COMPUTERWORLD

A Microsoft karácsonyig rátámad az iPod piacra

Furcsa, de egyértelmű kihívást fogalmazott meg egy Microsoft elemző. Véleménye szerint a népszerűsége csúcsán álló iPod az év végi piacon egy váratlan trónkövetelővel kell, hogy megütközzön. Igaz, az Apple szerint a redmondi cég már megígérte ugyanezt tavaly év végére is...

A Bloomberg News készített interjút a szoftveróriás digitális médiával foglalkozó igazgatójával, melynek során Erik Huggers úgy fogalmazott: ősszel több olyan eszköz is megjelenik, melyek erőteljesen veszélyeztetik majd az Apple-féle médialejátszó vezető helyét a piacon. A kijelentés mögött sokkal több áll, mint hirtelen felindulás. A Microsoft már jó ideje próbálkozik azzal, hogy médialejátszókat támogat, emlékezzünk csak a neves gyártó, a Creative Zen névre keresztelt versenyzőjére, amely viszont a sikeres gyártó és a híres támogató ellenére csupán alig pár százalékos piaci részesedést harcolt ki.

Természetesen most sem arról van szó, hogy a Microsoft saját neve alatt adjon ki médialejátszókat: szakértők szerint inkább további hardvergyártók termékeihez adná a nevét. Ez egyrészt előnyös is lehet, hiszen az Apple lejátszóinak sikerét - mely a hordozható mp3 lejátszók piacának több mint 60 százalékát jelenti - a többi gyártó is szeretné meglovagolni, ehhez viszont nem elég egy jó hardver, szükség van egy neves szoftvercég támogatására: itt jöhet a képbe a Microsoft.

Mások szerint viszont a redmondi vállalat elaprózza magát, és túl sok lejátszó típust támogat, ezért a vásárlók már nem tudnak kiigazodni a termékválasztékban. Ezen vélemények szerint a Microsoft jobban tenné, ha csak egy gyártót választana ki, viszont ezzel erős szövetséget alakítana ki, hogy együtt támadják meg a jelenlegi piacvezetőt. Az elemzők az erre vezető úton jó lépésnek tartják azt is, hogy a vállalat bevezette a PlayForSure jelzést, melyet kizárólag azok a termékek kaphatnak meg, melyek száz százalékosan együtt tudnak működni a Windows Media Playerrel.

Mivel Huggers pontosabb stratégiákról nem beszélt, még nem tudni, hogy a kétfajta megközelítés közül melyiket választja a Microsoft, de az tény, hogy az iPod gyártójának fel kell készülnie arra, hogy új funkciókkal, fejlesztett modellekkel vagy egyéb eszközökkel felkészüljön egy év végi háborúra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • worldwideweb #2
    Az M$ melyik piacra nem támadt még rá?Lassan már oda jutunk hogy lesz M$-es szappan is.
  • ac3 #1
    ms......muhahaha