Berta Sándor
Közel 9 százalékos a Firefox részesedése
A holland Onestat internetes piackutató cég friss felmérése szerint a Mozilla Alapítvány szoftverének népszerűsége még mindig töretlen, és a böngésző tavaly november óta 8,45 százalékra tornázta fel piaci részesedését.
A vállalat szerint ugyanebben az időszakban az Internet Explorer népszerűsége 1,62 százalékkal csökkent. Az Onestat.com szakemberei szerint a Firefox népszerűségének növekedése főleg az Internet Explorer kárára történik, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a Microsoft böngészőjének 5-ös vagy 5.x-es változatait használók nem az Internet Explorer 6-os változatára, hanem a Mozilla Alapítvány internetes böngészőjére váltanak át.
Az Internet Explorer piaci részesedése jelenleg 87,28 százalék, és ebbe beletartozik a Microsoft szoftverének az összes változata. A második helyen a Firefox található, míg a harmadik helyen az Apple Safari van 1,21 százalékos piaci részesedéssel. Csupán a negyedik helyre fért fel a veterán Netscape (1,11 %), amely azonban még így is képes volt megelőzni az Operát (1,09 százalék). Érdekesség ugyanakkor, hogy a korábban szintén előkelő helyet elfoglaló Mozilla böngésző már nincs az első öt helyezett között, annak ellenére, hogy a Mozilla Alapítvány ugyanakkora energiát fordít ennek a programnak a fejlesztésére, mint a Firefoxéra.
A Websidestory amerikai piackutató cég szintén közzétette a legújabb felmérését az internetes böngészők piacáról, az Onestat.com-mal ellentétben azonban ez a vállalat csak és kizárólag az internetes böngészők amerikai népszerűségét méri. A Websidestory felmérése szerint az Internet Explorer változatainak összpiaci részesedése szintén 90 százalék alatt van, míg a Firefox 4,95-ről 5,69 százalékra tornászta fel magát.
A vállalat szerint ugyanebben az időszakban az Internet Explorer népszerűsége 1,62 százalékkal csökkent. Az Onestat.com szakemberei szerint a Firefox népszerűségének növekedése főleg az Internet Explorer kárára történik, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a Microsoft böngészőjének 5-ös vagy 5.x-es változatait használók nem az Internet Explorer 6-os változatára, hanem a Mozilla Alapítvány internetes böngészőjére váltanak át.
Az Internet Explorer piaci részesedése jelenleg 87,28 százalék, és ebbe beletartozik a Microsoft szoftverének az összes változata. A második helyen a Firefox található, míg a harmadik helyen az Apple Safari van 1,21 százalékos piaci részesedéssel. Csupán a negyedik helyre fért fel a veterán Netscape (1,11 %), amely azonban még így is képes volt megelőzni az Operát (1,09 százalék). Érdekesség ugyanakkor, hogy a korábban szintén előkelő helyet elfoglaló Mozilla böngésző már nincs az első öt helyezett között, annak ellenére, hogy a Mozilla Alapítvány ugyanakkora energiát fordít ennek a programnak a fejlesztésére, mint a Firefoxéra.
A Websidestory amerikai piackutató cég szintén közzétette a legújabb felmérését az internetes böngészők piacáról, az Onestat.com-mal ellentétben azonban ez a vállalat csak és kizárólag az internetes böngészők amerikai népszerűségét méri. A Websidestory felmérése szerint az Internet Explorer változatainak összpiaci részesedése szintén 90 százalék alatt van, míg a Firefox 4,95-ről 5,69 százalékra tornászta fel magát.