SG.hu

Fokozódó érdeklődés az ügyviteli szoftverek piacán

A rEVOLUTION Software Kft. az utóbbi időszakban figyelemre méltó változást tapasztal a KKV szektorban az integrált ügyviteli rendszerek piacán.

A cég Iroda++ integrált ügyviteli rendszerének forgalma a tavalyi évhez képest közel megduplázódott: az eddigi licencbevételek már most 95%-kal haladják meg a tavalyi évi értékesítést. A fokozódó igényt a cég azzal magyarázza, hogy mára a kisvállalatok is felismerték az informatika stratégiai jelentőségét, és versenyképességük fenntartásához, javításához elengedhetetlen, hogy naprakész információkkal rendelkezzenek.

A vállalat szerint a kis- és középvállalati ügyviteli-számviteli szoftverek piacán 5-10 éve lassú, de folyamatos bővülés tapasztalható. A világszerte megfigyelhető tendencia különösen igaz Kelet- és Közép-Európára, így Magyarországra is. Az Európai Unióhoz való csatlakozásunk óta egyre nő azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek szeretnék fokozottan ellenőrizni, jobban átlátni saját működésüket, ehhez pedig nélkülözhetetlen egy korszerű informatikai rendszer megléte.

Az informatikai beruházásokról hozott döntésekben a tapasztalatok szerint még mindig kiemelkedő szerepet játszik az ár. A vállalat a tavalyi év hasonló időszakához képest május és szeptember között igen jelentős mértékű, mintegy 110%-os növekedést tapasztalt az integrált ügyviteli rendszerek értékesítésében.

"A Compact ügyviteli rendszerből 2005-ben eddig már 40%-kal többet sikerült értékesítenünk. Úgy gondoljuk, hogy a nagy érdeklődés a DOS-os rendszerek egyre fokozódó elavultságának is köszönhető. A DOS támogatásának megszűntével ugyanis bizonytalanná vált a DOS-os ügyviteli programok folyamatos üzemeltetése, valamint a DOS-os rendszereket használók esetében a korszerűbb operációs rendszerekre való átállás is problémát jelenthet. Tapasztalataink szerint ugyanis e tényezők miatt egyre többen cserélik régi verziójú DOS-os programjaikat Windows-alapúra." - mondta Kustos Ferenc, a rEVOLUTION Software kereskedelmi- és marketing igazgatója.

Pár évvel ezelőtt gyakran előfordult, hogy a vállalatok pusztán szimpátia alapján döntöttek egy-egy rendszer bevezetéséről. Ezzel szemben ma több termék komoly elemzése, vizsgálata előzi meg a vásárlást. A döntési szempontok között általában első helyen szerepel, hogy a megoldás az adott iparági gyakorlatban mennyire működőképes. Erről általában a hasonló területen tevékenykedő és az éppen tesztelt szoftvert használó cégek tapasztalatai mondanak a legtöbbet. A kiválasztási eljárások során jellemzően négy-öt, hasonló kategóriába tartozó integrált ügyviteli rendszert is megvizsgálnak. Döntés előtt vizsgálják a funkciókat, a karbantartási feltételeket, a fejlesztő cég által biztosított szervezeti hátteret, illetve azt is, hogy csak a helyi vagy a nemzetközi szabályoknak, számviteli előírásoknak, és a különböző uniós normáknak is megfelel-e a szoftver, vagy éppen több nyelven használható-e.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!