SG.hu

NFC-re alkalmas mobil termék a Nokiától

A Nokia bemutatta a kapcsolatmentes fizetésre és jegyvásárlásra használható, új termékét. A világ első, fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas NFC (Near Field Communication) terméke a Nokia 3220 telefonhoz készült, már bemutatott NFC-burkolat továbbfejlesztett változata.

A termék az NFC-alapú szolgáltatások használatára, például a szolgáltatások észlelésére, a fizetésre és a jegyvásárlásra teremt lehetőséget. Az NFC borító révén a fogyasztók, a mobil-, és az egyéb szolgáltatók elsőként használhatják ki a szolgáltatásokhoz és tartalmakhoz való hozzáférés egyszerű, érintésen alapuló módszerét.

A felhasználó a fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas NFC borító segítségével helyben mobiltelefonjával fizethet olyan módon, hogy a telefont a pénztárgéphez vagy a jegykiadó automatához érinti. A felhasználó fizetési adatait, így a bank-, és hitelkártya-számát, illetve az utazásra szóló jegyeket a borító beépített intelligens kártyájának chipje tárolja biztonságosan. A fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas NFC borító kompatibilis és interoperábilis a rádiófrekvenciás intelligens kártya infrastruktúrával. További befektetés tehát nem szükséges.

"A Visánál mindig keressük az olyan izgalmas, elsőrangú találmányokat, amelyek előre viszik a kapcsolatmentes fizetés ügyét, és most örömmel dolgozunk együtt a Nokiával ezen az úttörő jellegű terven" - mondta Jim Lee, a Visa International Terméktechnológiák és szabványok üzletágának alelnöke. "A Nokia NFC borító továbbfejlesztése természetes kiegészítője a Visa világszerte futó kapcsolatmentes kártya- és telefonprogramjainak. Emellett jól illeszkedik a Visának ahhoz a tervéhez, hogy a jövőben az emberek bárhol, bármikor, bármilyen készülékről fizethessenek."


"Örömmel látjuk, hogy a Nokia olyan technológiát fejleszt, amely mobiltelefonon is támogatni fogja a MasterCard PayPass kapcsolatmentes technológiát. Mindez természetes következménye a PayPass Dallasban (Texas) 2003-ban a két vállalat által közösen lebonyolított, sikeres piaci tesztelésének. A MasterCard felmérései folyamatosan igazolják, hogy a jövőben a fogyasztók szívesen használnák mobiltelefonjukat a kényelmes fizetésre" - mondta Richard Fletcher, a MasterCard International Mobil és vezeték nélküli központjának alelnöke.

Nokia 3220 mobiltelefonokat használnak majd abban a világon első alkalommal lebonyolított teszt során, amelynek keretében a németországi Frankfurt mellett fekvő Hanau város tömegközlekedését használó utasok NFC-készülékekkel vásárolhatnak menetjegyet. A próbaüzem során a Nokia a helyi tömegközlekedési vállalattal, a Rhein-Main-Verkehrsverbund-dal (RMV) működik együtt. A felhasználók a mobiltelefonnal gyorsan és kényelmesen igénybe vehetik a tömegközlekedési eszközöket. "Az NFC-nek köszönhetően biztonságosan elraktározhatjuk és ellenőrizhetjük a mobiltelefonon tárolt jegyeket. A projekt másik fontos eleme számunkra az, hogy az NFC-telefonok kompatibilisek a rádiófrekvenciás intelligens kártya-infrastruktúrával, amely már létezik Hanauban"- mondta Peter Preuss, az RMV Stratégiai és innovációs igazgatója.

"A biztonságos fizetési és jegyvásárlási funkciók a fogyasztók számára tényleges értéket jelentenek a mindennapok során" - mondta Petri Vesikivi, a Nokia Ventures Organization igazgatója. "Ezzel az új, innovatív termékkel a mobilszolgáltatók, illetve olyan más szolgáltatók, mint a bankok és a közlekedési vállalatok fizetési és jegyvásárlási alkalmazásokat biztosíthatnak a telefonon. Izgalmasnak tartjuk ezt az új lehetőséget, és kíváncsian várjuk annak első kereskedelmi hasznosítását."

A fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas Nokia NFC borítás 2005 közepén jelenik meg. A termék terjesztése eleinte a szolgáltatókon keresztül történik, így tartozékként a hagyományos módon nem lesz kapható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andris #2
    Nyugi, azt majd a következő változat tartalmazza
  • raingun #1
    Jó az ötlet, csak nehogy személyenként statisztikázzák a vásárlásokat és utána direkt marketingel árasszák el!!!