SG.hu
Steve Ballmer a középvállalatokra koncentrálna
A globalizáció új piaci lehetőségeket teremtett az immár korlátok nélkül összefonódó gazdaságban, ezek kiaknázásához és a versenyképesség eléréséhez azonban a vállalkozásoknak fokozniuk kell hatékonyságukat, és világszerte szorosabban kell együttműködniük partnereikkel és beszállítóikkal.
Az üzleti siker mind gyakrabban az ügyfeleknek megfelelő időben biztosított, testreszabott szolgáltatásokra épül. Emellett a törvényi előírások is egyre szigorúbban követelik a szabályok pontos betartását és a részletes nyilvántartásokat. E piaci környezetben a közepes méretű cégeknek a nagyvállalatokéhoz hasonló kihívásokkal kell szembenézniük, ugyanakkor gyakran jelent számukra problémát a szükséges erőforrások előteremtése. Steve Ballmer vezetői levélben kiemeli, hogy egy vállalkozás működtetésének és növekedésének alapvető eszköze a humántőke, és az emberekben rejlő lehetőségek. "Partnereinkkel együttműködésben olyan technológiai megoldásokat hozunk létre, amelyek középpontjában az ember áll, ez a technológia oly módon képes fokozni a humántőke hatását, hogy segítségével az emberi erőforrás a közepes méretű cégek üzleti sikerességének motorjává válhat."
Bármerre is néz az ember, szinte mindenütt találkozhat a számítógépes programok hatásaival. A nagyvállalatok világszerte az információtechnológia használatával kapcsolják össze alkalmazottaikat és növelik eredményességüket, emellett felügyelik partnereik és beszállítóik világméretű hálózatát, integrálják és optimalizálják alapvető üzleti folyamataikat. A kifinomult, magas hatékonyságot biztosító alkalmazások hozzásegítik az embereket ahhoz, hogy kiépítsék kapcsolataikat és egymással együttműködve valóra váltsák elképzeléseiket. Véleménye szerint ugyanakkor a közepes méretű cégek esetében még számos érintetlen területet fedezhetünk fel, ahol az informatikai megoldások hozzájárulhatnak a vállalkozások fejlődéséhez.
"Az elmúlt évek során alaposan megvizsgáltuk, hogyan is működik valójában egy közepes méretű vállalat. Fejlesztőkből és programmenedzserekből álló csapatokat küldtünk a világ minden tájára, hogy különféle üzleti területen dolgozó emberek ezreivel találkozzanak. Az irodában végzett munkájuk során nyomon követtük üzleti folyamataikat, sőt azért, hogy jobban megértsük, milyen környezetben dolgoznak és hogyan használják számítógépeiket, még az íróasztalukat is lefényképeztük. Ezek után levontuk a következtetést: napjaink üzleti alkalmazásai nem tükrözik kellőképpen napjaink vállalkozásainak igényeit."
"A megfigyeléseink alapján két alkalmazás típust különböztethetünk meg: vannak olyan a működési hatékonyságot biztosító alkalmazások, amelyek az egymással való kommunikációban és a dokumentumokkal való munkában segítik az embereket, és vannak az üzleti folyamatokat automatizáló programok, amelyek a könyveléssel vagy az ellátási lánc kezelésével kapcsolatos feladatokat támogatják. A szoftverek e két típusa azonban egymástól teljesen függetlenül működik. A napjainkban elérhető hatékonyságot biztosító alkalmazások - amelyek jellemzően nem testreszabott, hanem a vállalat minden tagja számára egységesen kialakított megoldások - nem igazán illeszkednek az emberek konkrét munkaköréhez. A rendelkezésre álló üzleti folyamatokat támogató szoftverek pedig túlságosan összetettek ahhoz, hogy pontosan tükrözzék a közepes vállalatok valós működését. Olyan üzleti szoftverre van szükségük, amely áthidalja a két megoldás közötti szakadékot."
Ballmer levele szerint a cég mindezek fényében elhatározta, hogy az üzleti alkalmazások tervezése és fejlesztése során ezen cégek igényeit mindvégig szem előtt fogják tartani. Olyan termékeket és szolgáltatásokat hoznak létre, amelyek a vállalaton belül betöltött szerepkörökhöz, és nem pusztán az elvégzendő feladatokhoz illeszkednek. Egyúttal új megközelítésmódot alkalmaznak azokkal az üzleti folyamatokkal kapcsolatban, amelyek a közepes méretű vállalatok számára a legfontosabbak, főként az értékesítés, a marketing, a pénzügyek, az üzemeltetés, a működési hatékonyság és a vállalati informatika terén. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az üzleti alkalmazások valóban úgy működjenek, ahogyan az alkalmazottak ténylegesen dolgoznak, függetlenül a cégnél betöltött pozíciójuktól.
