MTI
A Sony új elnöke nem bízik a gyors sikerben
A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, a japán Sony új elnöke nem bízik a gyors sikerben. Nehéz lesz elérni a tervezett, 10 százalékos üzemieredmény-rátát a 2006/07-es üzleti évben, mondta újságíróknak Tokióban csütörtökön.
Csubacsi Rjodzsi várhatóan júniusban veszi át a Sony elnöki tisztét, a közgyűlés megerősítése után. A vezetés átszervezése során várhatóan az amerikai-brit Howard Stringer lesz a Sony új vezérigazgatója, az első nem japán ebben a tisztségben.
Januárban a Sony már csökkentette az üzemieredmény-előrejelzését a mostani, e hónap végén záruló üzleti évére, a korábbi előrejelzéshez képest 31 százalékkal 110 milliárd jenre. Ez körülbelül 1,5 százalékos rátának felel meg. Úgy vélik, a költségcsökkentés nem tud lépést tartani a DVD-lejátszók, a videokamerák és a lapos képernyők árának csökkenésével.
Csubacsi stratégiaváltást is ígért csütörtökön: a cég az erőforrásait a növekedést ígérő termékekre akarja összpontosítani, és csökkenteni akarja a szakadékot a termékek és a fogyasztói igények között. Kezelni akarja a versenyképesség csökkenését és a termelő folyamat hatékonysági hiányait is. Azt mondta, hogy a lapos képernyős tévék, a mobiltelefonok, a digitális kamerák és a videokamerák tűnnek növekedéssel kecsegtető termékeknek.
A Sony forgalma a tavalyi utolsó negyedévben 7,5 százalékkal 2,15 billió jenre csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Miközben a mobilkészülék-gyártás, partnerségben a svéd Ericssonnal és a szórakoztató üzletág jól teljesít, az elektronikai készülékekből mind kevesebb a bevétel, főleg a piaci árverseny miatt.
Csubacsi Rjodzsi várhatóan júniusban veszi át a Sony elnöki tisztét, a közgyűlés megerősítése után. A vezetés átszervezése során várhatóan az amerikai-brit Howard Stringer lesz a Sony új vezérigazgatója, az első nem japán ebben a tisztségben.
Januárban a Sony már csökkentette az üzemieredmény-előrejelzését a mostani, e hónap végén záruló üzleti évére, a korábbi előrejelzéshez képest 31 százalékkal 110 milliárd jenre. Ez körülbelül 1,5 százalékos rátának felel meg. Úgy vélik, a költségcsökkentés nem tud lépést tartani a DVD-lejátszók, a videokamerák és a lapos képernyők árának csökkenésével.
Csubacsi stratégiaváltást is ígért csütörtökön: a cég az erőforrásait a növekedést ígérő termékekre akarja összpontosítani, és csökkenteni akarja a szakadékot a termékek és a fogyasztói igények között. Kezelni akarja a versenyképesség csökkenését és a termelő folyamat hatékonysági hiányait is. Azt mondta, hogy a lapos képernyős tévék, a mobiltelefonok, a digitális kamerák és a videokamerák tűnnek növekedéssel kecsegtető termékeknek.
A Sony forgalma a tavalyi utolsó negyedévben 7,5 százalékkal 2,15 billió jenre csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Miközben a mobilkészülék-gyártás, partnerségben a svéd Ericssonnal és a szórakoztató üzletág jól teljesít, az elektronikai készülékekből mind kevesebb a bevétel, főleg a piaci árverseny miatt.