COMPUTERWORLD
Két új DirectX készül
A Microsoft nemrég rendezte meg a Meltdown konferenciát, mely főleg játékfejlesztőknek, és a játékok jövője iránt érdeklődő közönségnek szólt. Itt hangzottak el a két új DirectX tervei, és más, a játékokkal kapcsolatos jövőképek is.
Mivel a konferencia nem új játékok demóiról és a felhajtásról szól, hanem inkább a technikai háttérről szolgáltat információt, a többi hasonló rendezvényhez képest igen kis helyen, egy seattle-i hotel néhány termében került megrendezésre. A Meltdown olyan esemény, ahol a Microsoft minden évben feltárja a Windowsra fejlesztő játékkészítők előtt a jövőben igénybe vehető újdonságokat, így például szó esett a Windows Vistáról és az új DirectX-ről is.
Az eseményen fontos kérdés volt, mennyire haldoklik a PC-s játékok piaca, melyről egy ideje már keringenek pletykák. A konzolpiaccal összehasonlítva azonban úgy tűnik, ettől még egy ideig nem kell tartani. A Windows Vista új, játékokkal kapcsolatos újdonságai közül kiemelték a Games Explorer szolgáltatást, valamint a szülői felügyelet beépítését az operációs rendszerbe.
Az Xbox 360 konzol főképp a DirectX 9-ben is használatos technológiákon alapul. A Microsoft állítása szerint ez kiegészül még jónéhány saját fejlesztéssel is. A DirectX 10 viszont egy teljesen újszerű fejlesztésnek ígérkezik, mely elsőként PC-n jelenik meg. Tulajdonképpen az összes API-t újratervezték, ez pedig új kódolási technikákat és természetesen olyan új hardvereket is igényelni fog, amelyek támogatni tudják ezeket az új megoldásokat. A DirectX 10 a Windows Vista részeként érkezik majd, méghozzá a DirectX 9.L társaságában, ami a DirectX 9 LDDM drivermodell-támogatással kiegészült, kompatibilitási okokból készített verziója.
A DirectX 10 legfontosabb ismérve, hogy sokkal szigorúbb elvárásokat támaszt a grafikus hardverekkel szemben. Ez biztosítja, hogy minden játék pontosan ugyanúgy nézzen ki bármilyen gyártó kártyáján, de ezzel együtt kevesebb munkát igényeljen a programozóktól is, akik könnyebben készíthetik fel játékukat eltérő hardverekre.
Mivel a konferencia nem új játékok demóiról és a felhajtásról szól, hanem inkább a technikai háttérről szolgáltat információt, a többi hasonló rendezvényhez képest igen kis helyen, egy seattle-i hotel néhány termében került megrendezésre. A Meltdown olyan esemény, ahol a Microsoft minden évben feltárja a Windowsra fejlesztő játékkészítők előtt a jövőben igénybe vehető újdonságokat, így például szó esett a Windows Vistáról és az új DirectX-ről is.
Az eseményen fontos kérdés volt, mennyire haldoklik a PC-s játékok piaca, melyről egy ideje már keringenek pletykák. A konzolpiaccal összehasonlítva azonban úgy tűnik, ettől még egy ideig nem kell tartani. A Windows Vista új, játékokkal kapcsolatos újdonságai közül kiemelték a Games Explorer szolgáltatást, valamint a szülői felügyelet beépítését az operációs rendszerbe.
Az Xbox 360 konzol főképp a DirectX 9-ben is használatos technológiákon alapul. A Microsoft állítása szerint ez kiegészül még jónéhány saját fejlesztéssel is. A DirectX 10 viszont egy teljesen újszerű fejlesztésnek ígérkezik, mely elsőként PC-n jelenik meg. Tulajdonképpen az összes API-t újratervezték, ez pedig új kódolási technikákat és természetesen olyan új hardvereket is igényelni fog, amelyek támogatni tudják ezeket az új megoldásokat. A DirectX 10 a Windows Vista részeként érkezik majd, méghozzá a DirectX 9.L társaságában, ami a DirectX 9 LDDM drivermodell-támogatással kiegészült, kompatibilitási okokból készített verziója.
A DirectX 10 legfontosabb ismérve, hogy sokkal szigorúbb elvárásokat támaszt a grafikus hardverekkel szemben. Ez biztosítja, hogy minden játék pontosan ugyanúgy nézzen ki bármilyen gyártó kártyáján, de ezzel együtt kevesebb munkát igényeljen a programozóktól is, akik könnyebben készíthetik fel játékukat eltérő hardverekre.