Gege
E-mailes csalók online bankot vettek célba
Halifax vált az e-mailes csalás legújabb áldozatává: az elkövetők a bank ügyfeleitől bizalmas információt csaltak ki. A pénzintézet leállította online szolgáltatását, miután számos ügyfél kapott olyan e-mailt, amelyben arra kérték őket, hogy a levélben található linkről látogassanak el egy weboldalra, és ott adják meg a számlájukkal kapcsolatos adataikat.
A csalók az elmúlt két hónap során a Barclays, a Lloyds TSB és a NatWest ügyfeleinek is küldtek hasonló tartalmú leveleket. A Halifax egyik szóvivője elmondta: kárpótolni fogják a veszteséget szenvedett ügyfeleket, és a bank további biztonsági lépéseket tesz az online szolgáltatás újraindítása előtt, hogy a csalók hozzáférését megakadályozzák. A "horgászás" néven ismertté vált csalássorozat a nagy amerikai, ausztrál, új-zélandi és európai kereskedelmi bankokat érintette tavaly.
A Cap Gemini biztonsági szakértője, Jon Colombo úgy véli, hogy minden banknak kell legyen megfelelő reagálási politikája, mely csökkentheti a presztízst ért veszteséget. "Ha egyszer elkezdődik, nagyon nehéz megállítani" - tette hozzá. A "horgászás" a Kelet-Európából származó csalásnak csupán az első része.
A "pénzátutalás" vagy "munkaajánlat" néven ismert második rész során hirdetésekkel bombázzák a pénzintézetekben számlával rendelkező angol ügyfeleket, hogy a tengeren túlra utaljanak át pénzt. A bank szóvivője elmondta, hogy több ügyfél is a "munkaajánlat" csalás áldozatául esett.
Hasonló eset a hónap elején már Magyarországon is előfordult, akkor csalók az Inter-Európa Bank Rt. nevével visszaélve azt kérték levélben ügyfelektől, hogy a https://www.bankoweb.hu oldalon lépjenek be jelszavukkal. Az ügyben természetesen rendőrségi feljelentés történt, a vizsgálat még tart.
A csalók az elmúlt két hónap során a Barclays, a Lloyds TSB és a NatWest ügyfeleinek is küldtek hasonló tartalmú leveleket. A Halifax egyik szóvivője elmondta: kárpótolni fogják a veszteséget szenvedett ügyfeleket, és a bank további biztonsági lépéseket tesz az online szolgáltatás újraindítása előtt, hogy a csalók hozzáférését megakadályozzák. A "horgászás" néven ismertté vált csalássorozat a nagy amerikai, ausztrál, új-zélandi és európai kereskedelmi bankokat érintette tavaly.
A Cap Gemini biztonsági szakértője, Jon Colombo úgy véli, hogy minden banknak kell legyen megfelelő reagálási politikája, mely csökkentheti a presztízst ért veszteséget. "Ha egyszer elkezdődik, nagyon nehéz megállítani" - tette hozzá. A "horgászás" a Kelet-Európából származó csalásnak csupán az első része.
A "pénzátutalás" vagy "munkaajánlat" néven ismert második rész során hirdetésekkel bombázzák a pénzintézetekben számlával rendelkező angol ügyfeleket, hogy a tengeren túlra utaljanak át pénzt. A bank szóvivője elmondta, hogy több ügyfél is a "munkaajánlat" csalás áldozatául esett.
Hasonló eset a hónap elején már Magyarországon is előfordult, akkor csalók az Inter-Európa Bank Rt. nevével visszaélve azt kérték levélben ügyfelektől, hogy a https://www.bankoweb.hu oldalon lépjenek be jelszavukkal. Az ügyben természetesen rendőrségi feljelentés történt, a vizsgálat még tart.