MTI
Online olcsóbb hotelszobát foglalni
A KPMG 16 ország 330 szállodájában végzett nemzetközi felmérése szerint az utazni vágyók az esetek 58 százalékában olcsóbban tudtak szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton.
Ezen belül az esetek 36 százalékában az online ügynökségek, míg 22 százalékában a vállalati szerződött ügynökségek bizonyultak a legolcsóbb szobafoglalási lehetőségnek. A direkt csatornák 42 százalékban mutatkoztak a legolcsóbb szobarendelési forrásnak, ezen belül a szállodai honlap 19 százalékkal, a telefon 14 százalékkal, míg a szállodalánc központi foglalása 9 százalékkal részesedett.
Az értékesítés főbb elemeit vizsgálva a felmérés Ausztrália, az Egyesült Államok, valamint Magyarország és a Cseh Köztársaság szállodáit minősítette a legjobbnak. Magyarországon például a diszkont-légitársaságok jelentősen növelik az utazók számát, és néhány hotel kiugró vendégszám-növekedést tapasztalt az elmúlt évben Nagy-Britanniából és Skandináviából, vagyis azokból az országokból, ahol a legnépszerűbbek a fapadosok.
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban online szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket, és ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, ám ennek ellenére tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe. Az internet népszerű, mivel 55 százalék az esélye annak, hogy a legolcsóbban nem a hagyományos módon, hanem online lehet szobát találni. Ez lehet direkt, a szálloda saját honlapján keresztül, vagy indirekt, azaz közvetítőn keresztül is. Egyértelműen nő az online közvetítő ügynökségek részesedése, és a legolcsóbb árat a vizsgált esetek 36 százalékában ők kínálták.
Kelet-Európában, Magyarországon, Csehországban és Oroszországban ugyanakkor a különböző csatornákon kínált szobák árai kevésbé térnek el egymástól, és közvetlenül a szállodánál keresve van nagyobb esély olcsóbban szobát szerezni, főként azért, mert a régióban a disztribúció még kevésbé kifinomult.
A vendégek "csábításának" leggyakoribb módja, hogy a szálloda különböző kedvezményeket kínál, ha a vendég közvetlenül nála foglal szobát. A vizsgált hotelek 43 százaléka például garanciát kínál arra, hogy saját honlapján található a legolcsóbban szoba, ám rontja a mutatót az a tény, hogy ennek az ígéretnek mindössze 27 százalékuk volt képes valóban megfelelni. A felmérés egyágyas szobák árait hasonlította össze, amelyeket a szálloda különböző csatornákon kínált üzleti utazóknak, hét közben.
Ezen belül az esetek 36 százalékában az online ügynökségek, míg 22 százalékában a vállalati szerződött ügynökségek bizonyultak a legolcsóbb szobafoglalási lehetőségnek. A direkt csatornák 42 százalékban mutatkoztak a legolcsóbb szobarendelési forrásnak, ezen belül a szállodai honlap 19 százalékkal, a telefon 14 százalékkal, míg a szállodalánc központi foglalása 9 százalékkal részesedett.
Az értékesítés főbb elemeit vizsgálva a felmérés Ausztrália, az Egyesült Államok, valamint Magyarország és a Cseh Köztársaság szállodáit minősítette a legjobbnak. Magyarországon például a diszkont-légitársaságok jelentősen növelik az utazók számát, és néhány hotel kiugró vendégszám-növekedést tapasztalt az elmúlt évben Nagy-Britanniából és Skandináviából, vagyis azokból az országokból, ahol a legnépszerűbbek a fapadosok.
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban online szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket, és ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, ám ennek ellenére tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe. Az internet népszerű, mivel 55 százalék az esélye annak, hogy a legolcsóbban nem a hagyományos módon, hanem online lehet szobát találni. Ez lehet direkt, a szálloda saját honlapján keresztül, vagy indirekt, azaz közvetítőn keresztül is. Egyértelműen nő az online közvetítő ügynökségek részesedése, és a legolcsóbb árat a vizsgált esetek 36 százalékában ők kínálták.
Kelet-Európában, Magyarországon, Csehországban és Oroszországban ugyanakkor a különböző csatornákon kínált szobák árai kevésbé térnek el egymástól, és közvetlenül a szállodánál keresve van nagyobb esély olcsóbban szobát szerezni, főként azért, mert a régióban a disztribúció még kevésbé kifinomult.
A vendégek "csábításának" leggyakoribb módja, hogy a szálloda különböző kedvezményeket kínál, ha a vendég közvetlenül nála foglal szobát. A vizsgált hotelek 43 százaléka például garanciát kínál arra, hogy saját honlapján található a legolcsóbban szoba, ám rontja a mutatót az a tény, hogy ennek az ígéretnek mindössze 27 százalékuk volt képes valóban megfelelni. A felmérés egyágyas szobák árait hasonlította össze, amelyeket a szálloda különböző csatornákon kínált üzleti utazóknak, hét közben.