Berta Sándor
Egyre több nő internetezik Németországban
Míg korábban szinte a férfiak privilégiuma volt a világháló, addig mára, a tendencia alaposan megfordult, és egyre több nő fedezi fel magának az internetet, illetve az online cégek többsége is azonosította a gyengébb nemet, mint új vásárlói réteget.
A hamburgi székhelyű Fittkau & Maass Ügynökség által készített tanulmány legfontosabb megállapítása, hogy napjainkra már szinte teljesen kiegyenlítődött az internetezők nem szerinti megoszlása. A német internetezők 54 százaléka férfi és 46 százalékuk nő. Leginkább a fiatalok között emelkedett a női internetezők aránya és a tinédzserek és a huszonévesek között már egyenesen több hölgy használja a világhálót, mint férfi. Teljesen másképpen fest az arány az 50 év feletti korosztály tagjainak a körében, itt csupán 30 százalék a nő és 70 százalék a férfi.
Az férfi-nő arány változása 1995-től 2005-ig
A gyengébb nem képviselőinek a többsége főleg vásárlásra használja a világhálót, igaz még így is több férfi (45 százalék) vásárol az interneten, mint nő (38 százalék). A férfiak ráadásul többet is költenek: minden második férfi 250 eurót adott ki az elmúlt 6 hónapban, míg ugyanez csupán minden harmadik nőről mondható el. Elmondható, hogy a nők megfontoltabbak az online fizetéskor is, bankkártya használatára például csak 30 százalékuk hajlandó, ugyanez az arány a férfiaknál 46 százalék. A nők 78 százaléka szívesebben alkalmazza az online megvásárolt áruk helyszíni kifizetését és 50 százalékuk leginkább csomagküldő szolgálatoknál vásárol. A nők általában szívesebben keresik fel az olyan cégek weboldalát, amelyekkel offline, azaz az utcán sétálva is találkozhatnak.
A nők elsősorban ékszereket, fehérneműt, testápoló szereket és ruhákat vásárolnak az online boltokban és előszeretettel látogatják a Tchibo-lánc oldalait. Ezzel a szemben a férfiak főleg az online zenei kínálat, az újságok és a politikai témájú oldalak iránt érdeklődnek és előtérben vannak az olyan cégek weboldalai, mint amilyen az Amazon és az eBay.
Mindenesetre összességében elmondható, hogy a számítógéphez és a világhálóhoz nem értő nő lassan már a múlté.
A hamburgi székhelyű Fittkau & Maass Ügynökség által készített tanulmány legfontosabb megállapítása, hogy napjainkra már szinte teljesen kiegyenlítődött az internetezők nem szerinti megoszlása. A német internetezők 54 százaléka férfi és 46 százalékuk nő. Leginkább a fiatalok között emelkedett a női internetezők aránya és a tinédzserek és a huszonévesek között már egyenesen több hölgy használja a világhálót, mint férfi. Teljesen másképpen fest az arány az 50 év feletti korosztály tagjainak a körében, itt csupán 30 százalék a nő és 70 százalék a férfi.
Az férfi-nő arány változása 1995-től 2005-ig
A gyengébb nem képviselőinek a többsége főleg vásárlásra használja a világhálót, igaz még így is több férfi (45 százalék) vásárol az interneten, mint nő (38 százalék). A férfiak ráadásul többet is költenek: minden második férfi 250 eurót adott ki az elmúlt 6 hónapban, míg ugyanez csupán minden harmadik nőről mondható el. Elmondható, hogy a nők megfontoltabbak az online fizetéskor is, bankkártya használatára például csak 30 százalékuk hajlandó, ugyanez az arány a férfiaknál 46 százalék. A nők 78 százaléka szívesebben alkalmazza az online megvásárolt áruk helyszíni kifizetését és 50 százalékuk leginkább csomagküldő szolgálatoknál vásárol. A nők általában szívesebben keresik fel az olyan cégek weboldalát, amelyekkel offline, azaz az utcán sétálva is találkozhatnak.
A nők elsősorban ékszereket, fehérneműt, testápoló szereket és ruhákat vásárolnak az online boltokban és előszeretettel látogatják a Tchibo-lánc oldalait. Ezzel a szemben a férfiak főleg az online zenei kínálat, az újságok és a politikai témájú oldalak iránt érdeklődnek és előtérben vannak az olyan cégek weboldalai, mint amilyen az Amazon és az eBay.
Mindenesetre összességében elmondható, hogy a számítógéphez és a világhálóhoz nem értő nő lassan már a múlté.