SG.hu

Auditált reklámeszközzé válhatnak a játékok

[Mediainfo] A Nielsen Interactive bejelentette: megállapodást kötött a videójátékok piacán tevékenykedő legnagyobb reklámszolgáltatóval az új médium hatékonyságának mérésére és hitelesítésére.

"Ez egy nagy lépés a videójátékok számára a valódi reklámeszközzé válás irányába" - nyilatkozta Mitch Davis, a játékokra szakosodott reklámcég ügyvezetője. Davis szerint az együttműködésnek köszönhetően az Egyesült Államok hirdetői piacán a videójátékok 2005 végére hasonló népszerűségre tehetnek szert a 18-34 éves férfi közönség tekintetében, mint az esti sportműsorok. A Nielsen Interactive figyeli majd a nap különböző időszakait (azaz, hogy létezik-e "főműsoridő" a videójátékok piacán), a hatékonyságot, az elérést és a gyakoriságot is.

Michael Dowling, a Nielsen Interactive igazgatója elmondta, hogy a cég tevékenységének kiszélesítése következtében a hirdetők ezentúl ugyanúgy tervezhetnek videójáték kampányokkal, mint ahogy azt teszik a televízióval vagy bármely más médiummal. A videójátékokon elhelyezett reklámok auditálásával kapcsolatban Dowling úgy nyilatkozott, hogy a cég képes lesz a hirdetések aggregált elérésének mérésére, valamint a közönség profiljának általános feltérképezésére. A vállalat úgy véli, az első összehasonlító eredmények 2005 második negyedévére várhatók.

Az auditáló cég már korábban megkezdte kapcsolatainak kiépítését a videójátékok piacán. A mostani szerződés azonban megerősíti, hogy egyre nagyobb az igény az új médium kínálta lehetőségek pontos mérésére és ezáltal tervezhetőségére. A videójáték ipar hasonló örömmel üdvözölte a bejelentést, mivel az ellenőrzésnek köszönhetően a játékpiac e szegmense hamarabb válhat valódi reklámhordozóvá a hirdetők szemében. "Mindenki tudta, hogy ez be fog következni" - mondta Darren Herman, a GamePartners alapítója. "A kérdés inkább csak az volt: mikor?" Majd hozzátette: a Nielsennek köszönhetően a piac hitelessé válik, amely jelentősen megkönnyíti a növekedési folyamatot.

Herman szerint a nagyobb márkák egynegyedétől vagy felétől várható, hogy költségvetésük egy részét a játékokon elhelyezett hirdetésekre fordítják. Hangsúlyozta: kiemelten fontos, hogy a kialakítandó mérési eszközök és mutatók minél inkább hasonlítsanak a többi médiumnál már bevált fogalomrendszerre. "Hiszen egy közös nyelvet könnyebb elsajátítani" - mondta.

Az OgilvyOne senior stratégiai tervezője, Brandon Berger szerint a hirdetők hihetetlenül izgatottak a videójátékok által kínált lehetőségekkel kapcsolatban. Az pedig, hogy mostantól visszajelzést is kaphatnak a játékokon futó kampányokról, még tovább növeli várakozásaikat. "A párbeszéd elkezdődött. Most épp a hitelesítés kialakításáról van szó" - mondta.

A játékok hirdetési piacán tevékenykedő egyik reklámszolgáltató kifejtette, hogy a legfontosabb az ügyfelek számára a videójátékok és más médiumok reklámköltésének összehasonlíthatósága. Az iparágban már jó ideje mindenkit az foglalkoztat, hogyan lehetne egy értékelési rendszert kidolgozni, amellyel mérhetővé válna a hatékonyság, a márkával eltöltött idő, az elérés és a gyakoriság. De hozzátette: "Most még azért korai lenne standardeket felállítani vagy definíciókat kidolgozni az új médiumra."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gerygrey #10
    Na meg az lesz a szép, ha majd a Sims 3-ban már a virtuális TV-n is intimbetét-reklámokat leshetünk :) (persze ha cserébe olcsóbbak lennének a játékok úgy 4-5 ezer Forinttal, akkor szerintem kibírható)
  • Macc #9
    az lesz az izgi, ha belassul a net, es egy orat varhatsz a kovetkezo palya betoltesere...
  • Tetsuo #8
    most még nem gáz.. néhány év múlva már reklámblokkoló progikkal patchelünk.
  • Cat #7
    szerintem a reklám maga nem gáz, növeli a valószerüséget ha a való életben is megtalálható dolgokat látsz egy virtuális világban is

    egyébként már másfél évtizede biztos vannak reklámok a játékokban, lásd volt egy régi sierra játék, amiben L&M cigit szivott a főhős egyfolytában
  • pemga #6
    Ki beszélt textúrák letöltéséről? Nézd meg NFSU2-t, simán vannak óriásplakátok, előreheggesztett textúrákkal. És azt hogy szűröd meg, hogy a főhösnő milyen telefont használ? :). Szerintem ez még az elviselhető kategória.

    Egyébként volt egy X-atkák epizód, amiben Scully és Mulder fake mailcímeken keresztül leveleztek nagy titokban, Scully belép egy netkávézóban az accountjára és vagy 5 spam ott figyel neki :). Ügyelnek a valósághűségre :)).
  • Pheel #5
    Én sem nagyon félek ettől :D

    Ismerek olyat, aki még az intrót is kiheréli a játékokból, mert feleslegesen kell entert nyomni :D
  • [HUN]PAStheLoD #4
    nemhiszem hogy belehalunk , ráadásul tűzfallal lehet blokkolni a textúrák letöltését , esetleg egy kis program elhiteti magáról hogy ő az a szerver és küldi az üres/átlátszó/fehér/fekete/nemfeltűnő képeket ... ha meg nem online jönnek , akkor simán lecserélni a reklám textúrákat ..

    majd orosz barátaink megoldják ezt is :)
  • dez #3
    Viszont várható volt. A filmek már azok.
  • HUmanEmber41st #2
    Menjenek a ***** ******* *** meg a ******** anyjukba a reklámjukkal együtt. Még tudnám folytatni, de biztos kimoderálnának a sok csillag miatt...
  • trabant #1
    "Ez egy nagy lépés a videójátékok számára a valódi reklámeszközzé válás irányába."

    Hurrá, nem tudtuk mi hiányzott...