Menedzsmentforum
A netre mennek a tévés reklámok
A hagyományos bannerek helyett egyre több hirdető alkalmazza az interneten a videoreklámokat. Ez az egyébként is gyorsan fejlődő online reklámpiac további dinamizálását segíti.
A szakértők szerint a televíziók rovására nyer teret a jövőben az online videoreklám. Az idei 225 millió dollárhoz képest 2007-ben már 640 millió dollár értékben fognak ilyen hirdetéseket megjeleníteni. Az évtized végére pedig a reklámpiac ezen szegmense 1,5 milliárd dolláros lesz - írja az Adage. Napjainkban az internetes videoreklámok többnyire a televíziós hirdetésekkel azonosak, de néhány vállalat a tengerentúlon már készített külön erre a médiumra is szpotot, így például idén ősszel már csak a neten volt látható a Burger King, a Jeep és a Volkswagen egy-egy reklámja.
Mint az az eMarketer felméréséből kiderül, az online videoreklámok elsősorban a tévének jelentenek konkurenciát, ám az előretörés korántsem jelenti a hagyományos reklámfilmek végét. Az idei 640 millió dollár ugyanis még a teljes, 17,8 milliárd dolláros amerikai internetes reklámpiacnak is csak kis százalékát adja. Ráadásul a teljes reklámtortának az internet alig 5 százalékát alkotja.
Az ilyen típusú hirdetések nem csak a tengerentúlon, de a hazai piacon is megjelentek. Az mfor.hu által megkérdezett szakértők úgy vélték, hogy a formával Magyarországon egyelőre ismerkednek a hirdetők. Az itthoni térhódításukat pedig a most futó kampányok eredményei mindenképpen befolyásolni fogják.
A szakértők szerint a televíziók rovására nyer teret a jövőben az online videoreklám. Az idei 225 millió dollárhoz képest 2007-ben már 640 millió dollár értékben fognak ilyen hirdetéseket megjeleníteni. Az évtized végére pedig a reklámpiac ezen szegmense 1,5 milliárd dolláros lesz - írja az Adage. Napjainkban az internetes videoreklámok többnyire a televíziós hirdetésekkel azonosak, de néhány vállalat a tengerentúlon már készített külön erre a médiumra is szpotot, így például idén ősszel már csak a neten volt látható a Burger King, a Jeep és a Volkswagen egy-egy reklámja.
Mint az az eMarketer felméréséből kiderül, az online videoreklámok elsősorban a tévének jelentenek konkurenciát, ám az előretörés korántsem jelenti a hagyományos reklámfilmek végét. Az idei 640 millió dollár ugyanis még a teljes, 17,8 milliárd dolláros amerikai internetes reklámpiacnak is csak kis százalékát adja. Ráadásul a teljes reklámtortának az internet alig 5 százalékát alkotja.
Az ilyen típusú hirdetések nem csak a tengerentúlon, de a hazai piacon is megjelentek. Az mfor.hu által megkérdezett szakértők úgy vélték, hogy a formával Magyarországon egyelőre ismerkednek a hirdetők. Az itthoni térhódításukat pedig a most futó kampányok eredményei mindenképpen befolyásolni fogják.