató a hálózatában külföldről kezdeményezett és fogadott mobiltelefon hívások díjáról adott tájékoztatást. A Vodafone Magyarország Rt.-t jogsértő magatartásáért 2 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezték.

A Vodafone által a rádióban közzétett reklám szerint "csak a vodafone-osok beszélhetnek külföldön is itthoni tarifájukkal. Regisztrálj a Vodafone Passport szolgáltatásra a 1270-es számon. Részletek a boltokban." A cég ezzel a tájékoztatással lényeges tulajdonságok (ár, regisztráció) közlésébe bocsátkozott, de az árközlés azt a hamis látszatot keltette, hogy a Passport szolgáltatásnak nincs egyéb ellenértéke, mint az itthoni díjszabásnak megfelelő fizetés. Ezzel szemben a szolgáltatást igénybe vevő fogyasztót a hívásonként fizetendő kapcsolási díj is terhelte.

A Vodafone egyik óriásplakátján közölt tájékoztatás is a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősült, mert a díjazásra is vonatkozó közlését nehezen észlelhetően helyezte el. A közlés ezen módja azért is róható a Vodafone terhére, mert számos más óriásplakáton a díjfeltételeket feltűnően közölte, ily módon eleget téve a versenyjog által támasztott elvárásoknak. E körülmény egyúttal bizonyítékkal szolgált arra, hogy a kifogásolt óriásplakátnak nem lehettek olyan közlési korlátai, amelyek megakadályozták a Vodafone-t szolgáltatása lényeges tulajdonságának versenyjogilag megfelelő közzétételében.

A Versenytanács az egyik kis jelentőségű reklámeszközön elhelyezett tájékoztatást ugyancsak azért minősítette jogsértőnek, mert a díjazásra vonatkozó közlést nehezen észlelhetően helyezte el. A bírság kiszabásánál súlyosbító körülményként értékelték, hogy a Vodafone ellen több alkalommal került sor marasztalásra hasonló jellegű versenyjogsértő magatartás miatt.

Enyhítő körülményként értékelték, hogy a kifogásolt magatartás csekély, kevésbé rontotta a teljeskörűen folytatott reklámkapány versenyjogszerüségét, valamint a piacon olyan díjszámítással jelent meg, amely átláthatóbb és elsősorban a hívott fél számára olcsóbb a korábbiaknál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hegyikecske #9
    Hmmm a mai roaming díjak miatt a kapcsolási díj legyen a legnagyobb gondom...
  • Béla bácsi #8
    Nem most teszi először.
  • akyyy #7
    amit avodánka büntetésként fizetnie kell, fogja felemeli az árakat, oszt egykettőre megvan az a pár milcsa, az árak maradnak ennyiek, és még haszon is üti a markukat...
  • avman #6
    íme a független és pártatlan valamint igazságos rendszer iskolapédája abszurdisztánban.
  • klastrom #5
    A reklám a huszadik század legjelentősebb művészeti ága.
  • thomyka #4
    2 millió büntetés, akik meg nem érdeklődtek utána a dolognak azokon meg kerestek 10x ennyit vagy többet
  • pemga #3
    Hmm, én igazából nemtom. Nekem direkt felhívta az ügyfélszolgálatos (egy mezei prepaid sim-kártyát vettem) erre a figyelmem, mint ahogy arra is, hogy az akció határozott időre szól. (Amit aztán később meghosszabbítottak.) A Vodának volt pár szemét húzása (ld. GPRS ÁSZF-módosítás balhé), de ez szerintem spec elég korrekt volt. Mondjuk az is igaz, hogy én végigolvastam a kiadott doksit a szerződéskötés előtt...
  • Zedas #2
    Még két-három nulla kellett volna az összeg végére...
  • ftomi #1
    hmm... 2 milla a Vodafonnak olyanért dologért, ami számomra csak azután vált világossá, miután megnéztem a honlapjukat, és ha nem figyelek sok száz forintos kapcsolási díjjal kell többet fizetnem hívásokért, és 50 milla a TELE2-nek azért a teljesen nyilvánvaló dologért amit nem tüntették fel, miszerint hogy az ingyenes hétvégéken a Matáv havidíjat ugyanúgy fizetni kell, mint eddig... Bár nem tudom min csodálkozom, hisz a korlátlan internet is új értelmezést nyert, miután a Vodafonosok lefizettek egy két embert....