SG.hu

Példaértékű fejlesztés az Aacheni Egyetemi Kórházban

A németországi Aacheni Egyetemi Kórház példát vett a nagyvállalatok informatikai döntéstámogató rendszereiről és javította információs hálózatát, új alapokra helyezte a pénzügyi elszámolást, illetve megemelte a betegellátás színvonalát.

Az Aacheni Egyetemi Kórház Németország egyik legnagyobb egészségügyi intézménye. Hatalmas épületkomplexumában 33 klinika és 21 tudományos kutatóintézet, egyetemi oktatóközpont, könyvtár, illetve számos szolgáltató egység (például gyógyszertár, étterem, mosoda stb.) működik. Alkalmazottainak száma megközelíti az hatezer-háromszázat: 65 professzor és 1192 tudományos munkatárs mellett még 5067 főt foglalkoztat. Több mint 1500 kórházi ágyán évente körülbelül 45 000 fekvőbeteget látnak el, míg rendelőiben 120 000 járóbeteg kap orvosi segítséget.

Gigantikus mérete miatt szokatlanul nagy volt az intézmény vezetői előtt álló feladat is, hogy információs rendszere egyszerre tegyen eleget a betegek, a dolgozók, a vezetőség és a törvényi szabályozás által megfogalmazott elvárásoknak. Problémát jelentett, hogy a különböző operatív rendszerekben, különösen az SAP R/3 modulokban, tárolt adatokhoz nehezen fértek hozzá, és nyerték ki, és a vezetők nem mindig jutottak hozzá időben a döntéseket előkészítő információkhoz, és kétséges volt, hogy vajon egyformán értelmezték-e azokat. A pénzügyi, emberi erőforrás és infrastrukturális lehetőségek optimális kihasználásához szintén szükség volt valamiféle központi ellenőrző rendszerre, ami ugyanakkor azt is kimutatja, a szervezeti egységek miképp járulnak hozzá az intézmény közös céljainak eléréséhez.

A stratégiai, pénzügyi és informatikai szempontok összehangolását a vezetőség a SAS Strategic Performance Management alkalmazásában találta meg. Segítségével összegyűjthetők a kórház különböző intézményeiben keletkező adatok és megfelelő struktúrában, elemzéshez előkészítve bocsáthatók a felhasználók rendelkezésére, akik így az adatok óriási halmazából hasznos tudást nyerhetnek ki. Az új rendszer segítségével felgyorsult az információáramlás a kórházban: míg régebben gyakran hetekig is eltartott egy-egy beszámoló összeállítása, ma a kimutatások döntő többsége kevesebb mint négy óra alatt elkészül.

A betegek közvetlenül is profitálnak az informatikai fejlesztésből. Például a SAS elemzései rámutattak a műtétek beosztásának gyenge pontjaira, illetve a műtők rossz kihasználtságára, az erőforrások hatékony felhasználásával azonban csökkent a betegek várakozási ideje.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!