SG.hu
38%-kal nőtt a Vodafone Magyarország forgalma
A ma bejelentett eredmények szerint a Vodafone Csoport forgalma elérte a 16.8 milliárd fontot. Ez változatlan árfolyamok mellett 6%-os növekedést jelent.
A Vodafone 7,4 millió tulajdonarányos új ügyfelet szerzett a félév során, így éves szinten 11%-kal növelte ügyfélbázisát, elérve 146.7 milliós a tulajdon-arányos ügyfélbázist. A Csoport cégérték amortizáció és rendkívüli tételek levonása előtti, működési eredménye elérte a 5,7 milliárd fontot, a növekedés változatlan árfolyamok mellett 5%. Az egy részvényre jutó bevétel, a cégérték amortizáció és rendkívüli tételek levonása előtt 10%-kal 5,28 pennyre nőtt.
A Vodafone Csoport a globális közzététel részeként bejelentette, hogy a Vodafone Magyarország továbbra is dinamikusan növekedett és forgalmát 38%-kal - forintban számolva - növelte, ami az ARPU (average revenue per user - egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel) emelkedésének és a megnövekedett ügyfélkörnek köszönhető.
Arun Sarin, a Vodafone vezérigazgatója elmondta, hogy az egy részvényre jutó osztalék megduplázódott (1,91 penny), a jelenlegi várakozások szerint a végső osztalék is ilyen arányban növekszik majd. "Továbbra is elkötelezetten igyekszünk növekvő hasznot biztosítani a részvényeseknek, ami abból is látszik, hogy az osztalék a duplájára nőtt, és további 4 milliárd fontnyi részvény kerül megvásárlásra, az eddig tervezett 3 milliárd helyett." tette hozzá Sarin.
A Vodafone Csoport az eredmények előzetes kalkulációjakor figyelembe vette, hogy a japán vezetékes ágazat eladása és a devizaárfolyamok változása következtében 6%-kal a konszolidált nyereség, 7%-kal pedig az árbevétel csökkenése várható az előző évhez képest.
Arun Sarin elmondta, hogy a Vodafone Csoport továbbra is terjeszkedni kíván, és biztosítani akarja nyereségességét. A társaság már 13 országban elindította 3G szolgáltatását, illetve a Vodafone live! 3G-t is. "A Mobile Connect 3G/GPRS adatkártyánk és a 3G technológiát magában foglaló Vodafone live! megjelenésével megfelelő pozíciót tudhatunk magunkénak a jövőben ahhoz, hogy az új technológiák és iparági partnerségek segítségével átvegyük a vezetést a bővülő piacokon is" - tette hozzá a cég vezérigazgatója.
A Vodafone 7,4 millió tulajdonarányos új ügyfelet szerzett a félév során, így éves szinten 11%-kal növelte ügyfélbázisát, elérve 146.7 milliós a tulajdon-arányos ügyfélbázist. A Csoport cégérték amortizáció és rendkívüli tételek levonása előtti, működési eredménye elérte a 5,7 milliárd fontot, a növekedés változatlan árfolyamok mellett 5%. Az egy részvényre jutó bevétel, a cégérték amortizáció és rendkívüli tételek levonása előtt 10%-kal 5,28 pennyre nőtt.
A Vodafone Csoport a globális közzététel részeként bejelentette, hogy a Vodafone Magyarország továbbra is dinamikusan növekedett és forgalmát 38%-kal - forintban számolva - növelte, ami az ARPU (average revenue per user - egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel) emelkedésének és a megnövekedett ügyfélkörnek köszönhető.
Arun Sarin, a Vodafone vezérigazgatója elmondta, hogy az egy részvényre jutó osztalék megduplázódott (1,91 penny), a jelenlegi várakozások szerint a végső osztalék is ilyen arányban növekszik majd. "Továbbra is elkötelezetten igyekszünk növekvő hasznot biztosítani a részvényeseknek, ami abból is látszik, hogy az osztalék a duplájára nőtt, és további 4 milliárd fontnyi részvény kerül megvásárlásra, az eddig tervezett 3 milliárd helyett." tette hozzá Sarin.
A Vodafone Csoport az eredmények előzetes kalkulációjakor figyelembe vette, hogy a japán vezetékes ágazat eladása és a devizaárfolyamok változása következtében 6%-kal a konszolidált nyereség, 7%-kal pedig az árbevétel csökkenése várható az előző évhez képest.
Arun Sarin elmondta, hogy a Vodafone Csoport továbbra is terjeszkedni kíván, és biztosítani akarja nyereségességét. A társaság már 13 országban elindította 3G szolgáltatását, illetve a Vodafone live! 3G-t is. "A Mobile Connect 3G/GPRS adatkártyánk és a 3G technológiát magában foglaló Vodafone live! megjelenésével megfelelő pozíciót tudhatunk magunkénak a jövőben ahhoz, hogy az új technológiák és iparági partnerségek segítségével átvegyük a vezetést a bővülő piacokon is" - tette hozzá a cég vezérigazgatója.