SG.hu
Auditált reklámeszközzé válhatnak a játékok
[Mediainfo] A Nielsen Interactive bejelentette: megállapodást kötött a videójátékok piacán tevékenykedő legnagyobb reklámszolgáltatóval az új médium hatékonyságának mérésére és hitelesítésére.
"Ez egy nagy lépés a videójátékok számára a valódi reklámeszközzé válás irányába" - nyilatkozta Mitch Davis, a játékokra szakosodott reklámcég ügyvezetője. Davis szerint az együttműködésnek köszönhetően az Egyesült Államok hirdetői piacán a videójátékok 2005 végére hasonló népszerűségre tehetnek szert a 18-34 éves férfi közönség tekintetében, mint az esti sportműsorok. A Nielsen Interactive figyeli majd a nap különböző időszakait (azaz, hogy létezik-e "főműsoridő" a videójátékok piacán), a hatékonyságot, az elérést és a gyakoriságot is.
Michael Dowling, a Nielsen Interactive igazgatója elmondta, hogy a cég tevékenységének kiszélesítése következtében a hirdetők ezentúl ugyanúgy tervezhetnek videójáték kampányokkal, mint ahogy azt teszik a televízióval vagy bármely más médiummal. A videójátékokon elhelyezett reklámok auditálásával kapcsolatban Dowling úgy nyilatkozott, hogy a cég képes lesz a hirdetések aggregált elérésének mérésére, valamint a közönség profiljának általános feltérképezésére. A vállalat úgy véli, az első összehasonlító eredmények 2005 második negyedévére várhatók.
Az auditáló cég már korábban megkezdte kapcsolatainak kiépítését a videójátékok piacán. A mostani szerződés azonban megerősíti, hogy egyre nagyobb az igény az új médium kínálta lehetőségek pontos mérésére és ezáltal tervezhetőségére. A videójáték ipar hasonló örömmel üdvözölte a bejelentést, mivel az ellenőrzésnek köszönhetően a játékpiac e szegmense hamarabb válhat valódi reklámhordozóvá a hirdetők szemében. "Mindenki tudta, hogy ez be fog következni" - mondta Darren Herman, a GamePartners alapítója. "A kérdés inkább csak az volt: mikor?" Majd hozzátette: a Nielsennek köszönhetően a piac hitelessé válik, amely jelentősen megkönnyíti a növekedési folyamatot.
Herman szerint a nagyobb márkák egynegyedétől vagy felétől várható, hogy költségvetésük egy részét a játékokon elhelyezett hirdetésekre fordítják. Hangsúlyozta: kiemelten fontos, hogy a kialakítandó mérési eszközök és mutatók minél inkább hasonlítsanak a többi médiumnál már bevált fogalomrendszerre. "Hiszen egy közös nyelvet könnyebb elsajátítani" - mondta.
Az OgilvyOne senior stratégiai tervezője, Brandon Berger szerint a hirdetők hihetetlenül izgatottak a videójátékok által kínált lehetőségekkel kapcsolatban. Az pedig, hogy mostantól visszajelzést is kaphatnak a játékokon futó kampányokról, még tovább növeli várakozásaikat. "A párbeszéd elkezdődött. Most épp a hitelesítés kialakításáról van szó" - mondta.
A játékok hirdetési piacán tevékenykedő egyik reklámszolgáltató kifejtette, hogy a legfontosabb az ügyfelek számára a videójátékok és más médiumok reklámköltésének összehasonlíthatósága. Az iparágban már jó ideje mindenkit az foglalkoztat, hogyan lehetne egy értékelési rendszert kidolgozni, amellyel mérhetővé válna a hatékonyság, a márkával eltöltött idő, az elérés és a gyakoriság. De hozzátette: "Most még azért korai lenne standardeket felállítani vagy definíciókat kidolgozni az új médiumra."
"Ez egy nagy lépés a videójátékok számára a valódi reklámeszközzé válás irányába" - nyilatkozta Mitch Davis, a játékokra szakosodott reklámcég ügyvezetője. Davis szerint az együttműködésnek köszönhetően az Egyesült Államok hirdetői piacán a videójátékok 2005 végére hasonló népszerűségre tehetnek szert a 18-34 éves férfi közönség tekintetében, mint az esti sportműsorok. A Nielsen Interactive figyeli majd a nap különböző időszakait (azaz, hogy létezik-e "főműsoridő" a videójátékok piacán), a hatékonyságot, az elérést és a gyakoriságot is.
Michael Dowling, a Nielsen Interactive igazgatója elmondta, hogy a cég tevékenységének kiszélesítése következtében a hirdetők ezentúl ugyanúgy tervezhetnek videójáték kampányokkal, mint ahogy azt teszik a televízióval vagy bármely más médiummal. A videójátékokon elhelyezett reklámok auditálásával kapcsolatban Dowling úgy nyilatkozott, hogy a cég képes lesz a hirdetések aggregált elérésének mérésére, valamint a közönség profiljának általános feltérképezésére. A vállalat úgy véli, az első összehasonlító eredmények 2005 második negyedévére várhatók.
Az auditáló cég már korábban megkezdte kapcsolatainak kiépítését a videójátékok piacán. A mostani szerződés azonban megerősíti, hogy egyre nagyobb az igény az új médium kínálta lehetőségek pontos mérésére és ezáltal tervezhetőségére. A videójáték ipar hasonló örömmel üdvözölte a bejelentést, mivel az ellenőrzésnek köszönhetően a játékpiac e szegmense hamarabb válhat valódi reklámhordozóvá a hirdetők szemében. "Mindenki tudta, hogy ez be fog következni" - mondta Darren Herman, a GamePartners alapítója. "A kérdés inkább csak az volt: mikor?" Majd hozzátette: a Nielsennek köszönhetően a piac hitelessé válik, amely jelentősen megkönnyíti a növekedési folyamatot.
Herman szerint a nagyobb márkák egynegyedétől vagy felétől várható, hogy költségvetésük egy részét a játékokon elhelyezett hirdetésekre fordítják. Hangsúlyozta: kiemelten fontos, hogy a kialakítandó mérési eszközök és mutatók minél inkább hasonlítsanak a többi médiumnál már bevált fogalomrendszerre. "Hiszen egy közös nyelvet könnyebb elsajátítani" - mondta.
Az OgilvyOne senior stratégiai tervezője, Brandon Berger szerint a hirdetők hihetetlenül izgatottak a videójátékok által kínált lehetőségekkel kapcsolatban. Az pedig, hogy mostantól visszajelzést is kaphatnak a játékokon futó kampányokról, még tovább növeli várakozásaikat. "A párbeszéd elkezdődött. Most épp a hitelesítés kialakításáról van szó" - mondta.
A játékok hirdetési piacán tevékenykedő egyik reklámszolgáltató kifejtette, hogy a legfontosabb az ügyfelek számára a videójátékok és más médiumok reklámköltésének összehasonlíthatósága. Az iparágban már jó ideje mindenkit az foglalkoztat, hogyan lehetne egy értékelési rendszert kidolgozni, amellyel mérhetővé válna a hatékonyság, a márkával eltöltött idő, az elérés és a gyakoriság. De hozzátette: "Most még azért korai lenne standardeket felállítani vagy definíciókat kidolgozni az új médiumra."