SG.hu
Az Intel új processzorreklámja sérti a hegymászókat
[btl.hu] Az Intel új processzorát úgy akarta reklámozni, hogy bemutatja: akár az Everestről is lehet internetezni. A kivitelezhetőséggel nem igazán törődnek, ezt pedig a hegymászók igen zokon vették.
A hálózat nélküli internet azonban nem egészen úgy működik, hogy a szörföző felnyitja a laptopot, ráklikkel a böngésző gombjára, és már internetezik is. A hálózat nélküliség annyit tesz, hogy a közelben van egy hozzáférési pont, ami már csatlakozik a világhálóhoz. Az Everest esetében ez esetleg ma már megoldható is lenne.
A 2003-as szezonban megnyílt egy internetes kávézó az alaptáborban a csúcs közelében is, főként azért, hogy a hegymászók szinte azonnal beszámolhassanak a csúcsmászásukról az otthoniaknak, és ne kelljen faxolgatniuk. Talán ez alapján döntött úgy az Intel, hogy megcsináltatják az Everestes reklámot. Arra viszont nem számítottak, hogy a hegymászók és néhány internetes szakember azonnal kiröhögi őket, és első felháborodásukban feljelentik a céget. Legalábbis ez történt Nagy-Britanniában, ahol a Független Televíziós Bizottsághoz napok alatt közel száz panasz érkezett a televíziós reklámmal kapcsolatban.
Ami felháborította a mászókat az, hogy az Everesthez való feljutást becsmérli le az Intel azzal, hogy azt sugallja, hogy a mászó csak fogja a 3 kg-os laptopot, bedobja a hátizsákjába az oxigénpalackok mellé, aztán a hegyen felfelé internetezéssel múlatja az időt.
A hálózat nélküli internet azonban nem egészen úgy működik, hogy a szörföző felnyitja a laptopot, ráklikkel a böngésző gombjára, és már internetezik is. A hálózat nélküliség annyit tesz, hogy a közelben van egy hozzáférési pont, ami már csatlakozik a világhálóhoz. Az Everest esetében ez esetleg ma már megoldható is lenne.
A 2003-as szezonban megnyílt egy internetes kávézó az alaptáborban a csúcs közelében is, főként azért, hogy a hegymászók szinte azonnal beszámolhassanak a csúcsmászásukról az otthoniaknak, és ne kelljen faxolgatniuk. Talán ez alapján döntött úgy az Intel, hogy megcsináltatják az Everestes reklámot. Arra viszont nem számítottak, hogy a hegymászók és néhány internetes szakember azonnal kiröhögi őket, és első felháborodásukban feljelentik a céget. Legalábbis ez történt Nagy-Britanniában, ahol a Független Televíziós Bizottsághoz napok alatt közel száz panasz érkezett a televíziós reklámmal kapcsolatban.
Ami felháborította a mászókat az, hogy az Everesthez való feljutást becsmérli le az Intel azzal, hogy azt sugallja, hogy a mászó csak fogja a 3 kg-os laptopot, bedobja a hátizsákjába az oxigénpalackok mellé, aztán a hegyen felfelé internetezéssel múlatja az időt.