Gyurkity Péter
Előrendelhető a HP által gyártott iPod
A Hewlett-Packard bejelentette, hogy az Apple Computerrel korábban aláírt együttműködési szerződés révén hamarosan megjelenik a vállalat saját iPod készüléke.
A HP által gyártott lejátszók - amelyek a nemrég bemutatott 20, illetve 40 GB-os készülékek másolatai HP címkével - már megrendelhetők a vállalat internetes oldalán. A licencszerződés - amely januárban jött létre a korábban egymással rivalizáló vállalatok között - jelezte, hogy az Apple elzárkózását lassan felváltja az együttműködésen alapuló terjeszkedés, és a vállalat vezetői egyik legnagyobb riválisukkal is hajlandók együttműködni az iPod minél gyorsabb elterjedése érdekében.
A HP - amely a világ második legnagyobb PC-gyártója - hatalmas kapacitásával és erőforrásaival jelentősen megkönnyítheti a lejátszók forgalmazását és elterjesztését. "Az Apple nagyszerű munkát végzett az iPod népszerűsítése terén, de a vásárlói igények kielégítéséhez szükség van egy egész világra kiterjedő hálózatra, és itt jövünk mi a képbe" - jelentette ki Vyomesh Joshi, a HP alelnöke. A vállalat közleménye szerint a 20 GB-os lejátszó 299 dollárba, míg 40 GB-os testvére 399 dollárba kerül majd, és a készülékek várhatóan szeptember elején - a cég egyéb termékeivel egy időben - kerülnek a boltokba.
Carly Fiorina, a HP elnöknője kezében egy iPoddal
Elemzők szerint a lépés megerősíti, hogy a vállalat - amely irodai termékeivel vált híressé - szeretne végre betörni a háztartásokba és az otthoni számítástechnikába is. Emlékeztetnek arra, hogy az együttműködési szerződés révén a HP konfigurációk az iTunes szoftvert is tartalmazzák, és a HP hamarosan megjelenő új digitális szórakoztató központja - amely zenei anyagot, képeket és videót képes eltárolni, és egyszerűen csatlakoztatható televíziókhoz, valamint sztereo készülékekhez - szintén tartalmazza majd az Apple szoftverét.
Mark Stahlman, a Caris & Company elemzője ugyanakkor kijelentette, hogy a HP elképzelése mögött nincs valódi tartalom, és szerinte a vállalat nem rendelkezik átfogó stratégiával. "Nem hiszem, hogy a HP jelentős bevételre tenne szert azáltal, hogy a saját emblémáját ragasztja a készülékekre. Kíváncsi vagyok, hogy valójában mit vár a vállalat ettől az együttműködéstől" - jelentette ki Stahlman.
A HP által gyártott lejátszók - amelyek a nemrég bemutatott 20, illetve 40 GB-os készülékek másolatai HP címkével - már megrendelhetők a vállalat internetes oldalán. A licencszerződés - amely januárban jött létre a korábban egymással rivalizáló vállalatok között - jelezte, hogy az Apple elzárkózását lassan felváltja az együttműködésen alapuló terjeszkedés, és a vállalat vezetői egyik legnagyobb riválisukkal is hajlandók együttműködni az iPod minél gyorsabb elterjedése érdekében.
A HP - amely a világ második legnagyobb PC-gyártója - hatalmas kapacitásával és erőforrásaival jelentősen megkönnyítheti a lejátszók forgalmazását és elterjesztését. "Az Apple nagyszerű munkát végzett az iPod népszerűsítése terén, de a vásárlói igények kielégítéséhez szükség van egy egész világra kiterjedő hálózatra, és itt jövünk mi a képbe" - jelentette ki Vyomesh Joshi, a HP alelnöke. A vállalat közleménye szerint a 20 GB-os lejátszó 299 dollárba, míg 40 GB-os testvére 399 dollárba kerül majd, és a készülékek várhatóan szeptember elején - a cég egyéb termékeivel egy időben - kerülnek a boltokba.
Carly Fiorina, a HP elnöknője kezében egy iPoddal
Elemzők szerint a lépés megerősíti, hogy a vállalat - amely irodai termékeivel vált híressé - szeretne végre betörni a háztartásokba és az otthoni számítástechnikába is. Emlékeztetnek arra, hogy az együttműködési szerződés révén a HP konfigurációk az iTunes szoftvert is tartalmazzák, és a HP hamarosan megjelenő új digitális szórakoztató központja - amely zenei anyagot, képeket és videót képes eltárolni, és egyszerűen csatlakoztatható televíziókhoz, valamint sztereo készülékekhez - szintén tartalmazza majd az Apple szoftverét.
Mark Stahlman, a Caris & Company elemzője ugyanakkor kijelentette, hogy a HP elképzelése mögött nincs valódi tartalom, és szerinte a vállalat nem rendelkezik átfogó stratégiával. "Nem hiszem, hogy a HP jelentős bevételre tenne szert azáltal, hogy a saját emblémáját ragasztja a készülékekre. Kíváncsi vagyok, hogy valójában mit vár a vállalat ettől az együttműködéstől" - jelentette ki Stahlman.