Gyurkity Péter

Saját online zeneboltot nyit a Yahoo

A zeneiparhoz közel álló források szerint a Yahoo webportál hamarosan saját online zenei szolgáltatást indít - annak ellenére, hogy a vállalat 160 millió dollárt költött a Musicmatch felvásárlására.

A Yahoo állítólag a tavalyi év vége felé kezdte el fejleszteni saját lejátszó szoftverét amely a MusicNet előfizetéses szolgáltatására épül, és a vállalat a Musicmatch felvásárlása ellenére továbbra is az év végére teszi a szoftver megjelenését. A várakozások szerint a két szolgáltatás eleinte párhuzamosan működik majd, de előbb-utóbb a Yahoo végleg átáll a Musicmatch technológiájára, és a szolgáltatás előfizetőit a saját rendszerébe integrálja majd. A cég vezetése minden bizonnyal abban reménykedik, hogy a párhuzamos szolgáltatások révén behozható lesz a vállalat több mint egy éves lemaradása, és felvehetik a versenyt a Microsoft, valamint a Sony hasonló szolgáltatásaival.

A Yahoo szóvivője korábban nem kívánta kommentálni a hírt, de David Goldberg, a Yahoo Launch - az online zenei szolgáltatásért felelős leányvállalat - igazgatója a Musicmatch felvásárlásának bejelentése után kikotyogta, hogy egy újabb nagy befektetést készítenek elő, és a cég szeretne az online zeneipar egyik főszereplőjévé válni. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen az Apple mintegy másfél évvel ezelőtt indította el szolgáltatását, és az azóta eltelt időszakban 100 millió dolláros bevételre tett szert az egyenként 99 centbe kerülő dallamokból. A Napster, valamint a RealNetworks szolgáltatása szintén sikeresnek mondható - bár előfizetői körük lényegesen kisebb az Apple bázisánál - míg a Sony és Microsoft egyelőre a saját helyét keresi a vásárlók pénztárcájáért folytatott kiélezett küzdelemben.

A Musicmatch online zeneboltja nagyban hasonlít az Apple szolgáltatásához, és a cég internetes rádióállomását mintegy 160 ezer előfizető hallgatja nap mint nap. A zeneletöltő szolgáltatás nemrég új opcióval bővült, amelynek révén az előfizetők megoszthatják a letöltött zeneszámokat ismerőseikkel, és az egyes dallamokat legfeljebb három alkalommal hallgathatjuk meg anélkül, hogy előfizetnénk. A Yahoo terveiben ugyanakkor szerepel egyéb szolgáltatások felfrissítése is, többek között az azonnali üzenetküldés, amely egyes elképzelések szerint interaktív zenei opciókkal bővülne ki - a Yahoo Messenger jelenlegi változata kizárólag a Launch által működtetett rádiók lejátszását engedélyezi.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!