SG.hu
Spórol a Matáv - új irányok?
Néhány napja jelent meg a Matáv első negyedéves gyorsjelentése, amelynek számai ismeretében számos következtethetést vonhatunk le a távközlési szolgáltató stratégiájáról.
A számok tükrében
A gyorsjelentésből kiderült, hogy habár a cég további növekedést könyvelhetett el a bevételeit illetően, ezeknek a növekedéseknek a mértéke már jelentősen kevesebb, mint az előző évek hasonló időszakában tapasztalt százalékai. A majdnem 150 milliárdos konszolidált bevételnek még mindig a vezetékes üzletág teszi ki a nagyobb részét, azonban a vezetékes piac növekedése már jóval lassabb, mint az előző negyedévben. A Matáv korona ékköve a Westel sem volt példamutató a növekedésben: a maga 15%-os bevétel bővülésével messze elmaradt a korábbi 25-30%-okhoz képest. Az Axelero továbbra is szépen teljesít, de volumenében nem tudta az árbevételt jelentősen feljebb tornázni. A külföldi érdekeltségek közül a jelentős Matáv akvizíciónak számító macedón MakTel bevételei viszont jelentősen elmaradtak a várttól, amelynek oka a helyiek csökkenő mobilhasználati kedve.
Mi várható a jövőben?
A csökkenő ütemű bevétel növekedés illetve az egyre rosszabbul teljesítő vezetékes üzletág mellett a Matáv további költségcsökkentéseket fog végrehajtani, hogy javítsa a jövedelmezőségét: mint ismeretes az elmúlt negyedévben 8%-kal csökkentették az alkalmazottak számát. A közeljövőben a cég várhatóan megpróbál majd új piacokat és bevételi forrásokat találni, ennek tudható be a néhány napja meghirdetett "vidékfejlesztési program" az ADSL hálózat tervezett gyors bővítése. A Matáv csökkenő eredményességét mi a felhasználók pozitívan értékelhetjük: az IHM erőtlen politikájának köszönhetően még mindig monopolhelyzetben lévő távközlési szolgáltató döntéshozói talán most ráébrednek arra, hogy a korszerűtlen és elavult technológiák agresszív marketingje helyett ideje lenne a lakosság várakozásainak és igényeinek jobban megfelelő, korszerűbb technológiák terjesztésébe kezdeni.
A számok tükrében
A gyorsjelentésből kiderült, hogy habár a cég további növekedést könyvelhetett el a bevételeit illetően, ezeknek a növekedéseknek a mértéke már jelentősen kevesebb, mint az előző évek hasonló időszakában tapasztalt százalékai. A majdnem 150 milliárdos konszolidált bevételnek még mindig a vezetékes üzletág teszi ki a nagyobb részét, azonban a vezetékes piac növekedése már jóval lassabb, mint az előző negyedévben. A Matáv korona ékköve a Westel sem volt példamutató a növekedésben: a maga 15%-os bevétel bővülésével messze elmaradt a korábbi 25-30%-okhoz képest. Az Axelero továbbra is szépen teljesít, de volumenében nem tudta az árbevételt jelentősen feljebb tornázni. A külföldi érdekeltségek közül a jelentős Matáv akvizíciónak számító macedón MakTel bevételei viszont jelentősen elmaradtak a várttól, amelynek oka a helyiek csökkenő mobilhasználati kedve.
Mi várható a jövőben?
A csökkenő ütemű bevétel növekedés illetve az egyre rosszabbul teljesítő vezetékes üzletág mellett a Matáv további költségcsökkentéseket fog végrehajtani, hogy javítsa a jövedelmezőségét: mint ismeretes az elmúlt negyedévben 8%-kal csökkentették az alkalmazottak számát. A közeljövőben a cég várhatóan megpróbál majd új piacokat és bevételi forrásokat találni, ennek tudható be a néhány napja meghirdetett "vidékfejlesztési program" az ADSL hálózat tervezett gyors bővítése. A Matáv csökkenő eredményességét mi a felhasználók pozitívan értékelhetjük: az IHM erőtlen politikájának köszönhetően még mindig monopolhelyzetben lévő távközlési szolgáltató döntéshozói talán most ráébrednek arra, hogy a korszerűtlen és elavult technológiák agresszív marketingje helyett ideje lenne a lakosság várakozásainak és igényeinek jobban megfelelő, korszerűbb technológiák terjesztésébe kezdeni.