Spencer

GeForce 6800 Ultra Extreme: lehet ezt még fokozni?

Akiknek esetleg nem lenne elegendő a nemrégiben debütált Nvidia GeForce 6800 Ultra teljesítménye, megnyugodhatnak, ugyanis a grafikuskártya gyártók hamarosan elő fognak rukkolni az ezen chipre épülő tuningolt termékeikkel.

Akiknek esetleg nem lenne elegendő a nemrégiben debütált Nvidia GeForce 6800 Ultra teljesítménye, megnyugodhatnak, ugyanis a grafikuskártya gyártók hamarosan elő fognak rukkolni az ezen chipre épülő tuningolt termékeikkel. Mint mindig, a maximális teljesítményt ez esetben is alaposan meg kell fizetni, így a túlhajtott GeForce 6800 Ultrára vágyóknak legalább 600 dollárt kell majd kifizetniük az áhított kártyákért.

Az Nvidia a GeForce 6 sorozatú kártyáival rövid időn belül minden piaci szegmenst meg akar hódítani magának, így például lesz a piacon belépőszintű, középkategóriás, high-end kategóriás és ultra high-end kategóriás GeForce 6-os termék is. Ezek a kártyák egytől egyig az Nvidia második generációs DirectX 9.0-s grafikus megoldására, a korábban NV40 fejlesztési kódnevet viselt chipre épülnek, mely elődjéhez képest közel kétszer nagyobb teljesítményre képes.


Az Nvidia által hivatalosan bejelentett csúcsmodell jelen pillanatban nem más, mint a 499 dolláros ajánlott végfelhasználói árú GeForce 6800 Ultra, mely elsősorban 400 MHz-es processzoráról, tizenhat pixel futószalagjáról, hat vertex futószalagjáról, valamint 256 MB méretű, 1100 MHz-es frekvenciájú GDDR3 memóriájáról ismerszik meg. A GeForce 6800 Ultra hamar megkapta a leggyorsabb videókártya titulust, azonban legalább ilyen gyorsan el is vesztette azt, amikor a nagy konkurens ATI Technologies a napokban előrukkolt a Radeon X800-as sorozattal. A grafikuskártyák gyártásával foglalkozó cégek éppen azért akarnak megjelenni a piacon a túlhajtott, vélhetően GeForce 6800 Ultra Extreme néven debütáló termékekkel, mert csak ily módon képesek versenyben maradni az ATI új megoldásaival.

Mondanom sem kell, hogy a GeForce 6800 Ultra Extreme kártyák semmilyen új szolgáltatással, vagy funkcióval nem fognak bírni, hiszen esetükben egy egyszerű túlhajtásról, frekvenciaemelésről van szó. Ezen abszolút high-end kategóriás kártyákon nem 400 MHz-es, hanem 450 MHz-es grafikus processzorok teljesítenek majd szolgálatot, azonban a memória frekvenciája 1100 MHz fog maradni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bat #121
    Bocs, hogy ennyit rizsázok, ehhez még annyit:
    Amikor NV-n gyárt az embert fragmentprogramot, akkor választhat, hogy megadja a FP pontosságot, vagy nem.
    A leírások szerint a FP32 teljesítményvisszaesést jelent a FP16hoz képest, ezért ha kisebb progiról van szó érdemesebb FP16t használni, komplexnél viszont a pontosság megőrzése érdekében FP32-t. ATI-nál csupán FP24 van, ez a mázlija mert az köztes a kettő között pontosságban. Tehát ahol NVnél már 32-t kéne használni ott lehet még elég a 24 ATInál.
    De PL GL-ben csak eddig csak speciálisan NV kártyára írt shaderekben lehetett előírni a pontosságot!!! Ha szabvány shadert írsz, abban nincs specifikálva, hogy melyiket kell a drivernek használnia...
  • Bat #120
    Precision is the biggie, with ATI behind NVIDIA now (even with their R4xx VPUs) in terms of floating point accuracy. DX9.0c now asks for FP32 as 'full precision' and anything below that is partial. ATI haven't upgraded that aspect of their new chips and thus can still only offer FP24, which means when later DX9 games appear it's them who will be getting drubbed for banding and lesser frame quality.
  • Bat #119
    Íme amit NV használ:
    Arithmetic operations can be performed at three different
    precisions. 32-bit floating point precision (fp32) uses the IEEE
    single-precision standard with a sign bit, 8 exponent bits, and 23
    mantissa bits. 16-bit floating-point precision (fp16) uses a similar
    floating-point representation, but with 5 exponent bits and 10
    mantissa bits. Additionally, many arithmetic operations can also be
    carried out at 12-bit fixed point precision (fx12), where values in
    the range [-2,+2) are represented as signed values with 10 fraction
    bits.
  • Bat #118
    Egyébként külföldi fórumokon is rákereshetsz, érdemesebb, mert a magyarok nagyon arrogánsak meg szakbarbárok :)
  • Bat #117
    Ennek még jól nézz utánna, ugyanis egész pontosan az volt említve, hogy FP24-et használ nem FP32-t mint a NV. Ez mondat világosan azt jelenti, hogy 24 bites az egész szám mantisszával exponensel előjellel együtt. Továbbá a 32bites számok az "igazi" lebegőpontosak szabvány szerint. Sőt... Ők még a pontatlanok a 64bites doublehoz képest ugye.
    Másrészt az nem 24+8 mer ott még nincs előjel :p
  • PyRex #114
    Az a szánalmas, hogy ezzel megtévsztenek több ezer embert, akik elhiszik, hogy AF / AA alkalmazásával gyorsult a game, pedig valójában SEMMI SEM VÁLTOZOTT, hanem csak kikapcsolt állapotba került a 2 funkció. LOL, ez asztán a megoldás 2004-ben!!! Ha valami nem megy, ne használd. Csak akkor miért kerülnek a csúcs nv kártyák 100+ ezer Ft-ba?? EZÉRT A SUPPORTÉRT??? Szánalmas.

    Mellesleg még külföldi HW oldalak is megették azt, hogy valóban gyorult az alkalmazás, sokaknak nem tűnt fel (Mondjuk 1600x1200-ban nem is annyira feltünő az AA hiánya, de akkor is csalás!), hogy kikapcsolt AA / AF beállításokkal játszanak...
  • PyRex #113
    Engem nem az eljárás érdekel, hanem a képminőség. Az pedig - ha fejreállsz - akkor is az ATi kártyáin a jobb.
  • PyRex #112
    LOL! :)
  • rp #111
    falramászok attól, hogy minden cikk első bekezdését minimum 2szer leírjátok egymás után.
    falramászok attól, hogy minden cikk első bekezdését minimum 2szer leírjátok egymás után.
  • RpPRO #105
    Szivacs, szanalmas vagy, nem ereszkedem le a primitiv stilusodhoz.

    Colourless dolgozik a vegso wrapper-en, amiben lesz depth of field es szebb arcvilagitas. A problema ott van, h. a x800 singlepass-ban csinal meg tobb shadert, amire az elozo generacio nem kepes, ezert most irja at multipassra a shaderek nagy reszet, nyilvan a 3Dc-t es egyeb uj effekteket max. emulalni tudja.

    Szivacs, altasd csak magad, eleg szivacs vagy mar igy is, a hozzaszolasaid teljes dilettanizmusra vallnak :) Ja, Dawn mond neked valamit? :)