Médiainfó.hu

Eseménydús év elé néz a magyar online piac

A Kirowski csatlakozott az Isobar nemzetközi hálózatához. Ennek kapcsán kérdeztük Novák Péter üzletág igazgatót a lépés következményeiről, illetve a magyar online piac fejlődési lehetőségeiről.

Csatlakozott a Kirowski az Isobar nemzetközi hálózatához. Milyen lehetőségeket tartogat ez?
- A világ egyik vezető digitális marketing ügynökségi hálózatához tartozni egyrészt komoly elismerés, másrészt lehetőség, de leginkább kihívás. Kihívás, mivel a hazainál fejlettebb piacokon már bizonyított cégekkel együtt kerülünk megmérettetésre, de ez egyben komoly lehetőséget is jelent számunkra, üzletileg és szakmailag egyaránt.

Az Isobarhoz való csatlakozás mit jelent az ügynökség mindennapi működése, szerkezete szempontjából?
- A Kirowski megőrzi eddigi függetlenségét, a döntéseket itthon hozzuk meg, változatlan menedzsmenttel és kiváló kollegáinkkal. Éppen az egyes cégek függetlensége jelenti az Isobar specialitását, egyedi kultúráját. Természetesen az egyes cégek számos szolgáltatást közösen vesznek igénybe és egyesítik tudásukat ügyfeleik érdekében.

-A Kirowski Isobarhoz való csatlakozása milyen hatással lehet a hazai online ügynökségi piacra? Növeli ez a lépés a hazai online hirdetési piac bizonyos fajta koncentrációját az ügynökség körül?
- A Kirowski eddig is egyik volt a sok közül, az ügynökségi piac nagyon szétaprózódott, rengeteg szereplője van. A digitális marketing piac bővülése újabb szereplőket fog hozni, akik próbálnak megkapaszkodni, de biztos vagyok abban, hogy nehéz dolguk lesz, mivel már számos elismert, profi ügynökség van a piacon. Az ügyfelek elismerik a tudást, az elkötelezettséget és a kreativitást, ennek köszönhető a mi sikerünk is. Az elmúlt években, talán mi fektettük a legtöbb energiát, időt, pénzt a piac bővítésébe. Csatlakozásunk az Isobarhoz reményeink szerint újabb lökést ad a hazai piac fejlődésének.

Mit gondol a versenytársak fejlődési lehetőségeiről: van még jövője a freelancereknek vagy előbb-utóbb mindenki be fog valamilyen szinten tagozódni egy nagyobb hálózatba?
- Hmm, ez jelentsen nekik fejtörést.

Tekintsünk előre a következő évre. Mit vár a magyar online piactól 2006-ban?
- A 2006-os év, az utóbbi évekhez hasonlóan számos változást tartogat. A hazai politikai események illetve a világ sporteseményei miatt ismét eseménydús év elé nézünk, ami kifejezetten kedvező a hazai online reklámipar számára. Várakozásom szerint a 2005-ös évhez közeli arányban fog növekedni piacunk, mintegy 30%-kal. Nagyon bízom abban, hogy a jövő évtől elérhető új kutatások újabb lendületet fognak adni az Internetnek és még egyértelműbbé teszik a digitális eszközök alkalmazásának hatékonyságát, így itthon is bátrabban fogják ezekre a csatornákra allokálni a hirdetők költségvetésük még nagyobb részét.

Ha a magyar online piac fejlődését tekintjük, beszélhetünk-e olyan fejlődési sajátosságról, amely jelentősen eltér a nyugati mintázattól?
- Az egyes piacok Internet vonatkozásban is különbözőek, az egyes nyugati piacoknak is megvannak a maguk sajátosságai. Ami hazánkat illeti, a különbségek jórészt az 1-2 éves lemaradásunknak tudhatóak be. Az internetezés bővülésével ezek a különbségek egyre inkább meg fognak szűnni.

Friss kutatások szerint az online marketingen belül többek között a keresőmarketing fejlődhet dinamikusan, mivel relatíve olcsó és részben emiatt a kis- és középvállalkozások is ráharaphatnak. Mit gondol az online marketing eszköztár alakulásáról, átalakulásáról?
- A keresőmarketing hihetetlen fejlődést tudhat már eddig is maga mögött és az elemzések alapján gyors növekedése a következő években is folytatódni fog. Itthon egyelőre jóval fejletlenebb ez a terület, bár nagyon dinamikusan bővül, nem hiszem, hogy akkora őrület lesz a következő 1-2 évben, mint nyugaton. A legkomolyabb változásokat a szélessáv további terjedése fogja okozni; az eddiginél még látványosabb kihatással lesz az online reklámozás mellett a honlapokra, tartalomszolgáltatásra is. Ez a folyamat már elindult, de a java csak most jön. Emellett a közösségek, a civil tartalmak megerősödését várom, ami úgy a reklámozóknak, mint a tartalomiparnak érdekes kihívást fog jelenteni.

A piac szempontjából már beszéltünk a fejlődésről, de mit mondhatunk az emberanyagról? Az elmúlt évek során számos fiatal érkezett a Kirowskihoz dolgozni, akiket az ügynökség nevelt szakemberekké. Nyilván ezen keresztül is van tapasztalata a hazai online marketingképzésről.
- Teljesen más az a generáció, amelyik most vagy az elmúlt években jött ki a felsőoktatási Intézményekből. Az Internettel nőttek fel, így az online marketingre sem mint valami egzotikus csodára tekintenek. Noha egyre több egyetemen, főiskolán oktatják különféle formában, a képzések gyakorlatiasságának növelése érdekében szükséges lenne a piaci szereplők és az oktatási intézmények közötti kapcsolatokat tovább mélyíteni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!