Berta Sándor
Egyelőre nem keresettek az online patikák
Az emberek még nem igazán érzik mindennapjaink szerves részének, hogy a gyógyszereket és más gyógyhatású készítményeket akár az interneten, az online patikákból is megrendeljék.
Bár egyre több gyógyszertár működik már online módon is, az emberek még sem kedvelték meg az ilyen egészségügyi szolgáltatásokat. A berlini Forsa-Intézet felmérése szerint 2004. január elseje óta csupán a megkérdezettek 3 százaléka vásárolt, illetve rendelt gyógyszert a világhálón. Érdekesség ugyanakkor, hogy a gyógyszertárakban megforduló emberek négy százaléka a jövőben bőven megelégedne egy online patikával is. A felmérésben részt vevő személyek 90 százaléka ugyanakkor kiemelte, hogy neki számít a "sarki gyógyszertárak" megbízhatósága, az alkalmazottak szakmai tudása és a kapott szolgáltatások.
A berlini Forsa-Intézet a starnbergi székhelyű Pharmatechnik GmbH megbízásából készítette el a felmérést és ezer, 24 éven felüli személyt kérdeztek meg. Az emberek nyolc százaléka párhuzamosan, illetve felváltva vásárolna a "sarki" és a virtuális gyógyszertárban. Az emberek 86 százaléka a jövőben ugyanakkor továbbra is csak és kizárólag az "élő", "sarki" patikába teszi be a lábát, az online intézménybe nem.
Meglepő módon a 24 és 39 év közötti korosztály tagjai közül is csupán 6 százalék lát nagy esélyeket az online patikák számára. Egyértelműen kiderült a kutatók számára: a szakmai tudás, a patikaszemélyzet barátságos hozzáállása és a nyújtott szolgáltatások sokkal fontosabbak az átlagemberek számára, mint az internet által nyújtott kényelmi előnyök. Arról már nem is beszélve, ha valaki megfázik és szüksége van egy lázcsillapítóra, ügyeletes orvos és gyógyszertár mindig van a közelben, míg kérdéses, hogy a világhálón megrendelt gyógyszer mikor érkezik meg.
Bár egyre több gyógyszertár működik már online módon is, az emberek még sem kedvelték meg az ilyen egészségügyi szolgáltatásokat. A berlini Forsa-Intézet felmérése szerint 2004. január elseje óta csupán a megkérdezettek 3 százaléka vásárolt, illetve rendelt gyógyszert a világhálón. Érdekesség ugyanakkor, hogy a gyógyszertárakban megforduló emberek négy százaléka a jövőben bőven megelégedne egy online patikával is. A felmérésben részt vevő személyek 90 százaléka ugyanakkor kiemelte, hogy neki számít a "sarki gyógyszertárak" megbízhatósága, az alkalmazottak szakmai tudása és a kapott szolgáltatások.
A berlini Forsa-Intézet a starnbergi székhelyű Pharmatechnik GmbH megbízásából készítette el a felmérést és ezer, 24 éven felüli személyt kérdeztek meg. Az emberek nyolc százaléka párhuzamosan, illetve felváltva vásárolna a "sarki" és a virtuális gyógyszertárban. Az emberek 86 százaléka a jövőben ugyanakkor továbbra is csak és kizárólag az "élő", "sarki" patikába teszi be a lábát, az online intézménybe nem.
Meglepő módon a 24 és 39 év közötti korosztály tagjai közül is csupán 6 százalék lát nagy esélyeket az online patikák számára. Egyértelműen kiderült a kutatók számára: a szakmai tudás, a patikaszemélyzet barátságos hozzáállása és a nyújtott szolgáltatások sokkal fontosabbak az átlagemberek számára, mint az internet által nyújtott kényelmi előnyök. Arról már nem is beszélve, ha valaki megfázik és szüksége van egy lázcsillapítóra, ügyeletes orvos és gyógyszertár mindig van a közelben, míg kérdéses, hogy a világhálón megrendelt gyógyszer mikor érkezik meg.