SG.hu

Magyarországi online média kutatás indul hétfőn

A Visitor Media Research hazánk legnagyobb online média kutatása, melyet az NRC Piackutató és a TNS ismétel meg évről évre.

A felmérésben való részvétel alkalmat ad minden internetezőnek arra, hogy válaszaival segítse az általa is látogatott ingyenes tartalmakat nyújtó honlapok médiaértékesítését. A kérdőív az internetezők média használati szokásait, reklám attitűdjét és vásárlási szokásait is vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját.

"Itt az alkalom, hogy véleményével minden internetező segítse kedvenc portálját!" - emelte ki Klenovszki János, az NRC ügyvezetője. "Az interneten a legtöbb tartalomhoz ingyenesen jutunk hozzá, a portálok hirdetési bevételeikből élnek meg. Ezek elosztásában nagy szerepe van a VMR-nek, mivel a hirdetők a kutatási adatokra támaszkodva döntik el, milyen felületeken fogják elkölteni az online hirdetésekre szánt büdzséjüket. Arra is rákérdezünk, hogy az internetezők mely marketing eszközöket - például melyik bannereket - preferálják, így a VMR az internet arculatát is alakítja."

A Visitor Media Research kérdőíve több mint 300 honlapon fut egyszerre, és a válaszadás során - mely körülbelül 30-35 percet vesz igénybe - mintegy 90 portálról, online médiumról mondhatnak véleményt az internetezők. "Úgy vélem az "internetes ügyet" segíti, hogy létezik egy ilyen közösen finanszírozott felmérés, ami feltérképezi az internetes társadalmat." - emelte ki Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója "A kutatás eredményeit az üzleti stratégia kidolgozásánál, a site fejlesztésénél, a tartalmi bővítések során, és az új szolgáltatások bevezetésekor is hasznosítjuk."

A kutatásban résztvevő honlapok számára jelentős előnyt biztosít, hogy megismerik a legújabb fogyasztói elvárásokat. Szintén rendkívül fontos, hogy a VMR elfogadottsága révén immár az internetes piac is rendelkezik olyan pontos mérési adatokkal, melyek az offline reklámfelületek esetében már régóta rendelkezésre állnak. "Így emelkedhet az online oldalak ismeretsége, az általuk generált hirdetési bevétel." - hangsúlyozta Kolozs Kriszta, az Axel Springer - Magyarország Kft. Online divízió vezetője. Szabó Ákos az Index kereskedelmi és marketing igazgatója hozzátette: a VMR a hazai internetes piac belső finomságaira-, a kisebb médiumokra nézve is adatokat szolgáltat, és mind marketing, mind tartalomfejlesztési szempontból támogatja a portálok munkáját.

A mintavételt három alappilléren nyugszik. A kutatásban résztvevő honlapokon elhelyezett banner reklámok segítségével véletlen mintavételt alkalmaznak a kutatócégek - ez teszi ki a minta kb. 30%-át. Az NRC NetPanel.hu rendszeres internetezői (40%) adják a második-, míg az egyes honlapok regisztrált felhasználóinak véletlenszerű kiválasztásán alapuló adatbázisa (30%) adja a harmadik bázist. Az adatfelvételt követően ellenőrzés, illetve adattisztítás következik - azok a válaszadók, akik nem töltötték ki a kérdőív legalább 80%-át vagy nem válaszoltak az alapdemográfiai kérdésekre, kikerülnek az adatbázisból. Telefonos és e-mailes módszerrel a kérdőívek 10%-kát, továbbá a teljes adatbázist logikailag és tartalmilag is ellenőrzik, ezt követően törlésre kerülnek a mintavételből adódó torzítások. Az ellenőrzött és tisztított adatbázis a TNS legfrissebb InterBus adatbázisából származó hazai gyakori (hetente legalább egyszer) internetezők adatai alapján kerül súlyozásra (nem, kor, település típusa, internetezési helye alapján).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!