SG.hu

Nőtt a magyar cégek webes jelenléte

Az elmúlt egy évben számottevően nőtt a magyarországi üzleti szféra honlap-ellátottsága, az idegen nyelvek terén azonban nem javult a helyzet.

A mintegy 145 ezer, internet-eléréssel rendelkező hazai cég közül 53 ezer, azaz kicsivel több mint minden harmadik szervezet van jelen saját vállalati honlappal a világhálón - olvashatjuk a hazai piacokat éves rendszerességgel monitorozó Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb kiadásában. Az összes, legalább 1 főt foglalkoztató és személyi számítógéppel rendelkező, közel 187 ezer hazai cégre vetítve ez nagyjából 28 százalékot tesz ki, ami 8 százalékponttal magasabb a 2004 hasonló időszakában mértnél.

Az egyes szegmensek penetrációs mutatóit összehasonlítva jelentős különbségek figyelhetők meg, a vállalatméret növekedésével a PC-t használó cégek egyre nagyobb hányadát találhatjuk meg az interneten. A legkedvezőbb a nagyvállalatok helyzete, bár négyből egy cégnek ebben a körben sincs még honlapja. A mutató az 1-9 fős mikrovállalkozásoknál a legalacsonyabb, mindössze 23 százalékra tehető.


Biztató viszont, hogy az elmúlt egy évben a hazai cégek honlap-ellátottsága számottevő mértékben emelkedett, mintegy 15 ezer cég készítette el első weboldalát. Ahogyan az internet-ellátottságban a kisebb szervezetek dinamikus felzárkózása figyelhető meg, a honlapok tekintetében is fokozatosan csökkennek a szegmensek közötti különbségek - mutatnak rá a BellResearch elemzői. A tavalyi növekedéshez a legnagyobb arányban a mikrovállalatok járultak hozzá: az új "honlap-tulajdonosok" 90 százaléka, közel 14 ezer cég ebből a körből került ki, és az online megjelenést az idei év végéig tervezőkön belül is hasonló arányt képvisel a legkisebb méretszegmens.

A honlapok elterjedtségét regionális bontásban elemezve kitűnik, hogy a korábbi években megfigyelt eltérések továbbra is fennállnak sőt, a főváros és a vidéki országrészek "távolsága" nőtt. Budapesten az internetkapcsolattal rendelkező vállalatok mintegy felének van weboldala [10 fő felett ez az arány 75 százalék], míg a többi régió csupán 21-33 [a 10 főnél többet foglalkoztató szegmensben 43-61] százalékos penetrációs mutatóval jellemezhető.

A Jelentésben a kutatók a weboldalak fejlesztési és karbantartási, frissítési gyakorlatát is vizsgálják. Az interneten jelen lévő, 10 fő feletti cégek mintegy kétharmada havi rendszerességnél ritkábban aktualizálja a honlapján megjelenő információkat. Noha a teljes üzleti szférát átfogó kutatás idei adatfelvételének időpontjában Magyarország már közel egy éve volt az Európai Unió tagja, a magyarországi céges weboldalak idegennyelv-tudása a tavalyi helyzethez képest egyáltalán nem javult. A 10 fő feletti vállalatok honlapjainak több mint fele [53 százaléka] csak magyarul "beszél", míg nagyjából minden tizediknél csupán az oldalak egy kisebb része érhető el valamely idegen nyelven.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!