Napi Online
Őrülten száguld az iwiw
Hosszú csönd után az iwiw.hu szinte a semmiből, néhány hónap alatt az internet egyik leglátogatottabb magyar oldalává nőtte ki magát. A látogatószám emelkedésével üzletileg is egyre vonzóbb a portál, immár a hirdetők számára is megkerülhetetlen.
A sikert jól jelzi, hogy a szervereket a T-online biztosítja, amelyekért mindössze reklámhelyet kért. A honlapot tulajdonló IWIW Kft. 100 millió forintos bevételt és szolid nyereséget tervez az idei évre - mondta Cseh Gábor cégvezető. (A 2004. évi cégbírósági adatok alapján mindössze 2,7 millió forintos forgalmat és 700 ezer forintos nyereséget értek el.) Tudatos stratégiaváltás eredménye, hogy az oldal ilyen népszerűvé nőtte ki magát - nyilatkozta Cseh Gábor. Korábban az üzlettársak közötti feszültség is akadályozta a fejlesztéseket, de a projekt eredeti kísérleti jelege is hangsúlyosabb volt. Maga a portál egyébként már 2002-ben elindult, s az akkori w(ho) i(s) w(ho) neve később egészült ki az (i)nternational. A ma működő rendszer 2005. október 26-án indult, s ekkor még csupán 120 ezer tagja volt.
Az üzemeltetők a nemzetközi tapasztalatok alapján újragondolták a portált és annak funkciót, a legfőbb cél a felhasználók számának növelése volt. Erőfeszítésük arra irányult, hogy felgyorsítsák a kapcsolati hálók kialakítását, ezért sokkal több adat adható meg a rendszerben, s lehetővé vált a képfeltöltés is. Igazi áttörést a rendszerüzenetek küldése hozott, ezzel ugyanis sikerült a korábbi tagokat nagyobb aktivitásra bírni, akik újabb és újabb ismerősöket hívtak meg. Ez olyannyira sikerült, hogy 3 hónap alatt a háromszorosára nőtt a felhasználók száma, ma már több mint 500 ezer regisztrált résztvevő van. Ezt a növekedést viszont már a szerverek sem bírták, ezért néhány hétre korlátozni kellett az új tagok meghívását. Ezt a korlátozást valószínűleg nem fogják feloldani, a korábbinak megfelelően a közeljövőben meghívók kiosztása várható.
Cseh szerint az iwiw-ben még mindig vannak tartalékok, de az exponenciális növekedési ütem nem fenntartható. A felhasználók száma még növelhető, de nagyobb hangsúlyt kap a jelenlegi tagok megtartása, az oldalhoz láncolása. A rendszer hamarosan újabb szolgáltatásokkal - mint a képmegosztás, utazásfoglalási lehetőség - bővül. Igény mutatkozik a zenemegosztás és az internetes telefonálás után is. Sőt a régió más országaiban (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Románia) is megjelennének. A céget egyelőre a jelenlegi tulajdonosok szeretnék megtartani, bár igen komoly szakmai befektetők is érdeklődnek már utána. A szolgáltatások bővüléséhez partnereket kívánnak bevonni, saját erőből képtelenek a fejlesztést finanszírozni.
Az iwiw a szó pozitív értelmében néhány hónap alatt "divatsite" lett, amely a hirdetők körében is őrületet keltet - véli Novák Péter a Kirowski Rt. üzletág-igazgatója. Hirdetési szempontból a legnagyobb kérdés, hogy meddig lehet növelni a felhasználók számát és milyen módon tudják megtartani őket.
A sikert jól jelzi, hogy a szervereket a T-online biztosítja, amelyekért mindössze reklámhelyet kért. A honlapot tulajdonló IWIW Kft. 100 millió forintos bevételt és szolid nyereséget tervez az idei évre - mondta Cseh Gábor cégvezető. (A 2004. évi cégbírósági adatok alapján mindössze 2,7 millió forintos forgalmat és 700 ezer forintos nyereséget értek el.) Tudatos stratégiaváltás eredménye, hogy az oldal ilyen népszerűvé nőtte ki magát - nyilatkozta Cseh Gábor. Korábban az üzlettársak közötti feszültség is akadályozta a fejlesztéseket, de a projekt eredeti kísérleti jelege is hangsúlyosabb volt. Maga a portál egyébként már 2002-ben elindult, s az akkori w(ho) i(s) w(ho) neve később egészült ki az (i)nternational. A ma működő rendszer 2005. október 26-án indult, s ekkor még csupán 120 ezer tagja volt.
Az üzemeltetők a nemzetközi tapasztalatok alapján újragondolták a portált és annak funkciót, a legfőbb cél a felhasználók számának növelése volt. Erőfeszítésük arra irányult, hogy felgyorsítsák a kapcsolati hálók kialakítását, ezért sokkal több adat adható meg a rendszerben, s lehetővé vált a képfeltöltés is. Igazi áttörést a rendszerüzenetek küldése hozott, ezzel ugyanis sikerült a korábbi tagokat nagyobb aktivitásra bírni, akik újabb és újabb ismerősöket hívtak meg. Ez olyannyira sikerült, hogy 3 hónap alatt a háromszorosára nőtt a felhasználók száma, ma már több mint 500 ezer regisztrált résztvevő van. Ezt a növekedést viszont már a szerverek sem bírták, ezért néhány hétre korlátozni kellett az új tagok meghívását. Ezt a korlátozást valószínűleg nem fogják feloldani, a korábbinak megfelelően a közeljövőben meghívók kiosztása várható.
Cseh szerint az iwiw-ben még mindig vannak tartalékok, de az exponenciális növekedési ütem nem fenntartható. A felhasználók száma még növelhető, de nagyobb hangsúlyt kap a jelenlegi tagok megtartása, az oldalhoz láncolása. A rendszer hamarosan újabb szolgáltatásokkal - mint a képmegosztás, utazásfoglalási lehetőség - bővül. Igény mutatkozik a zenemegosztás és az internetes telefonálás után is. Sőt a régió más országaiban (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Románia) is megjelennének. A céget egyelőre a jelenlegi tulajdonosok szeretnék megtartani, bár igen komoly szakmai befektetők is érdeklődnek már utána. A szolgáltatások bővüléséhez partnereket kívánnak bevonni, saját erőből képtelenek a fejlesztést finanszírozni.
Az iwiw a szó pozitív értelmében néhány hónap alatt "divatsite" lett, amely a hirdetők körében is őrületet keltet - véli Novák Péter a Kirowski Rt. üzletág-igazgatója. Hirdetési szempontból a legnagyobb kérdés, hogy meddig lehet növelni a felhasználók számát és milyen módon tudják megtartani őket.