SG.hu
A T‑Mobile fellebez az NHH bírság ellen
A T‑Mobile közleménye szerint a cég a végződtetési díjak megállapítása kapcsán jogkövető magatartást tanúsított, így nem fogadja el a Nemzeti Hírközlési Hatóság bírságra vonatkozó november 23-i határozatát és bírósághoz fordul.
Az ügy előzménye az NHH júliusi, a végződtetési díjakra vonatkozó határozata, amelyre a hatóság a bírság mostani kiszabásakor hivatkozik. A cég közleménye szerint az NHH azt feltételezi, hogy a T‑Mobile ezt a júliusi határozatot megsértve állapította meg nagykereskedelmi díjait. A vállalat szerint azonban a hivatkozott döntés az átlagár megállapításánál számos vonatkozásban (pl. átlagdíj megállapítása) pontatlan volt, átlag alatt ugyanis részletes meghatározás hiányában számtani átlagot kell érteni.
Szintén kifogásolják, hogy a határozat nem tartalmazta a számítás módszertanát. A vita alapját képező NHH határozattal kapcsolatos problémákat jól mutatja, hogy azt a három hazai mobilszolgáltató eltérően értelmezte és hajtotta végre. A T‑Mobile éppen a hibákra és pontatlanságra tekintettel augusztusban bíróság előtt támadta meg az NHH ezen döntését. Szintén figyelemreméltónak tartják, hogy az NHH által vizsgált végződtetési díjak a három hazai mobilszolgáltató díjai közül a T‑Mobile-nál a legalacsonyabbak.
A T‑Mobile hangsúlyozza, hogy a nyári határozatban foglaltakat betartva állapította meg végződtetési díjait és ennek megfelelően az azóta eltelt időben jogszerűtlen többletbevételre sem tehetett szert, továbbá - az NHH sajtóközleményében foglaltakkal ellentétben - a fogyasztókat semmilyen módon nem károsította. Nehezen értelmezhetőnek tartják, hogy a hatóság a júliusi határozatában nem szereplő számítási módszerre hivatkozva vizsgálódott és szabott ki bírságot. Sőt, az NHH november 23-i határozata nem tartalmaz konkrét hivatkozást az előző határozat azon pontjaira sem, amelyeket a mobilcég állítólagosan megszegett. Az NHH emellett még mindig nem adta meg pontosan, hogy álláspontja szerint mi lett volna a végződtetési díj helyes számítási módja. A fentiekben leírtak alapján a T‑Mobile a bíróságtól fogja kérni a határozatban foglaltak felülvizsgálatát.
Az üggyel kapcsolatban Márton György, az NHH szóvivője elmondta: a hivatal nem kíván a sajtón keresztül üzengetni, és közölte, hogy a hatóság a piac érdekeit szem előtt tartva hozta meg döntését, amit ha kell, a bíróságon is kész megvédeni.
Az ügy előzménye az NHH júliusi, a végződtetési díjakra vonatkozó határozata, amelyre a hatóság a bírság mostani kiszabásakor hivatkozik. A cég közleménye szerint az NHH azt feltételezi, hogy a T‑Mobile ezt a júliusi határozatot megsértve állapította meg nagykereskedelmi díjait. A vállalat szerint azonban a hivatkozott döntés az átlagár megállapításánál számos vonatkozásban (pl. átlagdíj megállapítása) pontatlan volt, átlag alatt ugyanis részletes meghatározás hiányában számtani átlagot kell érteni.
Szintén kifogásolják, hogy a határozat nem tartalmazta a számítás módszertanát. A vita alapját képező NHH határozattal kapcsolatos problémákat jól mutatja, hogy azt a három hazai mobilszolgáltató eltérően értelmezte és hajtotta végre. A T‑Mobile éppen a hibákra és pontatlanságra tekintettel augusztusban bíróság előtt támadta meg az NHH ezen döntését. Szintén figyelemreméltónak tartják, hogy az NHH által vizsgált végződtetési díjak a három hazai mobilszolgáltató díjai közül a T‑Mobile-nál a legalacsonyabbak.
A T‑Mobile hangsúlyozza, hogy a nyári határozatban foglaltakat betartva állapította meg végződtetési díjait és ennek megfelelően az azóta eltelt időben jogszerűtlen többletbevételre sem tehetett szert, továbbá - az NHH sajtóközleményében foglaltakkal ellentétben - a fogyasztókat semmilyen módon nem károsította. Nehezen értelmezhetőnek tartják, hogy a hatóság a júliusi határozatában nem szereplő számítási módszerre hivatkozva vizsgálódott és szabott ki bírságot. Sőt, az NHH november 23-i határozata nem tartalmaz konkrét hivatkozást az előző határozat azon pontjaira sem, amelyeket a mobilcég állítólagosan megszegett. Az NHH emellett még mindig nem adta meg pontosan, hogy álláspontja szerint mi lett volna a végződtetési díj helyes számítási módja. A fentiekben leírtak alapján a T‑Mobile a bíróságtól fogja kérni a határozatban foglaltak felülvizsgálatát.
Az üggyel kapcsolatban Márton György, az NHH szóvivője elmondta: a hivatal nem kíván a sajtón keresztül üzengetni, és közölte, hogy a hatóság a piac érdekeit szem előtt tartva hozta meg döntését, amit ha kell, a bíróságon is kész megvédeni.