Menedzsmentforum

A netre mennek a tévés reklámok

A hagyományos bannerek helyett egyre több hirdető alkalmazza az interneten a videoreklámokat. Ez az egyébként is gyorsan fejlődő online reklámpiac további dinamizálását segíti.

A szakértők szerint a televíziók rovására nyer teret a jövőben az online videoreklám. Az idei 225 millió dollárhoz képest 2007-ben már 640 millió dollár értékben fognak ilyen hirdetéseket megjeleníteni. Az évtized végére pedig a reklámpiac ezen szegmense 1,5 milliárd dolláros lesz - írja az Adage. Napjainkban az internetes videoreklámok többnyire a televíziós hirdetésekkel azonosak, de néhány vállalat a tengerentúlon már készített külön erre a médiumra is szpotot, így például idén ősszel már csak a neten volt látható a Burger King, a Jeep és a Volkswagen egy-egy reklámja.

Mint az az eMarketer felméréséből kiderül, az online videoreklámok elsősorban a tévének jelentenek konkurenciát, ám az előretörés korántsem jelenti a hagyományos reklámfilmek végét. Az idei 640 millió dollár ugyanis még a teljes, 17,8 milliárd dolláros amerikai internetes reklámpiacnak is csak kis százalékát adja. Ráadásul a teljes reklámtortának az internet alig 5 százalékát alkotja.

Az ilyen típusú hirdetések nem csak a tengerentúlon, de a hazai piacon is megjelentek. Az mfor.hu által megkérdezett szakértők úgy vélték, hogy a formával Magyarországon egyelőre ismerkednek a hirdetők. Az itthoni térhódításukat pedig a most futó kampányok eredményei mindenképpen befolyásolni fogják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #5
    adblockal kiszedek mindent amit lehet, de a mailban jövő szemét ellen nincs védekezés, mert a saját barátaim küldik, hogy nééé vicces...
  • Béla bácsi #4
    Felőlem jöhetnek, én egy darab reklámot nem látok a neten. A tv-s reklámokat már észre se veszem, ezalatt megyek hozok valamit a konyhából, vagy leengedem a fáradt olajat. Teljesen immunis vagyok az ilyen marhaságok ellen.
  • pemga #3
    Ennek van köze ahhoz, hogy aki többet internetezik az kevesebbet tv-zik? (Márminthogy nem az írott sajtóban megjelenő reklámok ellenlábasának tekintik.)

    Mondjuk ahogy nézem még leginkább az sg-s reklámok érnek el engem egyáltalán. Már csak azért is, mert ezeket a sima textes reklámokat nem szűrik ki a spamprogrik (szemben ugye a levélszeméttel és az izgő-mozgó webes hirdetésekkel).
  • Drawain #2
    Pedig mennyivel izgalmasabb lett volna :)
  • noss #1
    Azt olvastam először hogy "A netre mennek a téves reklámok"... :)
    Azt hittem lesz egy cikk a megtévesztő reklámok netes következményeiről... de nem.