SG.hu
Intel: Európa lelkesedik a fejlődés üteme láttán
Az Intel Corporation új, Európa digitális életstílusát vizsgáló tanulmánya megállapította, hogy Európa most már hivatalosan is a technológiáért rajongók hazája. Az európaiak 75%-a állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83%-kal, majd szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia egyaránt 81%-kal.
A tanulmány fontosabb megállapításai:
Öt évvel ezelőtt az európaiak 15%-a volt bizalmatlan az új technológiák iránt, és kerülte is őket. Mára ez a szám kevesebb mint a felére csökkent (7%). A legnagyobb arányú fejlődés az Egyesült Királyságban ment végbe, ahol az elmúlt öt évben a technológia elfogadottsága 27%-kal növekedett.
Az európaiak ma már csaknem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel (11 óra/hét), mint zene- és rádióhallgatással összesen (13,7 óra/hét). Az olaszok több időt töltenek az interneten, mint tv-nézéssel (14 óra internetezés 13 óra tévénézéssel szemben). Öt emberből több mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna - ez leginkább a briteket érintené (54%).
Minden nyolcadik európai (12%) állítja, hogy nem lennének képesek élni a számítógépes és digitális technológiák nélkül; a britek 20%-a vallja ezt a nézetet, míg az olaszoknak csupán 5%-a mondja, hogy nem élnék túl fogyasztói technológia nélkül. 28 millió európai (43%) néz utána interneten egészségügyi kérdéseknek, problémáknak.
Minden hatodik európai állítja, hogy az SMS és e-mail küldésének lehetősége magabiztosabbá tette őket, amikor magánéleti kapcsolatuk kiépítésében meg kellett tenniük az első lépést. Az európaiak 44%-a használja az internetet álláskeresésre: legnagyobb arányban a hollandok (57%), és ők a legmegszállottabb kutatók is (94%).
A tanulmány fontosabb megállapításai:
Öt évvel ezelőtt az európaiak 15%-a volt bizalmatlan az új technológiák iránt, és kerülte is őket. Mára ez a szám kevesebb mint a felére csökkent (7%). A legnagyobb arányú fejlődés az Egyesült Királyságban ment végbe, ahol az elmúlt öt évben a technológia elfogadottsága 27%-kal növekedett.
Az európaiak ma már csaknem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel (11 óra/hét), mint zene- és rádióhallgatással összesen (13,7 óra/hét). Az olaszok több időt töltenek az interneten, mint tv-nézéssel (14 óra internetezés 13 óra tévénézéssel szemben). Öt emberből több mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna - ez leginkább a briteket érintené (54%).
Minden nyolcadik európai (12%) állítja, hogy nem lennének képesek élni a számítógépes és digitális technológiák nélkül; a britek 20%-a vallja ezt a nézetet, míg az olaszoknak csupán 5%-a mondja, hogy nem élnék túl fogyasztói technológia nélkül. 28 millió európai (43%) néz utána interneten egészségügyi kérdéseknek, problémáknak.
Minden hatodik európai állítja, hogy az SMS és e-mail küldésének lehetősége magabiztosabbá tette őket, amikor magánéleti kapcsolatuk kiépítésében meg kellett tenniük az első lépést. Az európaiak 44%-a használja az internetet álláskeresésre: legnagyobb arányban a hollandok (57%), és ők a legmegszállottabb kutatók is (94%).