Napi Online
67 milliárd dolláros megafúzió
Megvan az év első megafúziója az Egyesült Államokban: az AT&T Inc. 67 milliárd dollárért magába olvasztja a BellSouth Corp.-t.
Az USA legnagyobb és harmadik legnagyobb távközlési szolgáltatójának egyesüléséből létrejövő vállalatnak 22 államban közel 70 millió vonalastelefon-előfizetője lesz, ezenkívül az ügylet révén egy kézbe kerül az 54 millió ügyfelet kiszolgáló Cingular Wireless LLC mobilcég, amely jelenleg 60 százalékban az AT&T, 40 százalékban a BellSouth tulajdonában van.
Az AT&T 1,325 saját részvényt ad minden egyes BellSouth-részvényért, ami a pénteki árfolyamon számolva 17,9 százalékos felárat jelent. A még a részvényesek és a versenyhivatal jóváhagyására váró fúzió 18 milliárd dollár költségmegtakarítást eredményezhet. A szövetségi kormány 1984-ben rendelte el az akkor monopolhelyzetben lévő AT&T feldarabolását, ami azt jelentette, hogy az anyavállalat csak a távolsági szolgáltatást tarthatta meg, a helyi hívásokat pedig át kellett adnia a belőle kiváló hét úgynevezett Baby Bellnek.
Az azóta végbement egyesülések nyomán az utóbbiakból ma már csak három van, sőt tulajdonképpen az AT&T sem a régi, a céget ugyanis tavaly felvásárolta az egykori legkisebb Baby Bell, az SBC Communications, majd felvette korábbi anyavállalata nevét. Elemzők eltérően ítélik meg a mostani ügyletet, némelyek szerint a konszolidáció a verseny rovására megy, mások úgy vélik, hogy az új technológiák miatt a hagyományos távközlési cégek meggyengültek, ezért engedélyezni kell számukra az összeolvadást.
Az USA legnagyobb és harmadik legnagyobb távközlési szolgáltatójának egyesüléséből létrejövő vállalatnak 22 államban közel 70 millió vonalastelefon-előfizetője lesz, ezenkívül az ügylet révén egy kézbe kerül az 54 millió ügyfelet kiszolgáló Cingular Wireless LLC mobilcég, amely jelenleg 60 százalékban az AT&T, 40 százalékban a BellSouth tulajdonában van.
Az AT&T 1,325 saját részvényt ad minden egyes BellSouth-részvényért, ami a pénteki árfolyamon számolva 17,9 százalékos felárat jelent. A még a részvényesek és a versenyhivatal jóváhagyására váró fúzió 18 milliárd dollár költségmegtakarítást eredményezhet. A szövetségi kormány 1984-ben rendelte el az akkor monopolhelyzetben lévő AT&T feldarabolását, ami azt jelentette, hogy az anyavállalat csak a távolsági szolgáltatást tarthatta meg, a helyi hívásokat pedig át kellett adnia a belőle kiváló hét úgynevezett Baby Bellnek.
Az azóta végbement egyesülések nyomán az utóbbiakból ma már csak három van, sőt tulajdonképpen az AT&T sem a régi, a céget ugyanis tavaly felvásárolta az egykori legkisebb Baby Bell, az SBC Communications, majd felvette korábbi anyavállalata nevét. Elemzők eltérően ítélik meg a mostani ügyletet, némelyek szerint a konszolidáció a verseny rovására megy, mások úgy vélik, hogy az új technológiák miatt a hagyományos távközlési cégek meggyengültek, ezért engedélyezni kell számukra az összeolvadást.