SG.hu
Vezetéknélküli szélessávú internet 300 km/órás vonatról
A Brüssel-Párizs vonalon, a Thalys vasúttársaság nagysebességű vonatának fedélzetén sikeresen teszteltek egy stabilan működő, szélessávú Wi-Fi műholdas Internet-kapcsolatot, amely első a világon.
A 300 km/h vonat-csúcssebesség mellett elért legnagyobb átviteli sebesség 4 Mbit/s volt "fölfelé", és 2 Mbit/s "lefelé", azaz megfelelt egy ADSL+ összeköttetés (a DSL gyors variánsa) minőségének. Ezzel a Thalys rekordot állított fel. A teszt az Európai Űrügynökség (ESA) támogatásával vált lehetővé, a végrehajtás a 21Net angol-belga hálózat-üzemeltető feladata volt. Technológia-partnereként a Siemens építette a vagonokba a vezetéknélküli Wi-Fi szélessávú hálózatot, és a megoldáshoz menedzsment-rendszert is biztosított ill. működtetett: a Garderos német vállalat támogató rendszerét, illetve annak autentikálási és elszámolás funkcióit.
A szerelvény és a műhold közötti összeköttetés számos üzleti és szórakoztató alkalmazás elérését teszi lehetővé az utasok számára. A sikeres tesztet követően három hónapos pilot projektet működtetnek egy szerelvényen, majd a rendszert kiterjesztenék a Thalys teljes, 28 darabos szerelvényparkjára. A menetjegy megváltásakor az utas jogot szerez a hálózati csatlakozásra is, és megkapja ehhez a felhasználó-nevét és a jelszavát is. A hálózatba való bejelentkezéskor a jogosultság ellenőrzéséhez szükséges információ szatelliten keresztül a Siemens Belgium központi hálózatüzemeltető központjába (NOC) jut. A Siemens Belgium Energia, Ipar és Közlekedés ágazata tervezte a vagonokba telepített hardverhez a speciális, vibráció- és túlfeszültség-biztos rack-eket is.
A 300 km/h vonat-csúcssebesség mellett elért legnagyobb átviteli sebesség 4 Mbit/s volt "fölfelé", és 2 Mbit/s "lefelé", azaz megfelelt egy ADSL+ összeköttetés (a DSL gyors variánsa) minőségének. Ezzel a Thalys rekordot állított fel. A teszt az Európai Űrügynökség (ESA) támogatásával vált lehetővé, a végrehajtás a 21Net angol-belga hálózat-üzemeltető feladata volt. Technológia-partnereként a Siemens építette a vagonokba a vezetéknélküli Wi-Fi szélessávú hálózatot, és a megoldáshoz menedzsment-rendszert is biztosított ill. működtetett: a Garderos német vállalat támogató rendszerét, illetve annak autentikálási és elszámolás funkcióit.
A szerelvény és a műhold közötti összeköttetés számos üzleti és szórakoztató alkalmazás elérését teszi lehetővé az utasok számára. A sikeres tesztet követően három hónapos pilot projektet működtetnek egy szerelvényen, majd a rendszert kiterjesztenék a Thalys teljes, 28 darabos szerelvényparkjára. A menetjegy megváltásakor az utas jogot szerez a hálózati csatlakozásra is, és megkapja ehhez a felhasználó-nevét és a jelszavát is. A hálózatba való bejelentkezéskor a jogosultság ellenőrzéséhez szükséges információ szatelliten keresztül a Siemens Belgium központi hálózatüzemeltető központjába (NOC) jut. A Siemens Belgium Energia, Ipar és Közlekedés ágazata tervezte a vagonokba telepített hardverhez a speciális, vibráció- és túlfeszültség-biztos rack-eket is.