SG.hu·

Elárasztják a piacot az olcsó DirectX 9-es grafikuskártyák

Miközben az S3 Graphics és az XGI Technology kínálatában mind a mai napig nem lelhető fel versenyképes DirectX 9.0-s grafikuskártya, addig a két nagyágyú, az Nvidia és az ATI Technologies szépen lassan minden egyes piaci szegmensbe bevezeti DirectX 9 kompatibilis termékeit.

Az ATI Technologies a közeljövőben jelentős mértékben csökkenteni kívánja Radeon 9600 SE és Radeon 9800 SE grafikus megoldásai árát, az Nvidia pedig minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a GeForce FX 5200-ra és a GeForce FX 5600 XT-re, valamint várhatóan bejelenti majd a költséghatékony GeForce FX 5700 LE-t.

A Mercury Research egyik legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az Nvidiának az elmúlt hónapokban sikerült megerősítenie az elérhető árú DirectX 9-es grafikuskártyák korábban megszerzett pozícióját. Szakértők szerint ez korántsem meglepő, ugyanis a Santa Clara-i (Kalifornia) székhelyű vállalat lassan már egy éve jelen van a piacon a rendkívül olcsó DirectX 9-es megoldásnak számító GeForce FX 5200-zal, ezzel szemben a konkurens ATI Technologies az elmúlt időkben sokkal inkább a magasabb kategóriákba tartozó termékeire koncentrált.

Az Nvidia-féle GeForce FX 5600 XT az eredeti GeForce FX 5600 egyszerűsített verziójának tekinthető. A 64 bites és 128 bites memóriakontrollerrel egyaránt elérhető GeForce FX 5600 XT videókártyákon 235 MHz-es frekvenciájú grafikuschipek, valamint 400 MHz-es órajelű memóriachipek teljesítenek szolgálatot. A közeljövőben érkező GeForce FX 5700 LE ugyancsak az NV36-os architektúrára fog épülni, órajelei pedig 400 MHz körüliek lesznek.

Az ATI Technologies termékskálájában fellelhető Radeon 9600 SE a Radeon 9600 olcsóbb változata, mely 325 MHz-es magfrekvenciával és 400 MHz-es memóriafrekvenciával büszkélkedhet. Ennek megfelelően a Radeon 9800 SE, a csúcskategóriás Radeon 9800 lebutított verziója és tulajdonképpen ez az egyetlen olyan butított DirectX 9-es kártya, mellyel a legújabb játékok is abszolút zökkenőmentesen játszhatók, noha 150-200 dolláros ára miatt a Radeon 9800 SE már nem igazán sorolható a value kategóriás DirectX 9-es grafikus megoldások közé.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© mainruler2004. 02. 08.. 11:31||#23
"Igazad van, hogy csúsztatás a mondat, de nem hazugság és pont logikailag nem hibás."

Nem állítottam, hogy hazugság, csupán azt mondtam, hogy erõsen félreértelmezhetõ. Logikailag viszont hibás. :)

"Az S3 versenyezni szeretne a piacon lévõ DX9-es videókártyákkal, szóval értelmezett rajta a versenyképesség."

*Sóhaj* Lehet, hogy versenyezni szeretne és fog is, jelenleg azonban nincs kártyája a piacon, amivel versenyezni tudna. Ha szeretnéd, hogy a gyereked indulna egy sakkversenyen, de nincs gyereked, akkor õ nem lehet sem elsõ (versenyképes), sem utolsó (versenyképtelen) a megmérettetésen. Majd ha lesz, akkor benevezheted, de addig az egész egy nagy nonszensz. Nem hiszem el, hogy ezt még mindig nem lehet megérteni!! :(

"A problémám az volt, hogy te ezt továbbfeljesztetted, "Zsákutcát jelentenek a DX10-es grafikus megoldások?"-ká."

Ugye, milyen hülyén hangzik? Pontosan azért sarkítottam ki azt a mondatot, hogy lássa, hová vezetne a nyakatekert gondolkodásmódja, szó sem volt semmiféle összeesküvésrõl. Mellesleg jó lenne, ha te is megértenéd a mondat lényegét. :)

"Nem tartozik ugyan a tárgyhoz, de légy szíves a lenézõ modorodból vegyél vissza kicsit."

Tényleg ne haragudj, de a bûnös értetlenség mindig felbosszant... :)
© a_n_d_r_e_w2004. 02. 07.. 23:32||#22
1:

4:


A másik kettõben egyetértek (még jó, hogy nincs!) :
© Dömper Ármánd2004. 02. 07.. 23:09||#21
Még valami:
Az S3-nak nincs zöld színû DX9-es videókártyája.
Az S3-nak nincs háromszög alakú DX9-es videókártyája.
Az S3-nak nincs hûtõmágnesként használható DX9-es videókártyája.
Az S3-nak nincs versenyképes DX9-es videókártyája.

