Gyurkity Péter

2,4 milliárd dollár kárt okoztak az internetes csalók 2003-ban

A Gartner kutatócég felmérése alapján az internetes csalók és szélhámosok 2003 folyamán összesen 2,4 milliárd dolláros kárt okoztak az egyesült államokbeli fogyasztóknak.

A csalások legnagyobb részét bankszámlaszámok és privát jelszavak megszerzésével bonyolították le, és átlagosan 1200 dollárral kurtították meg egy-egy károsult vagyonát. A Gartner felmérésében több mint 5000, az internetet rendszeresen használó amerikai polgár vett részt, míg a cég becslései szerint tavaly összesen mintegy 2 millió honfitársuk eshetett valamilyen online bűntény áldozatául. Az esetek felében jogosulatlan számla-hozzáférés, további 34 százalékában pedig illetéktelen hitelkártya-használat történt.

"A munkahelyen belül elkövetett bűntényeket leszámítva a csalók általában ellopták az illető számlaszámát és jelszavait, így a különböző bankok internetes és telefonos szolgáltatásán keresztül hozzáférhettek az áldozat pénzéhez" - összegezte tapasztalatait Avivah Litan, a Gartner kutatásának vezetője.

Az internetes csalások két legnépszerűbb formája a trükkös elektronikus üzenetek küldése (phishing), valamint a számlatulajdonos jelszavának naplózása (key logging). Az elektronikus üzeneteket bankok, pénzügyi intézetek nevében küldik el az áldozatok címére, és általában egy olyan honlapra irányítják őket, ahol be kell ütniük számlaadataikat és jelszavukat. A megszerzett információval azután könnyedén bejutnak a valódi bank internetes szolgáltatásába.

A Gartner véleménye szerint a bankoknak fokozniuk kell az internetes és telefonos szolgáltatások biztonságát. A hagyományos jelszavak használata helyett a "megosztott titkok" (shared secrets) rendszere lenne megfelelő. A megosztott titkok a jelenlegi jelszó-emlékeztetőkre hasonlítanak, tehát a felhasználó mindössze a jelszóra utaló mondatot, például a kedvenc állatára vonatkozó kérdést bocsátja a bank rendelkezésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [HUN]PAStheLoD #1
    "A munkahelyen belül elkövetett bűntényeket leszámítva a csalók általában ellopták az illető számlaszámát és jelszavait, így a különböző bankok internetes és telefonos szolgáltatásán keresztül hozzáférhettek az áldozat pénzéhez" - összegezte tapasztalatait Avivah Litan, a Gartner kutatásának vezetője.


    na persze majd ha lesznek ezek a jó kis biometrikus azonosítók .. akkor meg majd másra kell fogni :/