SG.hu
Ötmilliós bírságot kapott a Pannon GSM
A tájékoztatás nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámA Gazdasági Versenyhivatal szerint a mobilszolgáltató egy reklámkampányában megtévesztette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Pannon GSM Rt. a 2004. szeptemberében megkezdett - a Pannon Praktikum tarifacsomagban értékesített 900, 1800 és 3600-as feltöltőkártyás terméket népszerűsítő - "Közkívánatra" szlogenű reklámkampányban közzétett reklámokban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért a vállalatot öt millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezték.
A GVH szerint a vállalkozás a fogyasztók döntési szabadságának korlátozására alkalmas módon tájékoztatott az általa szervezett akcióról, annak tényéről, időtartamáról. Fentiekkel összefüggésben a tájékoztatás nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámokban hangsúlyozott alacsonyabb akciós percdíjat. Az is megállapítást nyert, hogy arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a szolgáltatás folyamatosan fizetendő percdíja magasabb.
A Pannon GSM a határozattal nem ért egyet, ezért ellene bírósági keresettel él.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Pannon GSM Rt. a 2004. szeptemberében megkezdett - a Pannon Praktikum tarifacsomagban értékesített 900, 1800 és 3600-as feltöltőkártyás terméket népszerűsítő - "Közkívánatra" szlogenű reklámkampányban közzétett reklámokban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért a vállalatot öt millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezték.
A GVH szerint a vállalkozás a fogyasztók döntési szabadságának korlátozására alkalmas módon tájékoztatott az általa szervezett akcióról, annak tényéről, időtartamáról. Fentiekkel összefüggésben a tájékoztatás nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámokban hangsúlyozott alacsonyabb akciós percdíjat. Az is megállapítást nyert, hogy arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a szolgáltatás folyamatosan fizetendő percdíja magasabb.
A Pannon GSM a határozattal nem ért egyet, ezért ellene bírósági keresettel él.