SG.hu·

Csatlakozik a Microsofthoz a Cray egyik vezetője

A szuperszámítógépekre specializálódott Cray bejelentette az anyacég társalapítójának távozását, aki hamarosan a Microsofthoz csatlakozik. A szoftvercég eközben átvette a vezetést a szerverek terén.

Burton Smith, a Cray kutatási és fejlesztési részlegének vezetője, a céget 2000-ben felvásárló Tera Computer egyik alapítója közelebbről meg nem határozott indokkal jelentette be távozását. Nyilatkozatából mindössze annyit tudunk meg, hogy egy új izgalmas feladatot kínáltak számára a Microsoftnál, amit nem tudott visszautasítani. Arról már nem szól a fáma, hogy mit takar ez az izgalmas feladat.

Amint azt említettük, Smith eredetileg nem a Cray berkeibe tartozott. A cég a szuperszámítógépek piacának egyik úttörője volt, és több, nagy teljesítmény nyújtó termékcsaládot mutatott be saját fejlesztésű processzoraira építve. A Cray Research 1993-ban kezdte meg az Alpha chipek alkalmazását, ám három évvel később felvásárolta őket a Silicon Graphics. Az együttműködés nem volt hosszú életű: az ezredforduló évében egy kisebb társaság, a Tera Computer jutott hozzá a céghez, ennek egyik alapítója volt Smith. Ő a többszálas architektúra (multithreaded architecture, MTA) egyik úttörőjeként alternatívát kínált a Cray addigi stratégiájával szemben, amely a számítások sebességére helyezte a hangsúlyt. Az új modell üzletileg nem vált be, annak ellenére, hogy az ötletet többek között az Intel is sikerrel használta fel.

A Cray tavaly 204 millió dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, amit elsősorban Opteron-alapú rendszereivel igyekezett ellensúlyozni. E sikertelenség lehet az egyik oka Smith távozásának, aki tehát december 7-től a Microsoftnál igyekszik megtalálni számítását.

