SG.hu

Ötmilliós bírságot kapott a Pannon GSM

A tájékoztatás nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámA Gazdasági Versenyhivatal szerint a mobilszolgáltató egy reklámkampányában megtévesztette a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Pannon GSM Rt. a 2004. szeptemberében megkezdett - a Pannon Praktikum tarifacsomagban értékesített 900, 1800 és 3600-as feltöltőkártyás terméket népszerűsítő - "Közkívánatra" szlogenű reklámkampányban közzétett reklámokban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért a vállalatot öt millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezték.

A GVH szerint a vállalkozás a fogyasztók döntési szabadságának korlátozására alkalmas módon tájékoztatott az általa szervezett akcióról, annak tényéről, időtartamáról. Fentiekkel összefüggésben a tájékoztatás nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámokban hangsúlyozott alacsonyabb akciós percdíjat. Az is megállapítást nyert, hogy arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a szolgáltatás folyamatosan fizetendő percdíja magasabb.

A Pannon GSM a határozattal nem ért egyet, ezért ellene bírósági keresettel él.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hegyikecske #7
    Mert tényleg a woda a legolcsóbb :)
    pannon meg megérdemelte...
  • ttbela #6
    úgy kell ennek a szarnak. figyelemreméltő, hogy nem úgy reklmáznak, hogy "Ez a legjobb." hanem "Tud ennél jobbat?", különben ebből is galiba lenne
  • TothLaci #5
    Mindhárom mobiltelefon szolgáltató gagyi!

    Na jó, ezt nem így akartam kifejezni, de szerintem egyik sem jobb a másiknál.
  • pemga #4
    Vodával kapcsolatban arra gondolsz, hogy bár az ügyfelek megnyerték a pert ellene. (Miszerint a Voda törvényellenesen változtatta meg a szerződésüket.) És vissza kell hogy fizessék a begyűjtött pénzeket, ámde ezt valahogy nem nagyon tették (és teszik)? :(.

    Ítélet
    másodfokú ítélet,
    és lesz@rása.

    Csináljunk ennek is egy kis reklámot :).
  • noss #3
    "legcikibb, leg szánalmasabb szolgáltatoja"
    ezek a jelzők nem egy nagycégre illenek, hanem inkább rád...
    (hogy lehet egy szolgáltató cikis? hogy lehet egy szolgáltató szánalmas? :E)

    csodálom hogy Magyarországon foglalkoznak ilyesmivel. de foglalkoznak! igaz, csak látvány szinten, ezt bizonyítja a büntetés nagysága is:
    kemény 5 millió Forint! "húúúú de sok pééénz az!"

    a pannongsm marketingesei sem állnak a helyzet magaslatán, pl. mikor sms-eztek a felszabadult vidám fiatalok a háztetőn, szinte csak a rózsaszín frizbi hiányzott a szájukból... (a konkurenciának csinálták a reklámot :D )

    egyébként meg a voda is rájött már, hogy Mo.-on annyira nincs szabályozás, hogy fincsi kis extraprofitot lehet itt bezsebelni. a telefontársaságok nemzetközileg döglődnek, de itt mindent szabad. reklámuk végén a konkurens tarifacsomagot is nevén nevezik, a "kérdéssel" szájadba rágják a választ.

    szóval ez nem egy hírértékű közlemény...
  • KDOG #2
    magyarország legcikibb, leg szánalmasabb szolgáltatoja a nyomorék pannon :)
    Szegények olyan reklámokat cisnálnak, mint djuice amit minden egyesz szellemileg erössen bekorlátolt emberke ordibált anno tájt.
    Szoval csak rühelleni lehet öket. Még igazán rájuk férne egy két ilyen büntetés.

    Ha valaki jot akar vegyen egy joker+ ot ;) aztán rájön....
  • fapapi #1
    Nem nagyon érint a pannon GSM csak akkor lennék Pannonos ha ingyen adnák a szolgáltatást!