JohnnyCage
A Linux veszélyt jelent a Microsoftra a kisvállalkozások körében
A kis- és középvállalkozások közel egyötöde már most is a szabadforrású Linux operációs rendszert használja asztali számítógépein, amely riasztóan magas szám lehet a szoftveróriás Microsoft számára.
Egy, a kis- és középvállalkozások körében végzett felmérés eredménye szerint a szóbanforgó társaságok mintegy 19 százaléka használja asztali számítógépein a Linux operációs rendszert, illetve a szabadforrású irodai szoftvereket, mint például az OpenOffice.
Még baljósabb jel lehet a Microsoft számára, hogy a Jupiter Research piackutató cég álta megkérdezett vállalkozások 52 százaléka szerint a szoftveróriás elsősorban saját érdekeire koncentrál szoftverei kifejlesztése, illetve a licenszfeltételek kialakítása közben, és nem az ügyfelek elvásársaira. Alig 4,4 százalék véli úgy, hogy a Microsoft számára a felhasználók elégedettsége a fontosabb.
A Jupiter szerint a kis- és középvállalkozások ráadásul elsősorban az ár alapján választják ki a szoftvereket, és nem mutatnak számottevő márkahűséget. "Ez a szegmens rendkívül megosztott" - mondta Joe Wilcox, a Jupiter egyik elemzője hozzátéve hogy a piac ezen területén a Microsoft részesedésre viszonylag kicsi.
"A kis- és középvállalkozások piaca hasonló jellemzőket mutat, mint a fogyasztói szegmens. Egyre erősebben érezhető a tendencia, amely szerint a felhasználók váltani szeretnének" - mondta Wilcox.
A Microsoft szerint a Microsoft Office egyértelmű előnyökkel szolgál a kis- és középvállalkozások számára. A társaság egyébként a közelmúltban jelentette be, hogy az elkövetkező egy évben mintegy 2 milliárd dollárt szán a szegmens megnyerésére.
Egy, a kis- és középvállalkozások körében végzett felmérés eredménye szerint a szóbanforgó társaságok mintegy 19 százaléka használja asztali számítógépein a Linux operációs rendszert, illetve a szabadforrású irodai szoftvereket, mint például az OpenOffice.
Még baljósabb jel lehet a Microsoft számára, hogy a Jupiter Research piackutató cég álta megkérdezett vállalkozások 52 százaléka szerint a szoftveróriás elsősorban saját érdekeire koncentrál szoftverei kifejlesztése, illetve a licenszfeltételek kialakítása közben, és nem az ügyfelek elvásársaira. Alig 4,4 százalék véli úgy, hogy a Microsoft számára a felhasználók elégedettsége a fontosabb.
A Jupiter szerint a kis- és középvállalkozások ráadásul elsősorban az ár alapján választják ki a szoftvereket, és nem mutatnak számottevő márkahűséget. "Ez a szegmens rendkívül megosztott" - mondta Joe Wilcox, a Jupiter egyik elemzője hozzátéve hogy a piac ezen területén a Microsoft részesedésre viszonylag kicsi.
"A kis- és középvállalkozások piaca hasonló jellemzőket mutat, mint a fogyasztói szegmens. Egyre erősebben érezhető a tendencia, amely szerint a felhasználók váltani szeretnének" - mondta Wilcox.
A Microsoft szerint a Microsoft Office egyértelmű előnyökkel szolgál a kis- és középvállalkozások számára. A társaság egyébként a közelmúltban jelentette be, hogy az elkövetkező egy évben mintegy 2 milliárd dollárt szán a szegmens megnyerésére.