Véleménye szerint bár a vizsgált cégek különböző iparágakban tevékenykednek, céljaik sok aspektusban megegyeznek: áttörést jelentő termékeket és szolgáltatásokat kívánnak létrehozni, ügyfeleiket kiemelkedő színvonalon szeretnék kiszolgálni. Emellett partnereikkel és beszállítóikkal értékes kapcsolatrendszert akarnak kialakítani, fokozva működésük hatékonyságát, és csökkentve költségeiket. Ezeket a cég a következőképpen próbálja meg biztosítani:
Az emberek képességeinek és lehetőségeinek fokozása adott munkakörökben, nagyobb rálátás az üzletmenetre. az emberek együttműködésének biztosítása és alkalmazkodóképes folyamatok létrehozása. Ezek elérése érdekében hatékonyabban kívánják integrálni a keresési, jelentéskészítési és az üzleti intelligencia folyamatokat. Mivel egyetlen munkakör sem létezik légüres térben, a munkacsoportok közötti kapcsolatok sok esetben a vállalat határain is túlnyúlnak. Éppen ezért Ballmer komoly hangsúlyt kíván fektetni az olyan webes szolgáltatások fejlesztésére, amelyek nagy biztonsággal kapcsolják össze a különböző munkaköröket, és teszik lehetővé az egyének és a teamek hatékony együttműködését. Az üzleti folyamatokat oly módon kívánják beépíteni az alkalmazásokba, hogy az könnyen érthető és a változó üzleti körülményekhez egyszerűen alakítható legyen. Miközben egy új megrendelés az értékesítéstől a pénzügyhöz, a számlázáshoz, a termeléshez és a szállításhoz áramlik, egyszerű alkalmazások segítségével átláthatóvá kell tenni az alkalmazottak számára az egyes fázisokat és a részeredményeket.
"Az informatikai képességek kibővítése nem könnyű. Számos közepes méretű cég esetében ötnél is kevesebb ember felelős a teljes szervezet valamennyi informatikai feladatáért, az alkalmazottak számítógépeitől az egész vállalatra kiterjedő adatbázisokig. Nem rendelkeznek az egyedi megoldások létrehozásához szükséges erőforrásokkal, és nincs hozzáférésük a rendszerek integrálásában jártas szakértő tanácsadói segítséghez sem. A Microsoft és partnerei a hatékony megoldásokat tudnak nyújtani a közepes méretű vállalatok számára, hogy megbirkózzanak ezekkel a kihívásokkal és a nagyvállalatokhoz hasonlóan kiaknázhassák az IT-megoldásokban rejlő lehetőségek gazdag tárházát" - írja Ballmer.
Az üzleti siker mind gyakrabban az ügyfeleknek megfelelő időben biztosított, testreszabott szolgáltatásokra épül. Emellett a törvényi előírások is egyre szigorúbban követelik a szabályok pontos betartását és a részletes nyilvántartásokat. E piaci környezetben a közepes méretű cégeknek a nagyvállalatokéhoz hasonló kihívásokkal kell szembenézniük, ugyanakkor gyakran jelent számukra problémát a szükséges erőforrások előteremtése. Steve Ballmer vezetői levélben kiemeli, hogy egy vállalkozás működtetésének és növekedésének alapvető eszköze a humántőke, és az emberekben rejlő lehetőségek. "Partnereinkkel együttműködésben olyan technológiai megoldásokat hozunk létre, amelyek középpontjában az ember áll, ez a technológia oly módon képes fokozni a humántőke hatását, hogy segítségével az emberi erőforrás a közepes méretű cégek üzleti sikerességének motorjává válhat."
Bármerre is néz az ember, szinte mindenütt találkozhat a számítógépes programok hatásaival. A nagyvállalatok világszerte az információtechnológia használatával kapcsolják össze alkalmazottaikat és növelik eredményességüket, emellett felügyelik partnereik és beszállítóik világméretű hálózatát, integrálják és optimalizálják alapvető üzleti folyamataikat. A kifinomult, magas hatékonyságot biztosító alkalmazások hozzásegítik az embereket ahhoz, hogy kiépítsék kapcsolataikat és egymással együttműködve valóra váltsák elképzeléseiket. Véleménye szerint ugyanakkor a közepes méretű cégek esetében még számos érintetlen területet fedezhetünk fel, ahol az informatikai megoldások hozzájárulhatnak a vállalkozások fejlődéséhez.
"Az elmúlt évek során alaposan megvizsgáltuk, hogyan is működik valójában egy közepes méretű vállalat. Fejlesztőkből és programmenedzserekből álló csapatokat küldtünk a világ minden tájára, hogy különféle üzleti területen dolgozó emberek ezreivel találkozzanak. Az irodában végzett munkájuk során nyomon követtük üzleti folyamataikat, sőt azért, hogy jobban megértsük, milyen környezetben dolgoznak és hogyan használják számítógépeiket, még az íróasztalukat is lefényképeztük. Ezek után levontuk a következtetést: napjaink üzleti alkalmazásai nem tükrözik kellőképpen napjaink vállalkozásainak igényeit."
