Berta Sándor
Csak marketingfogás volt az új mobilvírus
A szívbajt hozta sok felhasználóra a T-Virus nevű mobiltelefonos kártevő, ám mint utólag kiderült, csak egy ártatlan reklámkampányról volt szó. A vírust a Resident Evil nevű videójáték reklámozására a brit CE Europe vállalat hozta forgalomba.
A Gamezone.com oldalon a cég egyszerű marketingfogásnak minősítette tettét, ennek ellenére az új kártevő pánikot keltett a felhasználók körében. A marketingkampány keretében ugyanis a mobiltelefon-tulajdonosok többek között olyan SMS-eket kaptak, amelyben arról tájékoztatták őket, hogy a mobiltelefonjuk megfertőződött a T-Virussal. A fertőzött készülékeket onnan lehet felismerni, hogy a kártevő egy borzongató-nyögő zombi csengőhangot tölt fel rájuk. A sok emberre a szívbajt hozó SMS-eket egy weboldalról küldték el a felhasználóknak.
Mint Graham Culey, a Sophos szakembere elmondta, maguk a szöveges üzenetek nem fertőznek, ám sokan ennek ellenére pánikba estek, mert - joggal - azt hitték, hogy egy valódi vírussal fertőződött meg a mobiltelefonjuk. A számítógépes vírusvédelmi megoldásokat fejlesztő cég eddig már több embertől is kapott telefonhívásokat és e-maileket. Culey úgy vélte, akkor, amikor a mobiltelefon-vírusok reális veszélyt jelenthetnek ez a marketingakció meglehetősen beteges volt.
A T-Virus egyébként nem csak SMS-ben, hanem az interneten és e-mailben is szaporodik. Jó hír, hogy akinek a számítógépe megfertőződik a kártevővel, az PlayStation 2 játékkonzolt vagy Resident Evil: Outbreak játékot nyerhet. Ennek csupán az a feltétele, hogy a fertőzött meglehetősen sok mobiltelefonra küldje tovább a T-Virust. Ben Le Rougetel, a CE Europe PR-menedzsere és vezető vírusszakértője szerint a vírus sokkal gyorsabban terjedt el, mint azt korábban elképzelték. Azt a szakember is elismerte, hogy a kártevő és közvetve maga a marketingakció is teljesen kikerült az ellenőrzésük alól és elképzelésük sincsen arra, hogy hogyan állítsák meg a T-Virus hódítását.
A Gamezone.com oldalon a cég egyszerű marketingfogásnak minősítette tettét, ennek ellenére az új kártevő pánikot keltett a felhasználók körében. A marketingkampány keretében ugyanis a mobiltelefon-tulajdonosok többek között olyan SMS-eket kaptak, amelyben arról tájékoztatták őket, hogy a mobiltelefonjuk megfertőződött a T-Virussal. A fertőzött készülékeket onnan lehet felismerni, hogy a kártevő egy borzongató-nyögő zombi csengőhangot tölt fel rájuk. A sok emberre a szívbajt hozó SMS-eket egy weboldalról küldték el a felhasználóknak.
Mint Graham Culey, a Sophos szakembere elmondta, maguk a szöveges üzenetek nem fertőznek, ám sokan ennek ellenére pánikba estek, mert - joggal - azt hitték, hogy egy valódi vírussal fertőződött meg a mobiltelefonjuk. A számítógépes vírusvédelmi megoldásokat fejlesztő cég eddig már több embertől is kapott telefonhívásokat és e-maileket. Culey úgy vélte, akkor, amikor a mobiltelefon-vírusok reális veszélyt jelenthetnek ez a marketingakció meglehetősen beteges volt.
A T-Virus egyébként nem csak SMS-ben, hanem az interneten és e-mailben is szaporodik. Jó hír, hogy akinek a számítógépe megfertőződik a kártevővel, az PlayStation 2 játékkonzolt vagy Resident Evil: Outbreak játékot nyerhet. Ennek csupán az a feltétele, hogy a fertőzött meglehetősen sok mobiltelefonra küldje tovább a T-Virust. Ben Le Rougetel, a CE Europe PR-menedzsere és vezető vírusszakértője szerint a vírus sokkal gyorsabban terjedt el, mint azt korábban elképzelték. Azt a szakember is elismerte, hogy a kártevő és közvetve maga a marketingakció is teljesen kikerült az ellenőrzésük alól és elképzelésük sincsen arra, hogy hogyan állítsák meg a T-Virus hódítását.