SG.hu
Szeptemberben először nyereséges volt az Origo
[Mediainfo] Az ötéves Origo történetében 2003 szeptembere volt az első olyan hónap, amikor a bevételek meghaladták a kiadásokat - közölte Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője kedden, a budapesti sajtótájékoztatón.
A magyar online hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Ez idén 30 százalékos növekedést jelent. A piac mintegy 60 százalékán a Sanoma webes kiadványai, az Index és az Origo osztozik. Az Origó értékesítési vezetője szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az online reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.
A reklámpiaci szegmens idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az Interneten.
Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tízet.
Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik. November 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra.
A magyar online hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Ez idén 30 százalékos növekedést jelent. A piac mintegy 60 százalékán a Sanoma webes kiadványai, az Index és az Origo osztozik. Az Origó értékesítési vezetője szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az online reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.
A reklámpiaci szegmens idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az Interneten.
Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tízet.
Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik. November 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra.