JohnnyCage
Elérkezett az üzemanyagcellás notebookok ideje?
A jövő évben várhatóan már a piacon is megjelennek azok az üzemanyagcellás notebookok, amelyek két töltés közötti üzemideje akár 10 óra is lehet.
Előbb a fejlesztőknek azonban még be kell bizonyítaniuk, hogy a megoldások nem veszélyesebbek, mint egy öngyújtó, vagy egy üveg vodka. Egyes japán társaságok igen jól haladnak az üzemanyagcellák miniatürizálásával, így már 2004-ben megjelenhetnek az első metanol alapú üzemanyagcellára épülő notebookok. Ezek az üzemanyagcellák akkorák, mint egy kisebb festékpatron, mégis egy feltöltéssel akár 10 órán át biztosítják a notebook működését.
Mint John Goodman, az Entegris üzemanyagcellákkal foglalkozó részlegének elnöke elmondta, a metanol az alkohol egyik változata, amely rendkívül gyúlékony, viszont az üzemanyagcellákban 24 százalékos töménységű vizes oldatban található. Üzemanyagcellákra épülő notebook prototípust ezidáig az Intel, NEC és Toshiba cégek mutattak be, de a Casio, Sony, Hitachi, és Samsung gyártók is dolgoznak miniatűr üzemanyagcellákkal működő hordozható számítógépeken.
"Tíz óra használat után egyszerűen kidobod az üzemanyagtartályt a cellából, és beteszel egy telit" - mondta Goodman. "Jelenleg ha Európába utazok, egy filmet sem tudok végig megnézni a notebookomon, mielőtt az akkumulátor lemerülne" - tette hozzá a vezető, aki hangsúlyozza, hogy az üzemanyagcellák a hosszas töltési procedúráktól is megszabadítják a felhasználókat.
A szakértők szerint egy notebook üzemanyagcella hozzávetőleg 200 dollárba fog kerülni, míg jelenleg laptopokhoz használatos lítium-ion akkumulátor előállítási költsége 120-180 dollár.
Az üzemanyagcellák általánosan elterjedése főleg a notebookokban várható , mert a mobiltelefonokban is elhelyezhető, jóval kisebb változatok kifejlesztéséhez még el kell telnie néhány évnek, az autók estében pedig a szükséges háttérinfrastruktúra jelent komoly problémát. Nem hanyagolható el emellett az a szempont sem, hogy jelenleg a notebookok esetében áll fenn a legnagyobb energiahiány.
Előbb a fejlesztőknek azonban még be kell bizonyítaniuk, hogy a megoldások nem veszélyesebbek, mint egy öngyújtó, vagy egy üveg vodka. Egyes japán társaságok igen jól haladnak az üzemanyagcellák miniatürizálásával, így már 2004-ben megjelenhetnek az első metanol alapú üzemanyagcellára épülő notebookok. Ezek az üzemanyagcellák akkorák, mint egy kisebb festékpatron, mégis egy feltöltéssel akár 10 órán át biztosítják a notebook működését.
Mint John Goodman, az Entegris üzemanyagcellákkal foglalkozó részlegének elnöke elmondta, a metanol az alkohol egyik változata, amely rendkívül gyúlékony, viszont az üzemanyagcellákban 24 százalékos töménységű vizes oldatban található. Üzemanyagcellákra épülő notebook prototípust ezidáig az Intel, NEC és Toshiba cégek mutattak be, de a Casio, Sony, Hitachi, és Samsung gyártók is dolgoznak miniatűr üzemanyagcellákkal működő hordozható számítógépeken.
"Tíz óra használat után egyszerűen kidobod az üzemanyagtartályt a cellából, és beteszel egy telit" - mondta Goodman. "Jelenleg ha Európába utazok, egy filmet sem tudok végig megnézni a notebookomon, mielőtt az akkumulátor lemerülne" - tette hozzá a vezető, aki hangsúlyozza, hogy az üzemanyagcellák a hosszas töltési procedúráktól is megszabadítják a felhasználókat.
A szakértők szerint egy notebook üzemanyagcella hozzávetőleg 200 dollárba fog kerülni, míg jelenleg laptopokhoz használatos lítium-ion akkumulátor előállítási költsége 120-180 dollár.
Az üzemanyagcellák általánosan elterjedése főleg a notebookokban várható , mert a mobiltelefonokban is elhelyezhető, jóval kisebb változatok kifejlesztéséhez még el kell telnie néhány évnek, az autók estében pedig a szükséges háttérinfrastruktúra jelent komoly problémát. Nem hanyagolható el emellett az a szempont sem, hogy jelenleg a notebookok esetében áll fenn a legnagyobb energiahiány.