SG.hu
Az emberek nem bíznak a bankokban
A fogyasztók nem elégszenek meg pénzügyi adataik biztonságával, vagy a személyazonosságuk lopás elleni védettségével az on-line bankolás tekintetében. Sok esetben ugyanis attól tartanak az ügyfelek, maga a bank nem tartja tiszteletben a személyes adatvédelmet.
A Ponemon Institute tavaly 25 nagy bank ügyfelei körében végzett felmérést az Egyesült Államokban. Az eredmények szerint az öt leginkább bizalmat keltő bank ügyfelei között a megkérdezettek csupán 25%-a veszi biztosra, hogy bankja elkötelezett az egyének adatvédelme szempontjából. A legkevesebb bizalmat élvező öt bank ügyfelei körében ugyanez az arány 8%-ra tehető. Az öt leginkább bizalomgerjesztő bank ügyfélkörében 74% emlékszik úgy, bankja kipostázta adatvédelmi nyilatkozatát, míg az öt legkevésbé bizalmat ébresztő intézet esetében ez az arány 46%.
Az öt rangos bank esetében a válaszadók 55%-a olvasta el az adatvédelmi politikáról szóló dokumentumot, míg az utolsó öt helyen végző ellenlábas ügyfelei esetében csupán 33%-ról mondható el ugyanez. Nagy eltérést takar az öt-öt bank ügyfélkörét illetően a tény, hogy míg az élen végző intézmények ügyfelei között 69% vette tudomásul a bank adatvédelem iránti elkötelezettségét, addig a mezőny végén álló bankok ügyfeleinek mindössze 29%-ára igaz ugyanez.
A Star Systems álláspontja szerint a világ eseményei megváltoztatták a fogyasztók pénzügyi adatvédelmet érintő megfontolásait. A mellékelt táblázat 1-10-ig terjedő skálán osztályozza a megkérdezettek pénzügyi adatainak védelmét illető aggodalmait. Az első oszlopban a szeptember 11. előtti véleményt, a második a közvetlenül szeptember 11. utáni hozzáállást, míg a harmadik oszlop a 2002. decemberi állapotot tartalmazza. Eszerint a 10-es fokozatot jelölő "rendkívül nyugtalanító" értékelés a válaszadók 11%-ára volt jellemző szeptember 11. előtt, ám 18%-ra közvetlenül a támadás után. Tavaly decemberben 17% tartotta helyzetet "rendkívül nyugtalanítónak". A Jupiter Research statisztikái szerint mindezek ellenére a fogyasztók 34%-a véli úgy, leginkább bankjában bízhat meg az on-line adattárolást illetően. Az adatokba a megkérdezettek a személyes, és hitelkártya információkat is beleértik.
A Ponemon Institute tavaly 25 nagy bank ügyfelei körében végzett felmérést az Egyesült Államokban. Az eredmények szerint az öt leginkább bizalmat keltő bank ügyfelei között a megkérdezettek csupán 25%-a veszi biztosra, hogy bankja elkötelezett az egyének adatvédelme szempontjából. A legkevesebb bizalmat élvező öt bank ügyfelei körében ugyanez az arány 8%-ra tehető. Az öt leginkább bizalomgerjesztő bank ügyfélkörében 74% emlékszik úgy, bankja kipostázta adatvédelmi nyilatkozatát, míg az öt legkevésbé bizalmat ébresztő intézet esetében ez az arány 46%.
Az öt rangos bank esetében a válaszadók 55%-a olvasta el az adatvédelmi politikáról szóló dokumentumot, míg az utolsó öt helyen végző ellenlábas ügyfelei esetében csupán 33%-ról mondható el ugyanez. Nagy eltérést takar az öt-öt bank ügyfélkörét illetően a tény, hogy míg az élen végző intézmények ügyfelei között 69% vette tudomásul a bank adatvédelem iránti elkötelezettségét, addig a mezőny végén álló bankok ügyfeleinek mindössze 29%-ára igaz ugyanez.
A Star Systems álláspontja szerint a világ eseményei megváltoztatták a fogyasztók pénzügyi adatvédelmet érintő megfontolásait. A mellékelt táblázat 1-10-ig terjedő skálán osztályozza a megkérdezettek pénzügyi adatainak védelmét illető aggodalmait. Az első oszlopban a szeptember 11. előtti véleményt, a második a közvetlenül szeptember 11. utáni hozzáállást, míg a harmadik oszlop a 2002. decemberi állapotot tartalmazza. Eszerint a 10-es fokozatot jelölő "rendkívül nyugtalanító" értékelés a válaszadók 11%-ára volt jellemző szeptember 11. előtt, ám 18%-ra közvetlenül a támadás után. Tavaly decemberben 17% tartotta helyzetet "rendkívül nyugtalanítónak". A Jupiter Research statisztikái szerint mindezek ellenére a fogyasztók 34%-a véli úgy, leginkább bankjában bízhat meg az on-line adattárolást illetően. Az adatokba a megkérdezettek a személyes, és hitelkártya információkat is beleértik.