A szoftvercég eközben az IDC kutatócég legfrissebb elemzése szerint átvette a vezetést a szervereknél. 4,6 milliárd dollárral ugyanis most első alkalommal tettek szert a legnagyobb bevételre, míg az Unix rendszerek szállítói kénytelenek voltak megelégedni 3,9 milliárddal, ami némi visszaesést jelent a második negyedévhez képest. A legnagyobb ütemben (34%) a Linux növekedett, ám jelentőségében messze elmarad riválisai mögött. A gyártók között a bevételt illetően továbbra is az IBM vezet 32 százalékos részesedéssel, őt követi a HP 27,8, illetve a Dell 10,5 százalékkal. Darabszámban azonban a Hewlett-Packard vezet (28,8 százalék), míg a második helyet a Dell őrzi a maga 24 százalékával.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© FTeR2005. 11. 30.. 19:59||#81
eh. magyarázd már meg. hagy tudjam már jobban, h mire gondoltam.
mind1, már csak poénból néztem ide vissza, szal a többire nem reagálok.
© ubuntu2005. 11. 30.. 14:21||#80
'és nem tudják értékelni, azt amit a VS nyújt a notepaddrl szemben és még faszább gyereknek is tartja magát miatta'
Ahhoz képest, hogy állítólag linux rendszereken is fejlesztessz programokat, rendkívüli tájékozatlanságról teszel itt tanúságot. Hogy került itt szembe egymással a Visual Studio és a notepad?
Mindkettõ windows-on használható, vagy az a "másik tábor" szerinted wine+notepad.exe-t használ az õskövület kedvenc C nyelvû programja fejleszétésekor?
vi (vim) és emacs nevek mondanak neked valamit? Attól még, hogy nem vagy képes használni õket, sem megtanulni a használatukat (mert ugye szerinted tök felesleges az egyetemeken oktatott sok mellékes salátaanyag) nagyon hatékony eszközök. De ha valakinek már a VS féle RAD stílus jön be, használhat Eclipse-t linuxon való fejélesztésre.
© ubuntu2005. 11. 30.. 14:09||#79
... természetesen a remote X is egy lehetséges megoldás a könnyû kezelhetõségre, ahogy irták utánam. Bár akkor admin gépekre is kell egy egy X server hozzá.
© ubuntu2005. 11. 30.. 14:06||#78
Úgy látszik ebben az esetben tényleg (csak) figyelmetlen voltál. Reagálásod elõtt el kellett volna olvasnod végig! BlackRose hozzászólását és utána az arra írt válaszomat. Röviden BlackRose szerint a Windows computercluster ed. azért lesz sikeres, mert már ma nagy szüksége van a kis és középvállalatoknak nagy számítási kapacitású rendszerekre. Erre a cluster jelent megoldást. Csak szerinte a szakemberhiány miatt (ezzel teljesen egyetértek) ezek a vállalatok nem rendelkeznek olyan mennyiségû és minõségû szakembergárdával akik linux alapon meg tudnák építeni nekik ezeket a clustereket. Itt jön a képbe a MS a saját cluster OS-ével, amit telepíteni és használni is pofonegyszerû lesz. Varázslók és a szokásos Ms féle user-fiendlinessnek köszönkehõen azok is clustereket fognak tudni építeni akik addig a táma közelébe se kerülhettek.
Erre írtam, hogy pl. a webes felület is biztosítja azt a felhasználóbarátságot mint a varázslók hada. És ha van igény lesznek user-friendly linux clusterek is könnyû kezelhetõséggel, üzletileg érdekelt vannak bõven. Itt egy lehetséges megoldás a webes kezelhetõség.
© ubuntu2005. 11. 30.. 13:39||#77
Ne kenjük már megint az itt elmondottakat. Kicsit kezd ez az egész hasonlítani a "magyarázom a bizonyítványom" címû nagyszerû Karinthy novellához.
Csak vissza kell olvasni:
Gemnon:
"Handhelds.org :D:D:D (azért az MS is veszit usereket :))
Az úgy kezdõdött, hogy a HP valamiért nem adta ki a PocketPC 2003-as frissítést a jornadamhoz.... :)
Kép (bár ez nem az enyém, de az is hasonlóan mutat) Úr isten statisztika szerint PocketPC 2002-öt futtat a PDA-m (mert azzal adták el) :(. Már meg mi lesz?"
erre válaszoltad
FTeR:
"ez már megint a létezik és a számottevõ dolog. ezt nem vagytok képesek megérteni. pc-re is van linux, mégsem számottevõ. ppcre meg még talán %ban ki sem fejezhetõ.
légy boldog vele. senkit nem érdekel."
Akkor mire is értetted a ppc rövidítést?
1. Valóban PocketPC amire gondoltál? PocketPC (2002, 2003) ugye a Ms egyik operációs rendszere kézi számítógépekre (egy windows ce variáns, palmosított felülettel). Ezen futtatnának linuxot?! Igaz, ahogy írtad szerinted csak '%ban ki sem fejezhetõ' arányban, de az elképzelés még így is abszurd. Talán VirtualPPC kiadással lehetne próbálkozni ha lenne ilyen:) Ha pedig úgy gondolod, hogy a linux valami izé amit PocketPC rendszeren lehet mûködtetni, akkor az még cikibb, mint ha nem tudod milyen CPU van a HP jornadában és hasonló gépekben. Ekkora ostobaságot még te sem állíthatsz, valld be õszintén nem erre gondoltál (ott a hozzászólásodban PPC!= PocketPC).
2. Mégiscsak PowerPC-re gondoltál. És ez illik is a gondolatmenetedbe, miszerint 'PC-re is alig van linux' 'PowerPC-re meg olyan kevés, hogy %-ban ki sem fejezhetõ'. Mindkettõ hardware platform van közte összefüggés is (relációanalízis :)). Csak épp ott tévedsz, hogy a HP Jornada kéziszámítógépben nem PowerPC processzor van, hanem ARM alapú. És még próbálod mentegetni is a helyzetet. Kissé szánalmas.
3. PowerPC-re gondoltál, csak nem olvastad el figyelmesen a hozzászólást, amire reagáltál. Gemnon HP Jornadáról írt, hogy jön akkor ide a PowerPC-n futó linux? Pedig õ még képet is linkelt (gengébbek kedvéért:)). Ebben az esetben figyelmetenül félreérted más hozzászólását és csak pár kulcsszó alapján reagáltál. Pedig te nagyon rühelled ha mindig 'félreértenek'.
Döntsd el magad melyik lehetõség a legkedvezõbb a számodra. De a lényeg mindegyik esetben ugyanaz. Még a programozók diplomájának a hiábavalóságáról értekezel, te magad az itteni hozzászólásaiddal bizonyítod, hogy mennyire hiányosak a számítástechniaki (alap)ismereteid. Ráadásul ezt általában igen nagy mellénnyel teszed. Ezzel implicite állításaidnak épp az ellekezõjét igazolod.
© Caro2005. 11. 30.. 10:52||#76
Te csak ne dícsérd nekem a C#-t, fõleg ne, mint portábilis nyelvet.
Tegnap tettem fel SuSE 10.0-t, jár hozzá néhány .net-es alkalazás.(asztali keresõ, meg ilyenek)
Az volt az elsõ dolgom, hogy leszedtem a mono csomagot. Utána hatszor(!) olyan gyorsan hozza FF az oldalakat.
Nem tudom mit csinált, csak azt láttam, hogy megeszi a procimat.
© FTeR2005. 11. 30.. 01:36||#75
igazat szóltál! :)
errõl az Oracle elsõ emberenék diploma osztó ünnepi beszéde jut eszembe az egyik nemes amerikai egyetemen, ahol kijelentette, h a diplomások már sajnos nem menthetik meg az életüket. majd kifejtette, h nézzék meg a top milliárdosok listáját és számoljék meg, hány helyezett nem jutott el a diplomáig (köztük jómaga és pl BG is).
a beszédét sajnos már nem fejezhette be =P
© FTeR2005. 11. 30.. 01:29||#74
1. szted az kinek lenne jó, ha minden programozó egyben prog.matos is lenne? ki akarná azt megfizetni, egy akármilyen bérszámfejtõ proginál.
2. a GDFen nem oktatnak igazi programozást. csak több nyelven súrolják az alapokat. ott informatikát tanítanak, annak a legtágabb értelmében.
© FTeR2005. 11. 30.. 01:24||#73
hamár az ms hátsó szándékairól értekezel, akkor talán érdemes lenne megfontolni, h oracle hírtelen pálfordulása nem annak köszönhetõ, ha linux hírtelen oylan jó lett neki, hanem annak, h az mssql servere bassza a csõrüket és már ms sem az oraclet ajánlja, így õk sem fogják a wint.
az mssql server+exchange+biztalk igen rövid idõ alatt elég jelentõs részt szakított ki magának, szal kérdéses, h oracle meddig tarthatja magát.
© FTeR2005. 11. 30.. 01:20||#72
ügye azt félreértettem, h clusterekre te webes interfacet szánsz mysqllel a háttérben?