Spencer
Nem túl népszerűek a Centrino notebookok
Az Intel dollármilliókat költ a Centrino notebook technológia reklámkampányára, azonban szakértők szerint ez kevés ahhoz, hogy az új platform beváltsa a hozzá fűzött reményeket, az előrejelzések pedig azt mutatják, hogy a negyedik negyedéves Centrino eladási mutatók a vártnál rosszabbul fognak alakulni.
Ahogy arról már többször beszámoltunk, az idén március közepén debütált újgenerációs hordozható számítógépes platform áll egyrészt a Pentium M processzor termékcsaládból, másrészt az i855 típusjelzésű alaplapi chipkészletekből, harmadrészt pedig a 802.11b hálózati szabvánnyal kompatibilis Intel Pro/Wireless 2100-as vezetéknélküli kommunikációs chipből.
Stephen Baker, az NPD Techworld ipari elemző cég igazgatója szerint a Centrino technológia az elmúlt hónapokban készített tesztekben egyértelműen bizonyította rátermettségét, azonban valamilyen okból kifolyólag mindez kevés volt ahhoz, hogy a Centrino alapokon nyugvó hordozható számítógépek sikertermékekké tudjanak válni. Baker utalt arra, hogy az augusztusban eladott notebookoknak csak mintegy 4,7 százaléka volt Centrino alapú, ami messze elmarad a korábbi várakozásoktól.
Matt Sargent, az ARS piackutató cég vezető elemzője szerint a Centrino viszonylagos sikertelenségének hátterében elsősorban az áll, hogy a notebook felhasználók többségét nem annyira az egy feltöltéssel elérhető hosszú működési idő, a mobilitás, illetve a vezeték nélküliség érdekli, hanem sokkal inkább az asztali számítógépekével összemérhető teljesítmény, a gyors processzor, a nagy képátlójú LCD, valamint a DVD- lejátszási képesség. Magyarul a felhasználók mostanság a legtöbb esetben asztali számítógépük leváltására vásárolnak notebook számítógépeket, ami nem éppen kedvező a Centrino platform szemszögéből nézve.
"Véleményem szerint a Centrinós hordozható számítógépek azért nem kelendőek, mert egyszerűen nem azt nyújtják, amire a legtöbb felhasználónak szüksége van" - nyilatkozta Sargent, aki szerint egyébként az Intel által folytatott Centrino reklámkampány is lehetne sokkal jobb.
Ahogy arról már többször beszámoltunk, az idén március közepén debütált újgenerációs hordozható számítógépes platform áll egyrészt a Pentium M processzor termékcsaládból, másrészt az i855 típusjelzésű alaplapi chipkészletekből, harmadrészt pedig a 802.11b hálózati szabvánnyal kompatibilis Intel Pro/Wireless 2100-as vezetéknélküli kommunikációs chipből.
Stephen Baker, az NPD Techworld ipari elemző cég igazgatója szerint a Centrino technológia az elmúlt hónapokban készített tesztekben egyértelműen bizonyította rátermettségét, azonban valamilyen okból kifolyólag mindez kevés volt ahhoz, hogy a Centrino alapokon nyugvó hordozható számítógépek sikertermékekké tudjanak válni. Baker utalt arra, hogy az augusztusban eladott notebookoknak csak mintegy 4,7 százaléka volt Centrino alapú, ami messze elmarad a korábbi várakozásoktól.
Matt Sargent, az ARS piackutató cég vezető elemzője szerint a Centrino viszonylagos sikertelenségének hátterében elsősorban az áll, hogy a notebook felhasználók többségét nem annyira az egy feltöltéssel elérhető hosszú működési idő, a mobilitás, illetve a vezeték nélküliség érdekli, hanem sokkal inkább az asztali számítógépekével összemérhető teljesítmény, a gyors processzor, a nagy képátlójú LCD, valamint a DVD- lejátszási képesség. Magyarul a felhasználók mostanság a legtöbb esetben asztali számítógépük leváltására vásárolnak notebook számítógépeket, ami nem éppen kedvező a Centrino platform szemszögéből nézve.
"Véleményem szerint a Centrinós hordozható számítógépek azért nem kelendőek, mert egyszerűen nem azt nyújtják, amire a legtöbb felhasználónak szüksége van" - nyilatkozta Sargent, aki szerint egyébként az Intel által folytatott Centrino reklámkampány is lehetne sokkal jobb.