SG.hu

Többségében a fiatal férfiak neteznek Magyarországon

A frissen feldolgozott VMR2005 médiakutatás adatai szerint a 14-69 éves, gyakori magyar internetezők között még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben.

Magyarország legnagyobb online médiakutatásának, a Visitor Media Research 2005-ös adatfelvétele során az NRC Piackutató és a TNS a magyar internet több mint 300 pontjáról gyűjtöttek válaszadókat, hogy információkat szerezzenek az internet-felhasználókról és a kutatásban részt vevő 96 honlap látogatóiról. Az eredmények azt mutatják, hogy a hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában - a naponta internetezők körében ez az arány természetesen magasabb: 83 százalék.


Az internet-felhasználó magyarok 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg: 65 százalék a férfiak aránya, és a napi használók több mint fele a fővárosban él. A magyarországi internet-felhasználók 38 százaléka munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a internetet. A 14-24 évesek körében ugyanakkor 62 százalék az iskolából internetezők aránya - magasabb, mint azon fiataloké, akik otthonukban (is) elérik a világhálót (58 százalék); ráadásul e korcsoport közel egyharmada tanintézményben internetezik a legtöbbet.


A legjellemzőbb internetes tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira 91 százalék használja rendszeresen (legalább hetente) az internetet. Online magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen. Az internet használat tudatosabbá válására utal ugyanakkor, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre az internetezők 54 százaléka hívja rendszeresen segítségül a világhálót (és csak egytizedük nem használja ilyen célra soha), gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori internetezők 35 százalékára jellemző.



Az internetezők 37 százaléka rendszeresen játszik az interneten; fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokat ugyanakkor csak 4 százalékuk szokott játszani. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak letöltése esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak 4 százalék szokott fizetni is ezért. Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést.



Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.

A 14-69 éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 44 százalékuknak ez a kedvence. Csaknem ugyanennyien tartják elfogadhatónak a nyereményjátékkal egybekötött hirdetéseket (43 százalék), valamint a weblapok, rovatok, fórumok vagy online játékok szponzorációját (41 százalék). A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35, a megrendelt reklám e-mailt 27 százaléka fogadja el.


Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal (spam) és az egér-követő hirdetésekkel szemben elutasítók, előbbit mindössze 1 százalékuk, utóbbit pedig 2 százalékuk tolerálja, de a pop-up hirdetések elfogadottsága is csak 6 százalékos. Ugyanakkor az internetezők valamivel több mint egytizede abszolút elutasító: semmilyen online hirdetési formát nem fogad el.


A spamnek nemcsak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja. Az első helyet - megszokott módon - ismét a vírusok foglalták el. A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuk rendelkezik saját, vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldással - az internethasználók fele manuálisan törli a postaládájába került kéretlen leveleket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #4
    Szerintem ezek a felmérések a böngészést értik alatta. Esetleg a levelezést, bár ahhoz nem kell feltétlenül élő kapcsolatot fenntartani. Minden különösebb megerőltetés nélkül lehet napi 24 óránál többet is online lenni :), (ld. ADSL-kapcs + nyitott GPRS, stb-stb.) Bár valóban ez a kifejezés kissé pongyola, hogy "netezni". :)
  • FtranX #3
    otthon én is mindig online vagyok. ha pedig nem vagyok otthon, akkor telefonról olvasgatok, msn-ezek.
  • Punkerwork #2
    meló közben online vagyok, ha otthon vagyok és játszok akkor is de ez nem tom minek számít
  • Lacc #1
    Mindig is furcsa volt nekem ez a "netezni" dolog. Nálam nincs olyan, hogy na, most én leülök netezek 1 órát.
    Ha itt vagyok, online vagyok, a határ elmosódott számomra :)
    Ha a hetente egyszeri online hepajkodás gyakorinak számit, akkor nem tudom rám milyen jelzőt aggatnának. Igaz, óránkénti besorolás nincs.