JohnnyCage
A Toshiba elhalasztja az üzemanyagcellás notebookok kiadását
A japán Toshiba pénteken mutatta be üzemanyagcellára épülő hordozható digitális készülékeinek prototípusait, ezzel egyidőben azonban bejelentette, hogy a megoldások csak a tervezettnél később, 2005-ben jelenhetnek meg.
A Toshiba, amely a szintén japán NEC-vel hozzávetőleg egyidőben, a jövő év közepén tervezte kiadni első üzemanyagcellára épülő mobil készülékeit, illetve elsősorban notebookjait, hozzávetőleg egy évvel halasztotta el a termékek piaci megjelenését. A Toshiba közleménye szerint a társaság a közelmúltban olyan üzemanyagcellát fejlesztett ki, amely hozzávetőleg 20 órán keresztül tud 1 watt teljesítményt biztosítani egy 25 köbcentiméter térfogatú, magas koncentrációjú metanol üzemanyagot tartalmazú cartridge-ből.
A társaság szerint a cég korábbi próbálkozásai problémákba ütköztek, mivel ahhoz, hogy a cella hatékonyan tudjon elektromos energiát előállítani, a metanolt túl sok vízzel kellett hígítani, amely jelentősen megnövelte az egész cella méretét és tömegét. Az új modell azonban a korábban használt vízmennyiség 10 százalékával is hatékony reakciót tud előidézni, amely megalapozza a kisebb és könnyebb cellák megjelenését.
A Toshiba márciusban, a hannoveri (Németország) CeBIT-en mutatta be első üzemanyagcellás notebook prototípusát. A társaság akkor a jövő évre ígérte a kereskedelmi forgalomban is megvásárolható változatot. Az Allied Business Intelligence ezzel nagyjából egyidőben kiadott egy jelentést, amely szerint az üzemanyagcellás notebookok 2004 vége előtt várhatóan nem jelennek meg, 2011-re azonban már évi 200 millió fog elkelni belőlük.
A Toshiba, amely a szintén japán NEC-vel hozzávetőleg egyidőben, a jövő év közepén tervezte kiadni első üzemanyagcellára épülő mobil készülékeit, illetve elsősorban notebookjait, hozzávetőleg egy évvel halasztotta el a termékek piaci megjelenését. A Toshiba közleménye szerint a társaság a közelmúltban olyan üzemanyagcellát fejlesztett ki, amely hozzávetőleg 20 órán keresztül tud 1 watt teljesítményt biztosítani egy 25 köbcentiméter térfogatú, magas koncentrációjú metanol üzemanyagot tartalmazú cartridge-ből.
A társaság szerint a cég korábbi próbálkozásai problémákba ütköztek, mivel ahhoz, hogy a cella hatékonyan tudjon elektromos energiát előállítani, a metanolt túl sok vízzel kellett hígítani, amely jelentősen megnövelte az egész cella méretét és tömegét. Az új modell azonban a korábban használt vízmennyiség 10 százalékával is hatékony reakciót tud előidézni, amely megalapozza a kisebb és könnyebb cellák megjelenését.
A Toshiba márciusban, a hannoveri (Németország) CeBIT-en mutatta be első üzemanyagcellás notebook prototípusát. A társaság akkor a jövő évre ígérte a kereskedelmi forgalomban is megvásárolható változatot. Az Allied Business Intelligence ezzel nagyjából egyidőben kiadott egy jelentést, amely szerint az üzemanyagcellás notebookok 2004 vége előtt várhatóan nem jelennek meg, 2011-re azonban már évi 200 millió fog elkelni belőlük.