SG.hu
15%-kal nőtt a Fujitsu Siemens bevétele
A Fujitsu Siemens Computers Kft. a 2004-es pénzügyi év első félévében gyorsabb ütemben növekedett, mint a hazai számítástechnikai piac.
"A vállalat tovább javította pozícióit: az elmúlt egy évben megőrizte és megszilárdította a magyar számítógéppiac második legjelentősebb szereplőjének tavaly megszerzett rangját" - közölte Poros Gábor, a Fujitsu Siemens magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója. Elmondta, az anyavállalat öt évvel ezelőtt két, az informatikai piacon tekintéllyel rendelkező világcég közös vállalkozásaként jött létre. A nemzetközi vállalat növekedése az európai uniós piac stagnálása ellenére felülmúlta az EU GDP bővülésének és valamennyi világmárka gyártójának növekedését.
A cég a 2004. pénzügyi év első félévben 32 százalékkal több PC-t, mobil eszközt, szervert és storage berendezést értékesített, mint az elmúlt év azonos időszakában. Értékesítési árbevétele 2560 millió euró volt, ami 15 százalékkal haladja meg a korábbi perióduséét. USD-ben számítva az értékesítés csaknem 10 százalékkal volt több az elmúlt négy negyedévben, mint a számítástechnikai piacot vele együtt meghatározó versenytársaié. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 20 millió eurót, ami az előző év első félévi eredményéhez képest több mint 80%-os növekedést jelent.
A magyarországi leányvállalat összesen több mint 40 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző év azonos időszakában, értékesítési árbevétele pedig 36 százalékkal haladta meg azt. A cégre megalapítása óta jellemző rendkívüli növekedési dinamika, mint minden évben, ezúttal is tovább erősödött (az árbevétel tekintetében 7 százalékkal). A Fujitsu Siemens Computers Kft. valamennyi termékcsoportban - és legnagyobb arányban a mobil eszközök területén - fokozta értékesítését az előző év hasonló időszakához képest.
Az anyavállalat kiemelt figyelemmel kíséri a rendkívül sikeres magyarországi cég fejlődését. Az eredmények elismeréseként Budapesten szerver-kompetenciaközpont kezdte meg működését. A központ egyik kiemelt feladata a Blade server technológián alapuló FlexFrame architektúra támogatása. A jövő évtől kezdve pedig a hazai vállalat koordinálja a Fujitsu Siemens berendezések értékesítésének dél-kelet-európai marketing támogatását.
Az eladott mobil berendezések mennyisége a pénzügyi év első félévében 110 százalékkal növekedett a megelőző év azonos időszakával összevetve. A mobil PC-k eladásának tekintetében kiugró volt az utolsó negyedév eredménye: soha nem adtak még el egy negyedév alatt annyi ilyen eszközt, mint az idei év harmadik negyedévében. A storage termékek forgalma az árbevétel alapján közel kétszeresére, az Intel szerverek forgalma 26%-kal, a számítógépes perifériák forgalma pedig 54%-kal növekedett.
Poros Gábor a sikerek forrását a rendkívül gazdag és rugalmas termékválasztékban jelölte meg. A sajtótájékoztatón beszámoltak néhány új termékről is, amelyeket nemrég a vállalat hagyományos októberi nemzetközi termékbemutatóján jelentettek be és hamarosan a magyar vásárlók számára is hozzáférhetőek lesznek. Az idei, Augsburgban VisIT címmel megrendezett termékbemutató újdonságai: a tablet PC-vé konvertálható, ultrakönnyű noteszgép, a Lifebook T4010 és az új, S2 technológiára épülő szerverek.
"A vállalat tovább javította pozícióit: az elmúlt egy évben megőrizte és megszilárdította a magyar számítógéppiac második legjelentősebb szereplőjének tavaly megszerzett rangját" - közölte Poros Gábor, a Fujitsu Siemens magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója. Elmondta, az anyavállalat öt évvel ezelőtt két, az informatikai piacon tekintéllyel rendelkező világcég közös vállalkozásaként jött létre. A nemzetközi vállalat növekedése az európai uniós piac stagnálása ellenére felülmúlta az EU GDP bővülésének és valamennyi világmárka gyártójának növekedését.
A cég a 2004. pénzügyi év első félévben 32 százalékkal több PC-t, mobil eszközt, szervert és storage berendezést értékesített, mint az elmúlt év azonos időszakában. Értékesítési árbevétele 2560 millió euró volt, ami 15 százalékkal haladja meg a korábbi perióduséét. USD-ben számítva az értékesítés csaknem 10 százalékkal volt több az elmúlt négy negyedévben, mint a számítástechnikai piacot vele együtt meghatározó versenytársaié. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 20 millió eurót, ami az előző év első félévi eredményéhez képest több mint 80%-os növekedést jelent.
A magyarországi leányvállalat összesen több mint 40 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző év azonos időszakában, értékesítési árbevétele pedig 36 százalékkal haladta meg azt. A cégre megalapítása óta jellemző rendkívüli növekedési dinamika, mint minden évben, ezúttal is tovább erősödött (az árbevétel tekintetében 7 százalékkal). A Fujitsu Siemens Computers Kft. valamennyi termékcsoportban - és legnagyobb arányban a mobil eszközök területén - fokozta értékesítését az előző év hasonló időszakához képest.
Az anyavállalat kiemelt figyelemmel kíséri a rendkívül sikeres magyarországi cég fejlődését. Az eredmények elismeréseként Budapesten szerver-kompetenciaközpont kezdte meg működését. A központ egyik kiemelt feladata a Blade server technológián alapuló FlexFrame architektúra támogatása. A jövő évtől kezdve pedig a hazai vállalat koordinálja a Fujitsu Siemens berendezések értékesítésének dél-kelet-európai marketing támogatását.
Az eladott mobil berendezések mennyisége a pénzügyi év első félévében 110 százalékkal növekedett a megelőző év azonos időszakával összevetve. A mobil PC-k eladásának tekintetében kiugró volt az utolsó negyedév eredménye: soha nem adtak még el egy negyedév alatt annyi ilyen eszközt, mint az idei év harmadik negyedévében. A storage termékek forgalma az árbevétel alapján közel kétszeresére, az Intel szerverek forgalma 26%-kal, a számítógépes perifériák forgalma pedig 54%-kal növekedett.
Poros Gábor a sikerek forrását a rendkívül gazdag és rugalmas termékválasztékban jelölte meg. A sajtótájékoztatón beszámoltak néhány új termékről is, amelyeket nemrég a vállalat hagyományos októberi nemzetközi termékbemutatóján jelentettek be és hamarosan a magyar vásárlók számára is hozzáférhetőek lesznek. Az idei, Augsburgban VisIT címmel megrendezett termékbemutató újdonságai: a tablet PC-vé konvertálható, ultrakönnyű noteszgép, a Lifebook T4010 és az új, S2 technológiára épülő szerverek.