Menedzsmentfórum
Szorongatják riválisai a Nintendót
A japán konzolgyártó Nintendo bejelentette, hogy bevételei csökkennek az erős piaci verseny következtében.
A cég nyeresége március 31-ig megduplázódott, ezzel elérte a 87,5 milliárd jent. A Nintendo GameCube konzolja és a hozzá kapható szoftverek iránti kereslet lanyhult, mivel a Sony és a Microsoft is piacra dobja a Playstation és az Xbox játékgépek új verzióit. A társaságnak jobban kell koncentrálnia a hordozható konzolainak értékesítésére, amíg jövő évben bevezeti új Revolution elnevezésű játékgépét. A Nintendo DS hordozható játékgép eladásai növekedését várják, a cég tavaly piacra dobott két képernyős gépe iránt viszonylag kevesen érdeklődtek. A társaság 12,4 millió DS gép értékesítését prognosztizálja, az előző évi 5,3 millió eladott darabszám után.
A társaság üzemi nyeresége 115 milliárd jenre emelkedhet a folyó pénzügyi évben, ám ez még mindig elmarad az elemzők által jósolt 122 milliárd jentől. A játékipar egyre nagyobb üzlet, meghatározó tényezővé vált, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a felnőttek is ugyan úgy játszanak, mint a gyerekek. A játékszoftverek több millió dollár ráfordítással készült termékek. Ezért a társaságok azon vannak, hogy minél többen használják őket, előnyben részesítve természetesen a hölgyeket.
A Nintendo a játékipar úttörőjének számít olyan játékokkal, mint a Donkey Kong vagy a Mario, ám az utóbbi években elmaradt riválisaitól. A Jupiter Research piackutató cég felmérése szerint a Sony Playstation 2 konzolja 43 százalékkal piacvezető pozíciót birtokol az USA-ban. A Microsoft Xbox-a második helyen található 19, a Nintendo GameCube elnevezésű játékgépe pedig 14 százalékkal részesedik a játékkonzol piacból.
A játékipari verseny egyre nagyobb méreteket ölt, az új termékek piaci megjelenése sokat nyom a latban. A cégek egymást megelőzve próbálnak minél hamarabb kijönni új konzolaikkal. A Microsoft Xbox 360 elnevezésű játékgépének megjelenése Karácsony előtt, addig a Sony PlayStation 2006 tavaszán, a Nintendo Revolution pedig a jövő év folyamán várható.
A cég nyeresége március 31-ig megduplázódott, ezzel elérte a 87,5 milliárd jent. A Nintendo GameCube konzolja és a hozzá kapható szoftverek iránti kereslet lanyhult, mivel a Sony és a Microsoft is piacra dobja a Playstation és az Xbox játékgépek új verzióit. A társaságnak jobban kell koncentrálnia a hordozható konzolainak értékesítésére, amíg jövő évben bevezeti új Revolution elnevezésű játékgépét. A Nintendo DS hordozható játékgép eladásai növekedését várják, a cég tavaly piacra dobott két képernyős gépe iránt viszonylag kevesen érdeklődtek. A társaság 12,4 millió DS gép értékesítését prognosztizálja, az előző évi 5,3 millió eladott darabszám után.
A társaság üzemi nyeresége 115 milliárd jenre emelkedhet a folyó pénzügyi évben, ám ez még mindig elmarad az elemzők által jósolt 122 milliárd jentől. A játékipar egyre nagyobb üzlet, meghatározó tényezővé vált, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a felnőttek is ugyan úgy játszanak, mint a gyerekek. A játékszoftverek több millió dollár ráfordítással készült termékek. Ezért a társaságok azon vannak, hogy minél többen használják őket, előnyben részesítve természetesen a hölgyeket.
A Nintendo a játékipar úttörőjének számít olyan játékokkal, mint a Donkey Kong vagy a Mario, ám az utóbbi években elmaradt riválisaitól. A Jupiter Research piackutató cég felmérése szerint a Sony Playstation 2 konzolja 43 százalékkal piacvezető pozíciót birtokol az USA-ban. A Microsoft Xbox-a második helyen található 19, a Nintendo GameCube elnevezésű játékgépe pedig 14 százalékkal részesedik a játékkonzol piacból.
A játékipari verseny egyre nagyobb méreteket ölt, az új termékek piaci megjelenése sokat nyom a latban. A cégek egymást megelőzve próbálnak minél hamarabb kijönni új konzolaikkal. A Microsoft Xbox 360 elnevezésű játékgépének megjelenése Karácsony előtt, addig a Sony PlayStation 2006 tavaszán, a Nintendo Revolution pedig a jövő év folyamán várható.