SG.hu

Szeptemberben először nyereséges volt az Origo

[Mediainfo] Az ötéves Origo történetében 2003 szeptembere volt az első olyan hónap, amikor a bevételek meghaladták a kiadásokat - közölte Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője kedden, a budapesti sajtótájékoztatón.

A magyar online hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Ez idén 30 százalékos növekedést jelent. A piac mintegy 60 százalékán a Sanoma webes kiadványai, az Index és az Origo osztozik. Az Origó értékesítési vezetője szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az online reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.

A reklámpiaci szegmens idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az Interneten.

Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tízet.

Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik. November 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Okoska #3
    "A piac mintegy 60 százalékán a Sanoma webes kiadványai, az Index és az Origo osztozik." - Ez is szomorú, így a kisebb lapok szépen lassan tönkremennek, mert ott senki sem akar hirdetni. Ez olyan, mintha minden hirdető a Népszabadságban vagy Blikkben hirdetne, és a többi napilapot letojnák.