CW Számítástechnika

Windows kerül a Fiat autókba

A TBox nem csak műholdas navigációs rendszert nyújt az autó vezetője számára, hanem kezeli a mobiltelefon-kihangosítót, képes a hordozható lejátszókon tárolt digitális zenék lejátszására és további kényelmi funkciókat is nyújt.

A Microsoft már korábban is értékesített - meglehetősen borsos áron - navigációs szoftvereket és rendszereket az autógyártók számára, most azonban egy komplett fedélzeti rendszert, egy úgynevezett TBoxot mutatott be, mely a Windows CE-alapú Windows Automotive operációs rendszert futtatja. A rendszer arra is képes, hogy távoli diagnosztikát biztosítson az autóval kapcsolatosan, illetve elektronikus, szakmai telefonkönyvet nyújtson vész esetére. Utóbbit maguktól a szolgáltatóktól vásárolhatná meg az autó tulajdonosa.


Az Automotive News értesülései szerint a Microsoft már meg is kötötte első megállapodását, így elsőként a Fiat modelljeibe, 23 különböző Fiat, Lancia és Alfa Romeo modellbe kerülhet be a TBox. A fejlesztések már majd egy éve folynak, és a Windows termékektől viszolygóknak nem félniük, mivel a Windows Automotive teljesen függetlenül működik a jármű elektronikus rendszerétől, így lefagyása semmilyen esetben sem vonhatja maga után a vezetés során létfontosságú rendszerek meghibásodását.

A Forrester Research adatai szerint a többszáz euróba kerülő rendszer kifejezetten olcsónak mondható, a Microsoft végre áttörte azokat a határokat, melyek leküzdését követően a legolcsóbb megoldást tudja nyújtani ezen a piacon. A vállalat egy 2010-re várhatóan 6 milliárd dollárra bővülő piacra készül betörni TBox termékével.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • HuAn82 #20
    Ezt a kijelentést sok szerelő megcáfolná...
  • Dömsödi #19
    A FIAT jó kocsikat csinál, de egy navigácios rendszer fél milla hozzájuk.
    Valahogy nem értem, hogy egy ekkora cég mint a Fiat miért nem vesz fel 4-5 programozot. Röhögve csinálnak egy rendszert.
    Főleg hogy teljesen különálló a gépkocsi rendszerétől.
  • Macc #18
    szomoru...
  • atlagember #17
    Egyébként a mercedesek motorvezérlő számítógépei is gyakran lefagynak, és ekkor valóban leáll az autó. Nem egy ismerősömtől hallottam, hogy milyen kllemetlen dolog tud ez lenni pl. az autópályán, vagy nagy forgalomban, ahol mindenki mazsolának nézi.
    Más. Az emberek többsége nem tudja, hogy a két szoftver közt nem lesz összefüggés (bár ebben nem vagyok teljesen biztos) és csak azt tudja, hogy bizony az autó szoftvere néha lefagy. Úgyhogy a fiatnak ez egy baromi rossz reklám.
    És még valami, hogyan lehet majd frissíteni, sp2-t letölteni, új térképeket letölteni stb.?
    Hogyan kell újratelepíteni, mert ugye ezt egy MS szoftver esetén évente meg kell csinálni, hogy rendesen működjön.
    Mi lesz, ha levesszük az akkumulátor sarukat?
    És ne magyarázza be nekem senki, hogy nincs kapcsolat, hiszen a cikk is írja: "A rendszer arra is képes, hogy távoli diagnosztikát biztosítson az autóval kapcsolatosan". Akkor tehát belelát az autó számítógépébe is, tehát az autónak mégiscsak annyi.

    Ja és semmi sem fogja megakadályozni az autóvírusok elterjedését sem.
  • atlagember #16
    Az a szomorú, hogy a lefagyások gyakori létét már a microsoft is egy olyan tényként kezeli, ami egy létező szükséges rossz, de hát van és tudomásul vesszük. Ennek nem szabadna természetesenek lenni, mert a lefagyás hiba következnénye, ami azt jelenti, hogy az eladott szoftver rossz, és a törvények szerint a készítőjének kötelessége lenne kijavítani.
  • formatuq #15
    FORD = Find On Road Dead

    Amikor Bill Gates piacra dobta a Win '98-at, a következöket jelentette ki egy sajtótájékoztatón:
    "Ha a General Motors is úgy fejlesztette volna a technológiáját, mint a
    számítógép-ipar, akkor ma 25 dolláros autókkal járnánk, és 1000
    mérföldenként tankolnánk egy gallon benzint."

    A fentiekre maga Mr. Welch, a GM csúcsmenedzsere válaszolt fizetett hirdetés formájában:
    Ha a GM a Microsoft technológiáját használta volna autói fejlesztése során, akkor azok a következö tulajdonságokkal rendelkeznének:
    1. Az ön autója ismeretlen okokból naponta kétszer leáll.
    2. Az útburkolati jelek újrafestése esetén önnek új autót kell vásárolnia.
    3. Az autó rendszeresen lehajt az autópályáról. Ezt egyszerüen
    akceptálnunk kell: leállni, újraindítani és továbbmenni.
    4. Balkanyart az autó nem hajlandó végrehajtani, és a leállításra sem reagál. Ilyenkor a motort újra kell installálni.
    5. Car98 esetén az autóban kizárólag egy ember ülhet, CarNT esetén, viszont, minden ülés extrának számit, és külön meg kell fizetni.
    6. A Macintosh olyan autókat állít elö, amelyek napenergiával
    müködnek, sohasem romlanak el. De ezek csak az utak 5 %-át
    használhatják.
    7. Az autója minden külsö ok nélkül kizárja önt. Csak egy különleges
    trükk segítségével lehet újra hozzáférni az autóhoz: egyszerre kell fordítani az indítókulcsot, fogni az antennát, húzni a kilincset és
    megnyalni a rendszámtáblát.
    8. Az autó megvétele esetén ön köteles egy GM által forgalmazott Delux térképcsomagot is megvásárolni. Ha ennek a feltételnek nem tesz
    eleget, akkor az autója 50 %-kal lassabban megy.
    9. Az olajszint-ellenörzö, a vízhömérséklet mutató és a
    töltésellenörzö müszerek helyett csak egy "Általános autóhiba" jelzölámpa van beépítve.
    10. A légzsák rendszer kioldás elött megkérdezi: "Biztos benne?"
    11. A motor leállítása kizárólag a "Start" gombbal lehetséges.
  • mechorg #14
    Erről is volt már szó máshol, nem köteleznek, de nincs is választásom... akkor?
  • TH448 #13
    Azért ez sajnos tényleg nagyon jellemző (főleg nálunk):
    " a Windows termékektől viszolygóknak nem félniük, mivel a Windows Automotive teljesen függetlenül ..."
    Mindenki szidja a wint, pedig senki nem kötelezi őket a használatára. (Én is váltottam... )
  • Antychrist #12
    És akkor ha majd tényleg használni akarod az autód lefagy a menő windowstól.
  • Tetsuo #11
    A FIAT leáldozóban.