SG.hu

15 milliós bírság a T-Mobile-nak

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa 15 millió forintos bírságot vetett ki a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt.-re, mert a társaság nem teljesítette a piacelemzési eljáráshoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettségét, és ezzel hátráltatta a Tanács munkáját. A Tanács egyben kötelezte a T-Mobile-t, hogy 2006. január 5-ig teljesítse az adatszolgáltatást.

A Tanács a 2005. évi piacelemzési eljáráshoz kapcsolódóan a mobil végződtetési díjak költségalapúságának biztosítása érdekében kezdte meg egy úgynevezett alulról építkező hosszútávú előremutató különbözeti költségmodell (BU-LRIC) kidolgozását. Az NHH a munka megkezdéséről, valamint annak céljáról tájékozta a szolgáltatókat és együttműködésüket kérte, hogy a modell minél nagyobb mértékben tükrözhesse az egyes szolgáltatókra jellemző sajátosságokat.

Miután a T-Mobile az együttműködésre vonatkozó kérést nem teljesítette, a Tanács októberben két alkalommal adatszolgáltatásra kötelezte, de a szolgáltató a Tanács határozatait nem teljesítette. A Tanácsnak törvényben előírt kötelessége, hogy a piac működésének fenntartása érdekében eljárjon azzal szemben, aki a határozatát nem hajtja végre, és kényszerítse ki döntéseinek érvényre jutását. A Tanács ilyen esetben az Elektronikus hírközlési törvény vonatkozó előírása szerint legfeljebb a szolgáltató előző évi nettó árbevételének 0,05 százalékára rúgó, de legkevesebb 100 ezer forintos bírságot szabhat ki. A Tanács a cselekmény súlyát mérlegelve 15 millió forintos bírság kiszabásáról döntött.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • units #8
    azért aki most elfelejti, hogy a dominó aktív díjcsomag opciós (450ft) díja 2006-01-01-től már nem lebeszélhető azt maj kisebb meglepetés éri.
    beetetnekjólmegfejnekmirerájönamarhaparaszt.
  • Super Mario #7
    Úgy kell nekik
  • Hegyikecske #6
    ez hülye hozzááállás, amennyiben maradnak a percdíjjaid a jelenlegiek akkor nem TE fizeted meg amennyiben meg új szolgáltatásként akarja eladni te döntessz, vagy amennyiben a jelenlegit emeli nem használod, kész. de ami a legegyszerűbb: megszakítassz minden kapcsolatot a bandával, mert ha maradsz akko azonosulsz velük (ha pedig a blurayes másolásvédett szart veszed támogatod a sonyt)
  • Hegyikecske #5
    Whehehheehhe úgy kell nekik, tré mobil, boldog karácsonyt a bírságukhoz :DDD
  • enkido #4
    ...engem igazabol csak az erdeklne, hogy ilyenkor hova is megy az a 15 milla...
  • EvilDevil #3
    jellemző... mindig a legnagyobb mobilcéget cseszegetik... a Vodafone meg állandóan megtéveszti a fogyasztókat az olcsó percdijas reklámokkal... csak amikor elolvasod az apróbetüs rész akkkor jössz rá, átverés az egész...
  • tomo #2
    az a baj, hogy ugyis mi fizetjuk meg a birsagoktat.
    inkabb arra kene haladni, hoyg buntetlenul lehessen oket elhagyni.
  • immovable #1
    kevés...
    100x ennyi kellett volna, ennek a szemét bandának...!!!