Gyurkity Péter
Továbbfejleszti beszédfelismerő rendszerét a Honda
A Honda bejelentette, hogy hamarosan bemutatják az IBM mérnökeivel közösen fejlesztett beszédfelismerő rendszer újabb változatát, amely lehetővé teszi, hogy kézi adatbevitel nélkül is igénybe vegyük az autókba épített navigációs rendszert.
A cég szóvivője elmondta, hogy az új rendszer a hamarosan megjelenő 2005 Acura RL szedán változatának alapfelszereléséhez tartozik, míg a 2005 Acura MDX - amely a sportosabb vásárlóknak készül - és a 2005 Honda Odyssey kisteherautó esetében csak külön kérése szerelik fel a rendszert, ami további 2000 dollárba kerül majd. Az IBM beágyazott szoftvere több mint 1,7 millió utcanevet és várost ismer az Egyesült Államok területén belül, és részletes információt szolgáltat a közeli éttermekről, és pihenő helyekről. "A vezető mostantól hangjával vezérelheti a navigációs rendszer legtöbb funkcióját" - jelentette ki Tom Elliott, az American Honda Motor Co. vezérigazgató-helyettese.
A Honda 2003-ban használta fel először az IBM beszédfelismerő rendszerét, de a vállalat szóvivője szerint a továbbfejlesztett változat jóval több utasítást ismer, és természetesnek tűnő, emberi hangon válaszol a vezető kérdéseire. Az IBM eredeti szoftverét - OnStar néven - a General Motors is számos termékében felhasználta, de a beszédfelismerő rendszerek terjedését még jobban érzékelteti, hogy a BMW, a Mercedes-Benz, és a Jaguar mellett már számos egyéb gyártó kínál hasonló szolgáltatást.
A minnesotai Telematics Research Group felmérése szerint tavaly kétmillió beszédfelismerő rendszert adtak el, de ez a szám 2010-re 11 millióra emelkedhet. Phil Magney, a Telematics elemzője ezzel egy időben kijelentette, hogy a beszédfelismerő rendszer hamarosan a legfontosabb összekötő kapocs lesz a vezető és a jármű között, és idővel háttérbe szorít majd minden egyéb interfészt. Elismerte, hogy a termék jelenleg inkább a vastagabb pénztárcájú vásárlók számára elérhető, de a Honda kisteherautó esetében már megfigyelhető, hogy a gyártó az olcsóbb szegmensekre is szeretné kiterjeszteni a szolgáltatást.
A cég szóvivője elmondta, hogy az új rendszer a hamarosan megjelenő 2005 Acura RL szedán változatának alapfelszereléséhez tartozik, míg a 2005 Acura MDX - amely a sportosabb vásárlóknak készül - és a 2005 Honda Odyssey kisteherautó esetében csak külön kérése szerelik fel a rendszert, ami további 2000 dollárba kerül majd. Az IBM beágyazott szoftvere több mint 1,7 millió utcanevet és várost ismer az Egyesült Államok területén belül, és részletes információt szolgáltat a közeli éttermekről, és pihenő helyekről. "A vezető mostantól hangjával vezérelheti a navigációs rendszer legtöbb funkcióját" - jelentette ki Tom Elliott, az American Honda Motor Co. vezérigazgató-helyettese.
A Honda 2003-ban használta fel először az IBM beszédfelismerő rendszerét, de a vállalat szóvivője szerint a továbbfejlesztett változat jóval több utasítást ismer, és természetesnek tűnő, emberi hangon válaszol a vezető kérdéseire. Az IBM eredeti szoftverét - OnStar néven - a General Motors is számos termékében felhasználta, de a beszédfelismerő rendszerek terjedését még jobban érzékelteti, hogy a BMW, a Mercedes-Benz, és a Jaguar mellett már számos egyéb gyártó kínál hasonló szolgáltatást.
A minnesotai Telematics Research Group felmérése szerint tavaly kétmillió beszédfelismerő rendszert adtak el, de ez a szám 2010-re 11 millióra emelkedhet. Phil Magney, a Telematics elemzője ezzel egy időben kijelentette, hogy a beszédfelismerő rendszer hamarosan a legfontosabb összekötő kapocs lesz a vezető és a jármű között, és idővel háttérbe szorít majd minden egyéb interfészt. Elismerte, hogy a termék jelenleg inkább a vastagabb pénztárcájú vásárlók számára elérhető, de a Honda kisteherautó esetében már megfigyelhető, hogy a gyártó az olcsóbb szegmensekre is szeretné kiterjeszteni a szolgáltatást.