"A megfigyeléseink alapján két alkalmazás típust különböztethetünk meg: vannak olyan a működési hatékonyságot biztosító alkalmazások, amelyek az egymással való kommunikációban és a dokumentumokkal való munkában segítik az embereket, és vannak az üzleti folyamatokat automatizáló programok, amelyek a könyveléssel vagy az ellátási lánc kezelésével kapcsolatos feladatokat támogatják. A szoftverek e két típusa azonban egymástól teljesen függetlenül működik. A napjainkban elérhető hatékonyságot biztosító alkalmazások - amelyek jellemzően nem testreszabott, hanem a vállalat minden tagja számára egységesen kialakított megoldások - nem igazán illeszkednek az emberek konkrét munkaköréhez. A rendelkezésre álló üzleti folyamatokat támogató szoftverek pedig túlságosan összetettek ahhoz, hogy pontosan tükrözzék a közepes vállalatok valós működését. Olyan üzleti szoftverre van szükségük, amely áthidalja a két megoldás közötti szakadékot."
Ballmer levele szerint a cég mindezek fényében elhatározta, hogy az üzleti alkalmazások tervezése és fejlesztése során ezen cégek igényeit mindvégig szem előtt fogják tartani. Olyan termékeket és szolgáltatásokat hoznak létre, amelyek a vállalaton belül betöltött szerepkörökhöz, és nem pusztán az elvégzendő feladatokhoz illeszkednek. Egyúttal új megközelítésmódot alkalmaznak azokkal az üzleti folyamatokkal kapcsolatban, amelyek a közepes méretű vállalatok számára a legfontosabbak, főként az értékesítés, a marketing, a pénzügyek, az üzemeltetés, a működési hatékonyság és a vállalati informatika terén. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az üzleti alkalmazások valóban úgy működjenek, ahogyan az alkalmazottak ténylegesen dolgoznak, függetlenül a cégnél betöltött pozíciójuktól.
Véleménye szerint bár a vizsgált cégek különböző iparágakban tevékenykednek, céljaik sok aspektusban megegyeznek: áttörést jelentő termékeket és szolgáltatásokat kívánnak létrehozni, ügyfeleiket kiemelkedő színvonalon szeretnék kiszolgálni. Emellett partnereikkel és beszállítóikkal értékes kapcsolatrendszert akarnak kialakítani, fokozva működésük hatékonyságát, és csökkentve költségeiket. Ezeket a cég a következőképpen próbálja meg biztosítani:
Az emberek képességeinek és lehetőségeinek fokozása adott munkakörökben, nagyobb rálátás az üzletmenetre. az emberek együttműködésének biztosítása és alkalmazkodóképes folyamatok létrehozása. Ezek elérése érdekében hatékonyabban kívánják integrálni a keresési, jelentéskészítési és az üzleti intelligencia folyamatokat. Mivel egyetlen munkakör sem létezik légüres térben, a munkacsoportok közötti kapcsolatok sok esetben a vállalat határain is túlnyúlnak. Éppen ezért Ballmer komoly hangsúlyt kíván fektetni az olyan webes szolgáltatások fejlesztésére, amelyek nagy biztonsággal kapcsolják össze a különböző munkaköröket, és teszik lehetővé az egyének és a teamek hatékony együttműködését. Az üzleti folyamatokat oly módon kívánják beépíteni az alkalmazásokba, hogy az könnyen érthető és a változó üzleti körülményekhez egyszerűen alakítható legyen. Miközben egy új megrendelés az értékesítéstől a pénzügyhöz, a számlázáshoz, a termeléshez és a szállításhoz áramlik, egyszerű alkalmazások segítségével átláthatóvá kell tenni az alkalmazottak számára az egyes fázisokat és a részeredményeket.
"Az informatikai képességek kibővítése nem könnyű. Számos közepes méretű cég esetében ötnél is kevesebb ember felelős a teljes szervezet valamennyi informatikai feladatáért, az alkalmazottak számítógépeitől az egész vállalatra kiterjedő adatbázisokig. Nem rendelkeznek az egyedi megoldások létrehozásához szükséges erőforrásokkal, és nincs hozzáférésük a rendszerek integrálásában jártas szakértő tanácsadói segítséghez sem. A Microsoft és partnerei a hatékony megoldásokat tudnak nyújtani a közepes méretű vállalatok számára, hogy megbirkózzanak ezekkel a kihívásokkal és a nagyvállalatokhoz hasonlóan kiaknázhassák az IT-megoldásokban rejlő lehetőségek gazdag tárházát" - írja Ballmer.