SG.hu
Jól zárt az Oracle a második pénzügyi negyedévben
Az Oracle Corporation ma bejelentette, hogy a 2006-ös üzleti év második negyedévében a GAAP szerint számított összes bevétele 3,3 milliárd USD lett.
Ez 19%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos negyedéhez képest; az összes bevétel nem a GAAP szerint számítva 23%-kal nőtt a negyedév során, elérve a 3,4 milliárd dollárt. Az egy részvényre jutó eredmény 15 cent lett a GAAP szerint, ami az előző év azonos negyedévéhez képest 2%-os csökkenés, nem a GAAP szerint számítva viszont 16%-os növekedéssel 19 centet ért el. A GAAP szerinti negyedéves nettó nyereség 798 millió dollár lett, vagyis 2%-kal visszaesett, a nem GAAP szerinti érték pedig 972 millió lett 16%-os növekedés mellett az előző év azonos időszakához képest. Az eredmények tartalmazzák az előző évhez képest 3%-os devizaleértékelődés hatását.
A szoftverértékesítés második negyedéves összes árbevétele a GAAP szerint 18%-kal nőtt, elérve a 2,6 milliárdot, nem a GAAP szerint számítva pedig 22%-kal 2,7 milliárd dollárra emelkedett. Az új adatbázis- és köztesszoftverlicencekből származó GAAP szerinti árbevétel a negyedév során 5%-kal bővült, elérve a 785 milliót, míg az új alkalmazáslicencek esetében ugyanezek az értékek 24%, ill. 266 millió dollár. A szolgáltatások GAAP szerinti árbevétele 675 millió dollár volt, ami 26%-os emelkedést jelent.
"Annak ellenére, hogy a dollár a negyedév során közel 5%-ot vesztett értékéből, 3,4 milliárdos árbevételt és 19 centes részvényenkénti eredményt értünk el" – jelentette ki az Oracle elnöke és pénzügyi igazgatója, Safra Catz. "Előfizetéses ügyfeleink most már több mint 300 ezer szerződéssel összesen évi 7.3 milliárd dollárt hoznak a konyhára" – tette hozzá. "Az SAP-t hazai pályáján, Németországban a legnehezebb megverni" – emelte ki Charles Phillips, az Oracle elnöke. "Az, hogy az Oracle elnyerte az SAP kiskereskedelmi rendszereket fejlesztő partnere, a Karstadt kiskereskedelmi hálózat alkalmazási üzletágát, komoly bizonyítéka vertikális ágazati stratégiánk sikerének a megcélzott iparágakban."
"A felvásárlás óta a visszajelzések alapján a PeopleSoft termékek felhasználói sokkal elégedettebbek" – mondta Larry Ellison, az Oracle vezérigazgatója. "Ennek köszönhetően az ügyfelek nagyobb hányada újítja meg támogatási szerződését, mint amikor a PeopleSoft még önálló cég volt. Ezt senki sem várta - tehát ők is örülnek, mi is örülünk…"
Ez 19%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos negyedéhez képest; az összes bevétel nem a GAAP szerint számítva 23%-kal nőtt a negyedév során, elérve a 3,4 milliárd dollárt. Az egy részvényre jutó eredmény 15 cent lett a GAAP szerint, ami az előző év azonos negyedévéhez képest 2%-os csökkenés, nem a GAAP szerint számítva viszont 16%-os növekedéssel 19 centet ért el. A GAAP szerinti negyedéves nettó nyereség 798 millió dollár lett, vagyis 2%-kal visszaesett, a nem GAAP szerinti érték pedig 972 millió lett 16%-os növekedés mellett az előző év azonos időszakához képest. Az eredmények tartalmazzák az előző évhez képest 3%-os devizaleértékelődés hatását.
A szoftverértékesítés második negyedéves összes árbevétele a GAAP szerint 18%-kal nőtt, elérve a 2,6 milliárdot, nem a GAAP szerint számítva pedig 22%-kal 2,7 milliárd dollárra emelkedett. Az új adatbázis- és köztesszoftverlicencekből származó GAAP szerinti árbevétel a negyedév során 5%-kal bővült, elérve a 785 milliót, míg az új alkalmazáslicencek esetében ugyanezek az értékek 24%, ill. 266 millió dollár. A szolgáltatások GAAP szerinti árbevétele 675 millió dollár volt, ami 26%-os emelkedést jelent.
"Annak ellenére, hogy a dollár a negyedév során közel 5%-ot vesztett értékéből, 3,4 milliárdos árbevételt és 19 centes részvényenkénti eredményt értünk el" – jelentette ki az Oracle elnöke és pénzügyi igazgatója, Safra Catz. "Előfizetéses ügyfeleink most már több mint 300 ezer szerződéssel összesen évi 7.3 milliárd dollárt hoznak a konyhára" – tette hozzá. "Az SAP-t hazai pályáján, Németországban a legnehezebb megverni" – emelte ki Charles Phillips, az Oracle elnöke. "Az, hogy az Oracle elnyerte az SAP kiskereskedelmi rendszereket fejlesztő partnere, a Karstadt kiskereskedelmi hálózat alkalmazási üzletágát, komoly bizonyítéka vertikális ágazati stratégiánk sikerének a megcélzott iparágakban."
"A felvásárlás óta a visszajelzések alapján a PeopleSoft termékek felhasználói sokkal elégedettebbek" – mondta Larry Ellison, az Oracle vezérigazgatója. "Ennek köszönhetően az ügyfelek nagyobb hányada újítja meg támogatási szerződését, mint amikor a PeopleSoft még önálló cég volt. Ezt senki sem várta - tehát ők is örülnek, mi is örülünk…"