Melyik mondat hazugság?
© Dömper Ármánd2004. 02. 07.. 23:03||#20
Értsd meg, senki nem írta, hogy versenyképtelen! Igazad van, hogy csúsztatás a mondat, de nem hazugság és pont logikailag nem hibás.
Miért nem beszélhetünk piacon nem lévõ termékek esetén versenyképességrõl avagy képtelenségrõl? Az S3 versenyezni szeretne a piacon lévõ DX9-es videókártyákkal, szóval értelmezett rajta a versenyképesség. Bár igazából a Daubner Cukrászdára is értelmezhetõ a DX9-es versenyképesség, csak leírni ezt, anélkül, hogy megemlítenénk, hogy a Daubner Cukrászda soha sem foglalkozott még csak rézvezetékek elõállításával sem, az csúsztatás. A problémám az volt, hogy te ezt továbbfeljesztetted, "Zsákutcát jelentenek a DX10-es grafikus megoldások?"-ká. Szerintem nem kell kitalálni, hogy egy mondat leírását valami nagy összeesküvés hatására írta a cikkíró.

Nem tartozik ugyan a tárgyhoz, de légy szíves a lenézõ modorodból vegyél vissza kicsit.
© mainruler2004. 02. 07.. 20:56||#18
Még valami:
Senki nem mondta, hogy versenyképtelen lenne az S3 nem létezõ kártyája.

Az S3 még nem adott ki DX9-es videókártyát, így az nem is lehet versenyképes, szóval a cikk korrekt

Na, akkor most hogy is van ez? LOL!
© mainruler2004. 02. 07.. 20:54||#17
Senki nem mondta, hogy versenyképtelen lenne az S3 nem létezõ kártyája.
"Miközben az S3 Graphics és az XGI Technology kínálatában mind a mai napig nem lelhetõ fel versenyképes DirectX 9.0-s grafikuskártya..."

Egyébként miért nekem magyarázol öcsi, én értem. Azonban a fenti mondat erõsen félreértelmezhetõ, ráadásul logikailag hibás, ezt merészeltem megjegyezni csupán. Nem kétlem, hogy felsõbbrendû intellektusod rögvest átlátott ezen a kis logikai csavaron, ugyanakkor sajnos nem feltételezhetjük mindenkirõl, hogy oly mérhetetlen tudással rendelkezik, mint te.

"Az S3 még nem adott ki DX9-es videókártyát, így az nem is lehet versenyképes, szóval a cikk korrekt."
Látom, nagyon nem érted. Vagy csak próbára akarod tenni szerencsétlen személyem, ó nagytudású úr?
A 'versenyképes' szóban ugye benne van, hogy egy adott piaci helyzetben adott termékek versenyeznek egymással és amelyik sikeres tud maradni az versenyképes, amelyik pedig nem, az versenyképtelen. Az adott piacon nem jelenlévõ termékek esetében nem beszélhetünk versenyképességrõl vagy versenyképtelenségrõl, mivel -lévén, hogy nem tartoznak a piac részéhez, mert nem léteznek vagy nem kaphatók-, nincs kivel versenyezniük, kívülállóságukból kifolyólag. Azt a terméket, mely nemléte folytán képtelen versenyezni a többi termékkel, nem lehet versenyképesnek vagy versenyképtelennek nevezni. Ennél jobban nem tudom a szádba rágni, remélem így már fölfogható számodra a dolog. Neked se tudok más példával szolgálni, mint Laalee-nak: A ti logikátok szerint a mostanában debütáló új termékek eleve versenyképtelenek, hisz nem adták ki õket, habár már léteznek. Kissé paradox gondolatmenet, nemde?
© Dömper Ármánd2004. 02. 07.. 11:22||#15
Légy szíves olvasd el azt a rohadt cikket, mielõtt hülyeségeket beszélsz. Senki nem mondta, hogy versenyképtelen lenne az S3 nem létezõ kártyája. Az S3 még nem adott ki DX9-es videókártyát, így az nem is lehet versenyképes, szóval a cikk korrekt.
© NEXUS62004. 02. 06.. 16:16||#14
Igen, és a már létezõ DX9-es gámék, kb annyira használják ki az új lehetõségeket, mint a CIV3 annak idején a DX8-at. ;)

--------------------------------------------------
HP vectra VL 6: Intel PII 266(300), 256MB RAM, SB Pro compatible(no name), GF2MX400 64MB PCI!, 40GB, 52x24x52 Philips, De STALKER pre alpha: 29.7FPS ;)))
© mainruler2004. 02. 06.. 15:08||#13
A piac szempontjából a kártya nem létezik, mivel nem kapható. Nem létezõ dolgok nem lehetnek versenyképtelenek. Pont.
Szerinted az NV40 is versenyképtelen? Vagy az R400? Hisz már léteznek, csak még nem adták ki õket...
Már látom is a holnapi SG fõcímet: Zsákutcát jelentenek a DX10-es grafikus megoldások?
LOL!
Gondolkodj már egy kicsit.
© Laalee2004. 02. 06.. 14:32||#12
mivel már létezik a kártya, de még nem forgalmazzák igy jenlegi helyzetében eladhatatlan, tehát versenyképtelen :D