SG.hu
81 millió forint a Synergon nyeresége
A Synergon csoport 2005. első három hónapjában terveiknek megfelelően, nyereségesen működött.
A 2004-ben elindult enyhe piaci javulás után az időszakot - elsősorban a Synergon csoport fő piacának számító Magyarországon - ismét gyengülő kereslet jellemezte. A csoport ennek köszönhetően 4 338 millió forint árbevételt realizált, amely 14%-os csökkenést jelent a bázisidőszakhoz képest. Hatékonysági mutatóit viszont folyamatosan javítva a Synergon csoport 3%-os növekedéssel 81,2 millió forint adózás utáni eredményt ért el.
"2005 a regionalitás éve" jegyében tovább folytatódott a csoport tagvállalatainak korábban megkezdett tudatos átszervezése, amelynek eredményeképpen a magyarországi vállalatok mellett a horvát Span d.o.o. is visszaállította nyereségtermelő képességét, és a vizsgált időszakban a cégcsoport legdinamikusabban növekvő tagja lett. A magyarországi működési környezetet az államigazgatási piac visszaesése határozta meg, amely más szektorokra is negatív hatással volt. Kimutathatóan csökkent a hazai beruházások száma, csúszott számos pályázat kiírása, illetve elbírálása. Nőtt viszont az önkormányzati közigazgatásban jelentkező EU-támogatási keretek volumene. Erre a területre a vállalat létrehozott egy külön szakmai szervezetet, az Egészségügyi és Önkormányzati Üzletágat. Folytatódott az árbevétel struktúrájának átalakítása a magasabb hozzáadott értékű, tanácsadás-jellegű bevételek részarányának növelése érdekében.
A társaság eladásainak növekedését várja a kínai Huawei céggel való együttműködéstől is, különösen a telekommunikációs és a hálózati piacon. mivel a Synergonnal szintén partneri kapcsolatban álló Cisco versenytársnak tekinti a Huaweit, az amerikai céggel újra kell tárgyalni az együttműködési megállapodást. Erre a cégnek július végégig 90 nap áll rendelkezésére.
A csökkenő árbevétel mellett a Synergon üzemi szinten 146 millió forint nyereséget ért el a 2005 első három hónapjában, a bázisidőszakban realizált 71 millió forintos üzemi eredményhez viszonyítva, amely 105%-os növekedést jelent. Az Ebitda mutató a vizsgált időszakban 29%-kal emelkedve 231 millió forint lett.
Czakó Ferenc úgy vélte, hogy a tavalyi reálértékű stagnálást követően az idén az informatikai piac az átalagot tekintve mérsékelten, nominálisan az infláció körül nő. Mivel azonban a Synergon nagyvállalati piacán várhatón ezt meghaladó lesz a kereslet bővülése, a társaság 10 százalék körüli növekedésre számít éves szinten. A vállalat átszervezésének célja a hatékonyság és a szolgáltatási minőség növelése, a szervezet rugalmasságának és méretének növelése, a költségek csökkentése, valamint az Infinity integrálása a Synergon csoportba. Ennek érdekében kompetenciaközpont-alapúvá szervezte át műszaki szervezetét, és jelentős portfóliótisztításra került sor. Az átszervezés eredménye a tervek szerint a második félévben lesz látható.
A 2004-ben elindult enyhe piaci javulás után az időszakot - elsősorban a Synergon csoport fő piacának számító Magyarországon - ismét gyengülő kereslet jellemezte. A csoport ennek köszönhetően 4 338 millió forint árbevételt realizált, amely 14%-os csökkenést jelent a bázisidőszakhoz képest. Hatékonysági mutatóit viszont folyamatosan javítva a Synergon csoport 3%-os növekedéssel 81,2 millió forint adózás utáni eredményt ért el.
"2005 a regionalitás éve" jegyében tovább folytatódott a csoport tagvállalatainak korábban megkezdett tudatos átszervezése, amelynek eredményeképpen a magyarországi vállalatok mellett a horvát Span d.o.o. is visszaállította nyereségtermelő képességét, és a vizsgált időszakban a cégcsoport legdinamikusabban növekvő tagja lett. A magyarországi működési környezetet az államigazgatási piac visszaesése határozta meg, amely más szektorokra is negatív hatással volt. Kimutathatóan csökkent a hazai beruházások száma, csúszott számos pályázat kiírása, illetve elbírálása. Nőtt viszont az önkormányzati közigazgatásban jelentkező EU-támogatási keretek volumene. Erre a területre a vállalat létrehozott egy külön szakmai szervezetet, az Egészségügyi és Önkormányzati Üzletágat. Folytatódott az árbevétel struktúrájának átalakítása a magasabb hozzáadott értékű, tanácsadás-jellegű bevételek részarányának növelése érdekében.
A társaság eladásainak növekedését várja a kínai Huawei céggel való együttműködéstől is, különösen a telekommunikációs és a hálózati piacon. mivel a Synergonnal szintén partneri kapcsolatban álló Cisco versenytársnak tekinti a Huaweit, az amerikai céggel újra kell tárgyalni az együttműködési megállapodást. Erre a cégnek július végégig 90 nap áll rendelkezésére.
A csökkenő árbevétel mellett a Synergon üzemi szinten 146 millió forint nyereséget ért el a 2005 első három hónapjában, a bázisidőszakban realizált 71 millió forintos üzemi eredményhez viszonyítva, amely 105%-os növekedést jelent. Az Ebitda mutató a vizsgált időszakban 29%-kal emelkedve 231 millió forint lett.
Czakó Ferenc úgy vélte, hogy a tavalyi reálértékű stagnálást követően az idén az informatikai piac az átalagot tekintve mérsékelten, nominálisan az infláció körül nő. Mivel azonban a Synergon nagyvállalati piacán várhatón ezt meghaladó lesz a kereslet bővülése, a társaság 10 százalék körüli növekedésre számít éves szinten. A vállalat átszervezésének célja a hatékonyság és a szolgáltatási minőség növelése, a szervezet rugalmasságának és méretének növelése, a költségek csökkentése, valamint az Infinity integrálása a Synergon csoportba. Ennek érdekében kompetenciaközpont-alapúvá szervezte át műszaki szervezetét, és jelentős portfóliótisztításra került sor. Az átszervezés eredménye a tervek szerint a második félévben lesz látható.